Skocz do zawartości

Niedzialajacy ABS w e34 525i


nowatek156

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie:)

 

Moim problemem stal sie niedzialajacy ABS. Poczatek tej historii byl taki:

pewnego dnia podczas jazdy zapalila mi sie lampka Abs-u i przestal dzialac, gdy dojechalem do domu zgasilem samochod i zapalilem go jeszcze raz i lampka zgasla. Pozniej nie zawsze ale lubila podczas jazdy sie zapalici po ponownym uruchomieniu silnika gasla az... do dnia w ktorym zapalila mi sie juz podczas ruszania i nie gasnie po ponownym uruchomieniu motorka :( Sprawdzilem bezpieczniki i wszystkie sa dobre wiec mysle nad przekaznikiem tylko nie wiem ktory to :cry2: Prosze o jakakolwiek rade, z gory dzieki :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie koniecznie bedzie to przekażnik lub bespiecznik.Najszybciej obstawial bym którys z czujników ABS albo kostke przy czujniku.Cos ci tam nie styka albo wysiadł juz na dobre czujnik przy ktoryms z kół.Najlepiej jak bys podjechał na kompa,dowiedział bys sie odrazu co i gdzie padło.pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Czujniki w tym modelu łatwo sprawdzić.

Aby dostać się do tylnych kostek, trzeba zajrzeć pod kanapę. Białe okrągłe kostki z dwoma przewodami.

Z przodu najszybciej będzie skręcając kołami i ładnie wszystko widać. Aby je wyciągnąć z karoserii, wystarczy całą kostkę lekko przekręcić i ładnie wychodzą.

 

U mnie też nie działa ABS lampka się nie pali, a czujniki wyglądają na dobre.

Po nowym roku skocze na komputer zobaczyć może coś wykryje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według programu ten zaznaczony przekaźnik to "główny przekaźnik ABS (zabezpieczenie nadnapięciowe)

Ale w schemacie układu ABS jest ich jeszcze dwa "przekaźnik zaworu magnetycznego ABS" i "przekaźnik pompy ABS" Najprawdopodobniej znajdują się obok komputera ABS ale nie jestem pewien. Jeśli to Ci nie wystarczy do naprawy, to postaram się poszukać miejsca w którym się znajdują lub przynajmniej kolor przewodów.

Link do zdjęcia z programu http://img682.imageshack.us/i/bezp.png/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też działam dzisiaj od rana w samochodzie, i u mnie tez niema tego przekaźnika. W programie w opisie, pisze "Główny przekaźnik ABS (zabezpieczenie nadnapięciowe)" Pewnie nie we wszystkich zakładają, ale niby zabezpieczenie nadnapięciowe. Dostałem się do kostki sterownika i prąd tam dochodzi. Jeszcze muszę zlokalizować te dwa pozostałe przekaźniki.

A przekaźnik K5 "Pompa urządzenia myjącego" pewnie spryskiwacze lamp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to w takim razie nie jest mi potrzebny ten przekaznik K5 bo nie posiadam spryskiwaczy na leflektory:) A wlasnie znalazles te pozostale przekazniki i gdzie znajduje sie sterownik? Musze jeszcze znalezc laczenie przednich czujnikow ABS bo moze gdzie nie laczyc na stykach. Wczesniej mialem tragiczny stan wachaczy przednich i przy hamowaniu caly przod mi drzal to moze cos sie odlaczylo... A ty "kaylo" juz doszedles u siebie do ladu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie znalazłem tych pozostałych przekaźników, bo w ten dzień zaczął padać śnieg, a robiłem na dworze. Więc wziąłem się za składanie silnika w omedze. Właśnie wróciłem z roboty i wyjechałem omegą z garażu i wstawiłem BMW. Teraz będę mógł robić :D

A co do tych przekaźników, to nie jestem pewien, ale wydaje mi się że na schemacie narysowane są tak jak były w jednym układzie czyli pompa ABS-u. A opis tych przekaźników to "przekaźnik zaworu magnetycznego ABS", "przekaźnik pompy ABS"

Przednie czujniki mają takie same wtyczki, jak skręcisz kołami w lewo to przy lewym kole będziesz widział patrząc od przodu. Jak delikatnie przekręcisz całość to wyjdzie całe złącze, bo powinno się wyciągać od strony silnika tylko słaby dostęp jest z lewej strony.

