Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. szukalem na forum ale odpowiedzi nie znalazlem :cry:

Otoz. Pewnego ranka mialem wyjazd, poszedlem do samochodu, naciskam sprzeglo i co?

Pedal wchodzi leciuuuuuutko i wraca. Odpalam chce wrzucic bieg i nie da rady.

Powiedziano mi ze to jest wina wysprzeglnika (silownika sprzegla). Znajomy mechanik przyszedl ze swoim uzywanym, zalozyl, odpowietrzalismy i nic nadal to samo.

Tak wiec kupilem nowy silownik, zalozylem dzisiaj, odpowietrzalem, oczywiscie dolewajac plynu hamulcowego i nadal to samo.

Pedal sprzegla chodzi luzno, odbija.

Kto mi powie co to moze byc jeszcze??

Zaznaczam ze plyn hamulcowy mi nie ucieka.

Prosze o pomoc. Autko na podnosniku w garazu:)

Jest to bmw e36 318i 92 r

Z gory dziekuje

Opublikowano
Jak po odpowietrzeniu nadal niema sprzęgła to wykręć wysprzęglik ze skrzyni odkręć korek w zbiorniczku z płynem i wciskaj ręcznie tłoczek do końca i puszczaj powoli,tak kilka razy Odpowietrznik ma być zakręcony.
Opublikowano

miałem to samo , uciekał mi płyn hamulcowy przez wysprzęglik , jeżeli zejdzie ci do minimum na zbiorniczu to najpierw nie ma sprzegła , hamulce są ale sprzegła nie ma , wciskasz pedał sprzegła a ty nadal jesteś na biegu :)

 

jeżeli wymieniłeś wysprzęglik i dolałeś płyn to wydaje mi się że źle odpowietrzyłeś układ ,

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano
jest jeszcze takie coś jak pompka sprzęgła i znajduje się przy pedale sprzęgła , w niej jest zaworek zwrotny który prawdopodobnie zablokował się . Ja miałem podobną sytuację i ,wlałem do zbiorniczka płyn prawie na max , na otwór w zbiorniczku nałożyłem wąż (np. od człodnicy) Dmuchając w niego kolega wciskał i puszczał pedał sprzęgła , i za chwiłę pedał zaczął robić się twardszy i sprzęgło wróciło do normalności ,i jak narazie cały czas działa
Opublikowano
Kolego po każdej ingerencji w układ sprzęgłowy trzeba go odpowietrzyć gdyż jest to układ hydrauliczny jak np hamulce. Samo dolanie płynu nie pomoże. A robi się to tak że lejesz płyn do zbiorniczka na maxa, odkręcasz około pół obrotu odpowietrznik na wysprzęgliku (przy skrzyni biegów) i pompujesz sprzęgłem powoli od początku do końca i tak do czasu kiedy będziesz widział że z odpowietrznika idzie sam płyn, bez powietrza, zakręcasz odpowietrznik mówisz żeby osoba 'pompująca' kilka razy nacisnęła sprzęgło po czym trzyma go w podłodze, odkręcasz odpowietrznik i płyn ucieka, czynność tą powtarzasz 3-5 razy i sprzęgło powinno być prawidłowo odpowietrzone. Uwaga, ważne żeby podczas całej procedury płyn był nalany prawie pod korek i poziom nie spadł poniżej minimum, jeśli tak się stanie układ się zapowietrzy i cała praca na marne. :( Miłej naprawy, mam nadzieje że coś pomogłem a jeśli się mylę w czymś poprawcie mnie :wink:
Opublikowano

Dzieki Panowie zaraz zchodze robic.

Kolego Romek, ze trzeba odpowietrzac to wiem :) Odpowietrzalem i zamiescilem to w poscie :)

Mozliwe, ze jest ten zaworek zablokowany. Po operacji powiem jak bylo :)

Opublikowano
Witam mialem tak samo. Powoli coraz trudniej mialem wrzucic jedynke. Musialem dodac gazu aby weszla lub najpierw 2 pozniej na 1. Poystanowilem odpowietrzyc sprzeglo. Po upuszczeniu troche plynu pedal wpadl w podloge. Polecialem po plyn do sklepu no i przepuscilismy 1/4 litra plynu przez ten wysprzeglik i nic :mad2: Po wyciagnieciu pompki i wsadzeniu do wody wypompowywala wode ale po zatkaniu palcem drugiej rurki nie tworzyla cisnienia. Ogolnie jest lipa z tymi pompkami w BMW bo sa okolo 3 rodzaje. Rurka od wysprzeglika jest wkrecana lub wciskana i zabezpieczana zawlaczka. Sa wersje krotkie i dlugie. Ja mialem wersje dluga na wcisk. Nie moglem tego kupic w sklepie. W jednym znalazlem za 300zl byla od modelu M3. Wiec wsiadlem E39 i udalem sie na zwiedzanie moich okolic i dorwalem o 22:00 na zlomie spalona w polowie E36 gdzie siedziala taka pompka :lol: ale o zgrozo wersja krotka. Wytargalem to z samochod przy latarce dalem 40zl. Po nadaniu nowych ksztaltow tej rurce i kupie przeklenstw pedal sprzegla zaczal szybko robic sie twardy :cool2:
Opublikowano
Nie czekaj na nic tylko szykuj sie na wymiane sprzegla i im szybciej to zrobisz tym lepiej bo jak Ci padnie w trasie to masz pozamiatane.Koszt wymiany + sprzeglo to okolo 600-700zl jak dobrze pamietam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.