Skocz do zawartości

Awaria napędu, jakieś sugestie ?? [E34]


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

No i stało się ... Zaczęło się niewinnie od stukania przy wrzucaniu biegu i puszczeniu sprzęgła. Godzina 22:00, wjeżdżam w osiedlową uliczkę kierując się do domu i gruchnęło. Ruszyłem szybciej ze świateł i coś strzeliło na tyle auta. Zatrzymałem się, wrzucam 1 bieg i nic. Silnik pracuje, prędkościomierz delikatnie się ruszył ale auto stoi. 2 bieg ... to samo. 3 bieg ... dodaje gazu, prędkościomierz idzie w górę. Ściągnąłem auto pod dom i teraz myślę co mogło strzelić. Dyferencjał ?? Może krzyżaki ?? Miałem wybitą gumę na przegubie ( taka z dziurkami ) ale wątpię, że to ona jest winna sytuacji. Jeżeli ktoś miał taki problem to proszę o wskazówki. Jutro raczej nic przy aucie nie zrobię ale w poniedziałek coś zacznę grzebać. Może jakieś szacunkowe koszty ?

Kurdę weekend do dupy a tu jeszcze taka niespodzianka :cry2:

 

Aż mi się niedobrze robi na samą myśl o podróżowaniu MPK :mad2:

 

Pozdrawiam

 

Unieruchomiony ...

Opublikowano
Wydaje mi się, że przegub poszedł ze względu na fakt że prędkościomierz wstaje, a czujnik znajduje się w tylnym moście tzn., że dochodzi tam ruch obrotowy z silnika. Koszt naprawy to najbiedniej 349,64 zł (cena przegubu z intercars). Druga możliwość to rozwalony dyfer, ale jakoś nie chce mi się w to wierzyć, skoro mówiłeś, że masz dziury w osłonie przegubu.
Opublikowano
Zapnij bieg przy uruchomionym silniku, wysiądź z auta (i tak nigdzie nie pojedzie :wink: ) i zajrzyj pod auto czy wał się kręci i półosie - podejrzewam jak poprzednik że to przegub się sypnął
Opublikowano
...http://www.allegro.pl/item829209677_polos_przegub_przeguby_bmw_e34_2_0_benzyna.html przegub znajduje się po prawej stronie półosi

A po lewej to co - pies? :wink: Równie dobrze mógł się ukręcić zewnętrzny jak i wewnętrzny

Opublikowano

Nie wiem czy dobrze rozumiem, jeżeli uszkodzeniu uległa jedna z półosi to napęd nie powinien przełączać się np. na jedno koło ( to ze sprawną półośką ? ).

Jakie jest prawdopodobieństwo uwalenia dwóch półosi ??

Jutro wskakuję pod samochodzik i popatrzę co i jak, postaram się wrzucić jakieś fotki.

Na wtorek będę miał mechanika ale wolę wiedzieć co i jak bo jak mechanik widzi, że ktoś zna temat to inaczej rozmawia ( $$$ ) :wink:

Może ktoś mi to wyłoży jak chłopu na miedzy :wink: Nigdy nie byłem dobry w te klocki.

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
...http://www.allegro.pl/item829209677_polos_przegub_przeguby_bmw_e34_2_0_benzyna.html przegub znajduje się po prawej stronie półosi

A po lewej to co - pies? :wink: Równie dobrze mógł się ukręcić zewnętrzny jak i wewnętrzny

 

Mój błąd bo tez mógł się ukręcić, dzięki za poprawę :cool2:

http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano
Nie wiem czy dobrze rozumiem, jeżeli uszkodzeniu uległa jedna z półosi to napęd nie powinien przełączać się np. na jedno koło ( to ze sprawną półośką ? ).

Jezeli bys miał most ze szperą to by tak było ale widocznie masz bez blokady dlatego cała moc idzie tam gdzie dyfer ma lżej - czyli na uwaloną półoś.

Jakie jest prawdopodobieństwo uwalenia dwóch półosi ??

Raczej niewielkie - ale jak wyżej Ci już napisałem ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.