Sterownik ABS jest w obudowie po stronie pasażera pod szybą, tak jak bezpieczniki tylko z drugiej strony. Przykręcona jest czterema wkrętami na gwiazdkowy śrubokręt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz miał taką możliwość, to można sprawdzić. Ale wydaje mi się że to nie pomoże, bo jak u Ciebie świeci się kontrolka, to znaczy że sterownik wykrywa jakiś błąd.

Sprawdziłeś przednie czujniki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dzisiaj zapaliła mi się kontrolka ABS, po zgaszeniu i zapaleniu nie gaśnie, dodatkowo cały czas chodzi pompa ABS, po wyjęciu bezpieczników 28 i 29 pompa dalej chodzi, macie jakieś pomysły? :mad2:
www.alltech24.pl - oświetlenie led, xenon, ringi ccfl, markery led, pokrowce samochodowe, przetwornice napięcia, lampy robocze led



[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=160bfe16170114a1][img]http://images41.fotosik.pl/1246/160bfe16170114a1m.jpg[/img][/url]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis przeciscilem wszystkie styki przekaznikow jakie tylko udalo mi sie znalezc w samochodzie, sprawdzilem tez bezpieczniki, laczenia przednich czujnikow czy nie sa zasniedziale i nic... gdy odpalilem silnik i kawalek ruszylem po czym szybko wcisnalem pedal hamulca ABS zadzialal i lampka sie nie zaswiecila ale gdy pojechalem kawalek dalej lampka sie pojawila i ABS przestal dzialac i tak w kolko:( Mysle ze to moze ktorys z przednich czujnikow przestal dzialac od tych zepsutych wahaczy przy ktorych byly straszne drgania i komputer po chwili wychwyca blad. Czy moze tak byc?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że kabel jest gdzieś przerwany od czujnika do wtyczki.

Może być też zabrudzony wieniec zębaty. Oczyść go i sprawdź czy oporność czujnika będzie się zmieniała jak będziesz poruszał przewodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm o wiencu nie pomyslalem:) Przegladalem przewody i byly cale chyba ze przerwanie nastapilo gdzies w srodku i z tego co wiem to plusowy idzie w pancerzu a minusowy go oplata tak jak w kablach CB. Bede musial sprawdzic te wience. Dzieki za kolejna rade "kaylo" :) jutro albo pojutrze dam znac co i jak.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Jeśli ktoś będzie szukał przekaźników o których była mowa wyżej, czyli "przekaźnik zaworu magnetycznego ABS" i "przekaźnik pompy ABS" to znajdują się one pod plastikową osłoną pompy ABS. Przykręcona z góry jedną śrubką na torxa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Witam

 

Czujniki w tym modelu łatwo sprawdzić.

Aby dostać się do tylnych kostek, trzeba zajrzeć pod kanapę. Białe okrągłe kostki z dwoma przewodami.

Z przodu najszybciej będzie skręcając kołami i ładnie wszystko widać. Aby je wyciągnąć z karoserii, wystarczy całą kostkę lekko przekręcić i ładnie wychodzą.

.

 

 

mozna je jakos sprawdzic na krotko? czy trzeba podmieniac?

*****************


Sprzedam e90 320d 163km , wiecej info na PW


http://files.tinypic.pl/i/00648/l0zon5mzpefi_t.jpg


*****************

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

odgrzeje kotleta. szukalem ale nie znalazlem.

historia podobna. zapala sie, po ponownym uruchomieniu resetuje sie i przez chwile dobrze dziala (testowane) i samo z siebie bez hamowania powraca. przekazniki bezpieczniki sprawdzone. czujniki tyl z dwoma pinami -ok. z przodu miedzy pinami 1 i 2 -ok tylko nie wiem do czego jest ten trzeci. miedzy nim a 1 i 2 nie ma wogule przejscia.

bawie sie inpa od dawna ale nie mam okraglego zlacza. jakby byl ktos zyczliwy to bardzo prosze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.