Skocz do zawartości

320d M47 Elektryczny podgrzewacz płynu chłod. - naprawa


kameleon3000

Rekomendowane odpowiedzi

ile dałeś i gdzie kupiłeś??

 

ps Pieca mam do Ciebie pytanie czy lutownicą oporową taka za około 20zł 40w da radę poprawić luty na płytce podgrzewacza?

 

Witam

Myślę że da radę jak masz troszkę wprawy bo lutownicą z dużym grotem ciężko jest lutować miejsca z małym rasterem pinów tj w podgrzewaczu. Ale mocy w zupełności wystarczy bo nie jest to np sterownik świec żarowych gidzie płytka jest na aluminium. Chyba że mówisz o wymianie tranzystorów, które są na płytce miedzi, bo tam nawet mocna lutownica bez hot air'a nie da rady :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 412
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Mogą dotyczyć tego i tego. Pierwszy odnośnie zwarcia do masy - może spalona grzałka lub tranzystor nią sterujący. Drugi odnośnie za wysokiej temperatury - coś zwiera i się grzeje, czujnik na płytce to wykrywa. Wyciągaj podgrzewacz i dawaj zdjęcia - może coś wypatrzymy :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wyjąłem z podgrzewacza płytkę(na tej płytce już 2 razy wywaliło błąd podgrzewacza..) raz 'z 1mc temu a znów dzisiaj.. zamontowałem starą płytkę moją jeszcze(jeżdziłem już na niej tydzień temu) błędów nie ma ale.. jest duże falowanie obrotów...napiecie skacze z 14.1 do 13.1v i tak w kółko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spokojnie staszku...

 

jesli masz blad 4AB2 + 43F1 razem komp to ignoruje i podgrzewacz nadal działa ;) troche słabiej jest obciążany (mniejsze impulsy na grzałki)

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najbardziej co mnie denerwuje to to,że jak falują obroty to napięcie skaka z 14.1v i leci aż do 13.1/13.2v przez co jak mam nawet w nocy wsteczny wbity to widze jak pulsują tylne światła... i w środku tez...

 

2 alternatory sprawdzane

 

dwa regulatory napięcia

 

kable wszystkie plusowe od aku,rozrusznika pod maską itp wyczyszczone... kabel minusowy pod spodem auta też

 

na razie wstrzymam się z przemianą...kolega z lutownicą wpadnie i poprawimy wszystkie luty na płytce nowego podgrzewacza i potestuje...jak znów wywali błąd to wtedy założe swój podgrzewacz+moja stara płytka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic idę streszczam się z tym bo po południu znów przemiany pompy wspomagania :mad2: a dla czego? bo jak założyłem..coś mnie tknęło wziąść palcami pod pompą a tam palec trochę mokry..mówię pewnie przez to ze gdzieś poleciało i się zlało...wytarłem silnik suchy nic...odpalam zrobiłem 20km i znów...odkręciłem pompę tak by uchylić na bok a tam z tyłu na łącz'eniu z pod śrubki się wydostaje :mad2: ale na szczęście mam starą obecną pompę to założe ja to mam więcej roboty codziennie niż nie jeden mechanik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

działaj stachu, moze Bóg chce abys był mechanikiem bmw i to jest przeznaczenie

nie załamuj sie ;)

 

co do podgrzewacza i obrotów to u mnie tez potrafia falowac ale nie ma skakania napiecia, jest 14.0/14.1 obroty faluja, ecu steruje wtedy dosyc mocno podgrzewaczem i pewnie układ nie wyrabia, podgrzewacz pomimo falowania grzeje, falowanie wystepuje do złapania około 60stopni i to nie zawsze

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem z kolegą polutować starą płytkę ale ni hu hu zwykła lutownica nie daje rady 'i zostawiłem podgrzewacz ten z allegro wraz z płytką tą z allegro.Nie chce mi się z tym bawić..bo przepinać podgrzewacz co pewnie nie da żadnego efektu na plus tylko taki sam..potem odpowietrzać układ i tak w koło Macieju.Założyłem podgrzewacz z allegro.. w inpie dałem 60% podgrzewacz po 10 sekundach jak ogień a jak uruchomi się klimatronic to obroty falują i wtedy w teście zegarów skakają z 14.1 do 13.2v i od nowa 14.1 i 13.2 przez co światła przygasają
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż odpalam auto falują obroty bo podgrzewacz niby działa..ale do rzeczy w teście zegarów falowanie obrotów= spadek napiecia z 14.1 do 13.2v 13.1v i od nowa 14.1 i znów 13.1 i tak w kółko... przez co oświetlenie w kabinie przygasa..a jak np wbije wsteczny na wieczór to widze jak przygasa z tyłu światło...jadąc..i odpuszczając gaz czuć szarpnięcie bo napięcie z 14v spadnie nagle do 13... dzieje się to jak podgrzewacz pracuje...jak nie pracuje wszystko jest okej...

 

1.Dwa podgrzewacze sprawdzone

 

2.Dwa regulatory napiecia

 

3.Dwa alternatory(w czym jeden swieżo po regneracji)

 

4.Nowy Akumulator Banner 80Ah założony

 

5.Wszystkie styki..na klemach plus pod maską,przy rozruszniku itp wszystko na błysk wyszczone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.