Skocz do zawartości

m50b20, Problemy z nagrzewaniem silnika


maxiup

Rekomendowane odpowiedzi

WItam, prosze podpowiedzcie mi czy wasze autka teraz w okresie zimowym dlugo sie nagrzewaja?? chodzi mi o to po jakim czasie lub dystansie wskazówka od temperatury cieczy osiaga pion. u mnie dopiero po przejechaniu ok 13 km jest w pionie i to nie jazdy po miescie tylko wyjezdzie z miasta na wies. martwi mnie troche czy moj termostat nadaje sie do wymiany, bo wedlug mnie to powinno auto sie szybciej nagrzac. dodam ze nie wkrecam jej na obroty odrazu tylko moja jazda wyglada tak ze krece auto do 3000 obr i zmieniam bieg. auto jest z klima. Dziękuje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za długo, zdecydowanie.Masz stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym?

Ja obecnie po ok 3km mam pion.

 

Czy jak już wskazówka osiągnie u ciebie pion, a jedziesz na trasie, to potrafi lekko spaść do 1/4 wysokości ???

I jak działa ogrzewanie ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytam dlatego wlasnie ze ogrzewanie dziala ale cieplo robi sie dopiero jak bedzie pion. plyn caly czas jest i nie ubywa go. chyba czeka mnie wymiana teromstatu bo raczej to bedzie wina, czekam moze jeszcze ktos inny sie wypowie na temat, ale dziekuje ci bardzo kolego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej na 100% masz do wymiany Termostat, jest cały czas otwarty. Sprawdz to tak:

Jak masz całkowicie zimny silnik np. z rana zapal na chwile autko i powiecmy po 5 min chwyć za weże co idą do chłodnicy jeżeli bedą sie robiły ciepłe to termostat jest K.O znaczy otwarty(do wymiany). Sprawny termostat działa tak , że jak silnik siezagrzewa to otwiera obieg na chłodnice.

Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Podepne sie pod temat. U mnie termostat jest ok. Gdy jest prawie ze pion otwiera i nagrzewa sie dolny przewod chlodnicy tylko zeby nagrzac silnik musze zrobic ze 20 km i jeszcze nie jest calkiem w pionie. Czujnik dobry i stan w zbiorniczku jest. Spotkal sie moze ktos kiedys z czyms takim, bo ja pierwszy raz to widze. Rozumiem zeby termostat puszczal ok, wtedy problem z nagrzaniem silnika to normalne ale termostat zamkniety a silnik nie moze sie nagrzac??? Mowiono mi wsadz karton za chlodnice :mad2: , ale mysle ze jak buma wyszla z fabryki to nie miala w doposarzeniu takowego kartona, wiec mysle ze przy prawidlowej pracy nie potrzebuje takich czarodziejskich wynalazkow :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy tych temperaturach czyli ok max -10 po 10min na jałowym wskazówka jest przy końcu niebieskiego pola, pompa nowa, termostat sprawny. Przy -20 jadąc tak jak mówisz po ok 8-10km mam pion. Auto pod chmurką, ma to też znaczenie.

Ciepłe powietrze zaczyna lecieć na 1/4 wskaźnika temp.

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepne sie pod temat. U mnie termostat jest ok. Gdy jest prawie ze pion otwiera i nagrzewa sie dolny przewod chlodnicy tylko zeby nagrzac silnik musze zrobic ze 20 km i jeszcze nie jest calkiem w pionie. Czujnik dobry i stan w zbiorniczku jest. Spotkal sie moze ktos kiedys z czyms takim, bo ja pierwszy raz to widze. Rozumiem zeby termostat puszczal ok, wtedy problem z nagrzaniem silnika to normalne ale termostat zamkniety a silnik nie moze sie nagrzac??? Mowiono mi wsadz karton za chlodnice :mad2: , ale mysle ze jak buma wyszla z fabryki to nie miala w doposarzeniu takowego kartona, wiec mysle ze przy prawidlowej pracy nie potrzebuje takich czarodziejskich wynalazkow :D

Masz uwalony termostat, bo nie może się otwierać jak jest prawie że pion. Normalnie powinieneś złapać pion i termostat nadal powinien być zamknięty, bo początek pionu na zegarach to nie jest temp 90st tylko znacznie niższa. Musisz wymienić termostat.

