Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem z moją e34 M50b25iA, zauważyłem że ubywa mi lekko płynu chłodniczego, jednak nie ma go w oleju ani oleju w wodzie, po dłuższej jeździe węże od chłodnicy są twarde jak skała, jednak temperatura jest w normie. Czytałem podobne posty więc myślałem że to korek ale już mam 3 korki i problem jest ten sam, odpowietrzałem układ, obawiam się że jest to uszczelka pod głowicą albo głowica jednak są to tylko moje domysły, mam też uszkodzone elektrozawory nagrzewnicy cały czas leci ciepłe powietrze na szybę i nogi czy to może mieć coś wspólnego?

Może termostat? Proszę o pomoc

Opublikowano
Węże tak czy inaczej po zagżaniu się autka będą twarde. Termostat czy jest dobry powinieneś wiedzieć sam. Czy auto długo się zagżewa zanim wskazówka z temp jest w położeniu pionowym? Jeżeli by był padnięty silnik by się przegrzał
Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Opublikowano
Węże tak czy inaczej po zagżaniu się autka będą twarde. Termostat czy jest dobry powinieneś wiedzieć sam. Czy auto długo się zagżewa zanim wskazówka z temp jest w położeniu pionowym? Jeżeli by był padnięty silnik by się przegrzał

 

auto normalnie się nagrzewa, tylko węże są bardzo twarde, czytałem wiele postów i zrozumiałem że po nagrzaniu się silnika łapiąc i sciskając wąż palcami powinny się stykać u mnie to ledwo się poddaje, woda mi ubywa napewno przez to wysokie cisnienie wypycha na łączeniach

Opublikowano
nic sie nie ma stykac, jest wysokie cisnienie i dlatego takie weze sa, jak wszystko jest OK, auto sie nie grzeje, jedzie dobrze to nie szukaj dziury w calym, weze maja byc twarde bo to uklad cisnieniowy, pozatym maja pewnie z 15 lat wiec twardnieja tez ze starosci
Opublikowano

Mi kiedyś delikatnie ubywało płynu z chłodnicy i też myślałem , że to uszczelka pod głowicą.

Co się okazało nie prawdą po ponownym odpowietrzeniu układu. Problem ustąpił.

Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Opublikowano
no może się nie potrzebnie martwię, ale miałem wcześniej e30 m20, e32 m30 tam tego nie było, gdy są weże mocno napięte i odkręce delikatanie korek to uchodzi powietrze, gdy przykręce to znowu jest ok nawet na cały dzień jednak jak pojade gdzieś dalej wiecej niz 30km znowu węze sie robią twarde, no nic wymienię te elektrozawóry i termostat dla własnego spokoju, spróbuje jeszcze raz odpowietrzyć układ chodź już to robiłem 5 razy
Opublikowano

moim zdaniem to masz gdzies nieszczelnosc, tak jak wczesniej napisales, ubyla Ci plynu, na to miejsce wchodzi powietrze i dlatego sa twarde weze od za duzej ilosci powietrza, i chocbys odpowietrzal 10 razy to jak bedziesz mial nieszczelnosc to problem bedzie wracal

 

az jutro sprawdze twardosc wezy u siebie na nagrzanym na full silniku

 

btw, jak juz bedziesz mial 100% watpliwosci to wymien uszczelke pod glowica - nie zaszkodzi, a moze to bedzie to, koszt umiarkowany wiec nie ma tragedii

Opublikowano
Tak durzego cisnienia w ukladzie chlodzenia to nie powinno byc .Korek powinien puszczac tak wysokie cisnienie.Sprawdz ,na wlonczonym silniku odkrec korek w chlodnicy i odpowietrznik i zobacz czy pojawiac sie bendom w plynie pencherze powietrza.
Opublikowano (edytowane)
moim zdaniem to masz gdzies nieszczelnosc, tak jak wczesniej napisales, ubyla Ci plynu, na to miejsce wchodzi powietrze i dlatego sa twarde weze od za duzej ilosci powietrza, i chocbys odpowietrzal 10 razy to jak bedziesz mial nieszczelnosc to problem bedzie wracal

 

az jutro sprawdze twardosc wezy u siebie na nagrzanym na full silniku

 

btw, jak juz bedziesz mial 100% watpliwosci to wymien uszczelke pod glowica - nie zaszkodzi, a moze to bedzie to, koszt umiarkowany wiec nie ma tragedii

 

No właśnie się obawiam kosztów, jak już zdjąć głowicę to chyba dobrze oddać na szczelność i planowanie ktoś się orientuje jakie są to koszta?

 

Tak durzego cisnienia w ukladzie chlodzenia to nie powinno byc .Korek powinien puszczac tak wysokie cisnienie.Sprawdz ,na wlonczonym silniku odkrec korek w chlodnicy i odpowietrznik i zobacz czy pojawiac sie bendom w plynie pencherze powietrza.

 

odkrecałem korek juz przy nagrzanym silniku pęcherzy powietrza nie ma, hmm jeszcze zastanawia mnie fakt iż może dolewam za dużo wody bo kiedyś było do połowy zbiorniczka, a teraz ja dolewam do ok 4/5 zbiorniczka

Edytowane przez alpina325
Opublikowano
no tak, to sie robi za kazdym zalozeniem nowej uszczelki, to sa koszty w granicach max 300zl
Opublikowano
no tak, to sie robi za kazdym zalozeniem nowej uszczelki, to sa koszty w granicach max 300zl

 

300zł? sama uszczelka kosztuje 100zł planowanie, sprawdzenie szczelności i robota 200zł? Coś za tanio, rozmawiałem dziś ze znajomym robił to kilka lat temu w corsie 1.4 i zapłacił 600zł

 

Chyba miałem zbyt dużo płynu w układzie na gorącym silniku odkręciłem korek a wody było po sam korek upuściłem trochę płynu, pojeździłem trochę i narazie węże są ok

Opublikowano
no tak jesli masz za durzo plyno to bedzie pochnac .Podczas temperatury plyn zwieksza swojom objetosc dlatego jest odnosnik na zbiorniczku wyruwnawczym
Opublikowano
Mam podobnie. Może być mini wyciek. Połóż jakąś tekturę pod autem na noc w garażu to może jakieś krople się znajdą? Mi np: cieknie od czasu do czasu po kilka kropel z węża gumowego parownika. Nie bez podejrzeń są też przewody z płynem przy nagrzewnicy -szczególnie teraz w zimie kiedy otwierając zaworki ogrzewania puszczamy płyn chłodniczy na duży obieg (przez nagrzewnicę).
Opublikowano
Wczoraj z ciekawości sprawdziłem te węże i masz racje one nie są twarde jak skała, można je scisnąć z oporem , ale można.
Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Opublikowano
Kolego plynu w chlodnicy na zimnym silniku powinno byc do kreski z napisem COLD. Natomiast po nagrzaniu plyn podnosi sie w zbiorniczku o ok 5 cm. Co do wezy to na goracym silniku weze powinny byc twarde ale tak zeby mozna bylo delikatnie je nadusic, nie moga byc twarde jak skala wtedy zapowiatrzony masz uklad

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano

dzisiaj tez sprawdzalem te weze, nie sa twarde jak skala, mozna je zdusic

 

co do ceny - mozna to zrobic za 1000 zl jak kto chce i jakiego kto znajdzie mechanika, wiec zycze powodzenia w przeplacaniu

 

600 zl za zmiane uszczelki w R4 :D to ja zrobilem remont caly za 1000zl (uszczelka, wszystkie zawory nowe, pelny remont glowicy, pasek rozrzadu)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.