Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

W sierpniu br sprowadzilem z Niemiec od pierwszego wlasciciela bmw, jest to koncowka 2000r,aktualnie 165 tys przebiegu, auto wydaje mi sie nieco slabsze, poprzednie moje bmw to rowniez 520i 99r. Auto jest w bdb stanie technicznym jak i wizualnym, wg mojego mechanika wszystko jest ok, ale ja jestem srednio zadowolony z jego osiagow. Co wg Was koledzy warto bylo by sprawdzic, lub co zmienic zeby je troche podkrecic? Chip tuning w tego typu silnikach nie jest zbyt skuteczny i dlatego tego sie nie bede podejmowal. Da sie z tego wyciagnac troche km i nm ? Pozdrawiam Marcin

Opublikowano

Na jakiej podstawie mechanik twierdzi że jest dobre...? Wizualnej ?! Obudził się rano, przeciągnął, spojrzał na motor i stwierdził że jest sprawny :D

 

Jak nie jesteś pewien to zanim zaczniesz kosztowne zabawy w podnoszenie mocy, sprawdź czy nie trzeba czegoś wymienić i naprawić !

Jak będziesz pewny że motor jest igła to możesz wtedy się bawić, choć nie rozumiem twojego podejścia do mocy :? skoro miałeś 2,0 a chcesz jeździć szybciej, to po co kupiłeś znowu 2,0 :?

Opublikowano
Z m52b20 nie wyciagniesz sensownej mocy chip mija sie z celem bo ecu sie uczy i poprawki skoryguje a tuning mechaniczny bedzie kosztowny i malo co da

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

Witam

Jeśli auto naprawdę wydaje Ci się słabe a niby wszystko jest OK, to pojedź na hamownię, koszt ok 100zł, bynajmniej w mojej okolicy, będziesz wiedział jaką mocą dysponujesz.

Najlepszego w nowym roku

Będziesz Mógł Więcej
Opublikowano
Na początek wystarczy prosty odcinek drogi, stoper i sprawdzenie przyspieszenia do 100km/h oraz elastyczności na IV biegu. porównaj swoje wyniki z danymi producenta i będziesz miał mniej więcej pojęcie czy auto trzyma serię czy nie.
Opublikowano
Ja powiem tobie tak. Silniki BMW bardzo dobrze reagują na wymianę oleju filtrów(paliwa i powietrza) oraz świec wiec to należy zrobić w 1 linii oraz pamiętać o tym aby to nie był najtańszy olej. Sprawdzić należy czy katalizatory już nie są zapchane jeśli tak to przestrzelić lub wymienić na nowe jak masz kasiore. Dobry mechanik by sprawdził synchronizacje rozrządu (w BMW jest łańcuch który baaaardzo rzadko się wymienia i czasami fazy mogą się lekko desynchronizować). Możesz sprawdzić ciśnienie na wszystkich cylindrach - powinno być na wszystkich podobne -czyli ok 11 ale nie mniej niż 10. Sprawdź jeszcze stan mostu na tylnej osi. I jeszcze serdeczie ci polecam czyszczenie układu paliwa. Robi to za ok 100-200 zł firma np Liqui Molly- podłączają ci auto to podobnego urządzenia jak sie używa do nabijania klimatyzacji ale do paliwa dodają środek który przy spalaniu usuwa resztki spalonego oleju z komór cylindrycznych, nagary z wtryskiwaczy oraz co ważne z zaworów. Można to zrobić inaczej kupując środek STP który podobnie działa ale to dłużej trwa (Ja zrobiłem STP i to działa) lub Liqui molly http://moto.allegro.pl/item868988545_stp_preparat_czyszczacy_caly_uklad_paliwowy_hit.html. Ale jak masz liche sprężanie w silniki bo np lub pierścienie są do wymiany to po czyszczeniu może sie to lekko pogorszyć ze względu na to iż brud zostanie wypłukany. Poza tym nie wiem gdzie tankujesz ale zatankuj raz do pełna na innej markowej stacji i zobacz wtedy oraz sprawdzić stan sprzęgła jeśli masz manualną skrzynie biegów.
Opublikowano

Witam

 

Olej, filtry i płyny byly wymieniane przezemnie 5 tys km temu, sprzegło wymienilem miesiac temu. Auto bylo na diagnostyce komputerowej i wszystko jest ok. Poprostu auto wydaje mi sie lekko mulowate poprzednie 520i jezdzilo lepiej, moze tam bylo cos robione.... Co myslicie nad wsadzeniem strumiennicy zamiast katalizatora? Moze jeszcze warto cos pokombinowac?

 

Stan silnika to igla, dwoch mechanikow mi to powiedzialo, zero wyciekow, oleju nie bierze, pracuje rowno i bardzo cicho. Co do sprawdzenia fabrycznych osiagow to narazie sobie odpuszcze zewzgledu na pogode.

 

Co do paliwa to tankuje zawsze na pewnych stacjach, przewaznie 98 ale pomiedzy 95 roznicy nie widze, moze spalanie mniejsze o 0.2l ale auto jezdzi tak samo. Dodam ze spalanie jest takie samo co w poprzednim aucie , czyli srednio 10.2-10.4 wg komputera

 

Pozdrawiam Marcin

Opublikowano

ja miałem identyczny problem rok temu ale po podłączeniu pod komputer wyskoczył bład na czujniku wałka rozrządu.

Kupiłem nowy orginalny siemensa-koszt 210zł. wymieniłem i prawdobodobnie pojechałem skasować bład do warsztatu wszystko mineło i znowy bez problemu zaczoł osiągać 240km/h. wczesniej w momencie awarii czujnika wałka rozrządu było jedynie 170km/h.

mam nadzieje że pomogę!!!! pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.