 

Boggy to, że masz w zimę po 4-5km pion to bardzo dobrze :cool2: No ale latem to ogromnie długo czekasz bo powinieneś mieć po max 2km pion. Temp w lato rośnie w oczach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli za to termostat ręczysz głową i otwiera się dopiero tak jak piszesz to ją bym jego się nie czepial. Pod warunkiem że do tej temperatury otwarcia górny wąż chłodnicy jest tylko lekko ciepły - bo tak ma byc.!

Sprawdził bym za to czujnik który daje sygnał do wskaźnika o temperaturze jaką ma silnik. Może coś on przeklamuje.Ewentualnie coś z zegarami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli za to termostat ręczysz głową i otwiera się dopiero tak jak piszesz to ją bym jego się nie czepial. Pod warunkiem że do tej temperatury otwarcia górny wąż chłodnicy jest tylko lekko ciepły - bo tak ma byc.!

Sprawdził bym za to czujnik który daje sygnał do wskaźnika o temperaturze jaką ma silnik. Może coś on przeklamuje.Ewentualnie coś z zegarami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie piuon rozumiem przez to ze brakuje jakis milimetr moze nawet miej otwiera ok. Czujnik dobry sprawdzalem wiazki wszystko ok. usterka jest mechaniczna tylko nie wiem dokladnie jaka. Twierdze tak dlatego poniewaz po przejechaniu 15 km wysiadam klade dlon na blok pod kolektorem lub glowice i jest taki goracy ze nie idzie sie spazyc mozna normalnie trzymac reke. Dla mnie jest to kurna nie wytlumaczalne, mieszanke spala wiec cieplo powinien wytwarzac, nawet go palowalem to tak samo dopiero po dluuugim czasie ma temp. Natomiast gdy go postawie na pare minut i wlanczam zaplon mam temp juz wyzsza na wskazowce o jakies 2-3 mm w prawo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast gdy go postawie na pare minut i wlanczam zaplon mam temp juz wyzsza na wskazowce o jakies 2-3 mm w prawo

 

 

Bo na zgaszonym silniku głowica nadal oddaje ciepło do układu chłodzenia, a w nim nie ma obiegu. Dlatego pokazuje wyższą temperaturę.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie piuon rozumiem przez to ze brakuje jakis milimetr moze nawet miej otwiera ok.

 

 

Nie jest ok. Masz uwalony termostat. Puszcza Ci za szybko na obieg i wychładza cały układ.

 

http://www.nmia.com/~dgnrg/tempgage.htm

 

Masz 1mm przed pionem to zobacz jaka jest temp. ten milimetr to jet bardzo dużo. BMW ma pion w szerokim zakresie temp. U mnie jak jest pion to jest równe 75st a silnik może być niedogrzany a na wskaźniku tego nie widać. Malutkie odchylenie od pionu to jest wielka różnica niż temp robocza.

 

W e39 jak masz pion to możesz mieć 75 aż do 115st C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest dziwna sprawa. Dostałeś podpowiedź i z niej nie korzystasz nie wiem dlaczego. Nawet link ze zdjęciem żebyś w końcu uwierzył, że termostat się za wcześnie otwiera

 

NIe masz dobrego wiska bo w zimę nie powinno się spiąć. Ty nie osiągasz temp roboczej i miałeś spięte. Przyjdą mrozy po -20st spalanie na poziomie 19l to może się przekonasz do wymiany termostatu :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, chłopaki wytłumaczyli Ci dokładnie co i jak a Ty dalej swoje...nawet dla świętego spokoju dałbym te 30zł za nowy termostat żeby sprawdzić to co mówią gdybym nie mial innego pomysłu jak w Twoim przypadku..

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie da jeszcze karton na chłodnicę i zacznie szukać problemu gdzie indziej byle by nie wymieniać tego termostatu :duh: Jeśli czujnik temp dobrze wskazuje, a naprawdę bardzo rzadko one padają to 100% to termostat. W BMW ma być pion bo niewielkie odchylenie w jedną czy drugą stronę oznacza bardzo dużą różnicę temp o temperatury roboczej. Na wskaźniku to tylko 1-2mm odchylenia, ale w tym zakresie jest często kilkanaście st w zależności od modelu.

 

Chłopaki z działu e39 często wymieniają termostat nawet jeśli jest pion. Bo dopiero przy włączeniu cyfrowego wskaźnika widać nieprawidłowości w działaniu układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.