Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam.Chciałbym Was spytać o wymianę oleju w skrzyni automatycznej.Jeszcze nie wymieniałem i jestem ciekaw jak najlepiej to zrobić.Doczytałem się że przy E34 525tds z 93r do wymiany jest tylko 3 litry oleju ale ogólnie jest więcej.Dużo więcej.Po pierwsze nie wiem dokładnie który olej nalać a po drugie przecież nie mam gwaracji jaki tam jest wlany i co,nalać 3 litry nowego? A jak będą się różnić to się wymieszają i skrzynia padnie? Podobno aby wymienić całość to trzeba zdemontować skrzynię? Trochę to dziwne według mnie.Wlać 3 litry nowego a 4 litry zostają starego i zurzytego.Jeszcze chyba filter jest prawda? Dzięki za podpowiedzi. Jarek
Opublikowano

Witam

Tak przewaznie jest podane w instrukcji obslugi automatow.Dokladnie to nie jest zawsze 3l.

spuszczaszi dolewasz zgodnie z instrukcja o stanie.

Gdzies slyszalem ,ze wymiana w calej skrzyni wcale nie jest taka dobra.

pozdrawiamA w filtrze to mmasz co najwyzej brudy bo oleju tam niema :D Co do oleju to sprawdz po kolorze jak czerwony /brunatny/to

Dextron II lub III a jak zolty to syntetik jak czarny to skrzynia do remontu.

Opublikowano

jest cos takiego jak aktywna wymiana oleju - pozwala na wymiane ok 90% oleju - ale jej koszt jest wysoki poniewaz duzo oleju sie marnuje....

 

zeby wimienic caly olej to trzeba skrzynie wyciagnac z auta , rozebrac....... i potem zalac nowym olejem - i masz wymieniony caly !!!

 

najlepiej wymienic na olej ktorym skrzynie sa zalewane w fabryce - LIFETEC - jest to pol syntetyk - litr kosztuje 60 zl - w szkrzyni masz 10 , a jak chcesz wymieniac aktywnie to mysle ze bedzie ci potrzebne ok 15-20 litrow :mad2:

Opublikowano
Mozna spuszczc i dolewac kilka razy miedzy krotkimi przebiegami i powinno sie wszystko wyczyscic

 

no nie wiem - po 2 wymianach w skrzyni zostanie jeszcze ok 25% starego oleju ......

 

po moich jakze byzliwych doswiadczeniach z automatami wiem jedno - nie jest najwazniejsze czy olej zostal wymieniony 50 czy 70 tys km tem - najwazniejsze zyby byl ZAWSZWE pelny stan !!!!!!!! to podstawa - jak ktos nie wierzy zapraszam do mnie na autopsje skrzyni :twisted:

 

co nie oznacza ze oleju nie trzeba wymieniac........ wazne zeby od razu likwidowac wycieki oleju - bo u mnie wyciekalo przez uszczelnacz wajhy od zmiany biegow - niby maly wyciek ale przez miesiac nie wiadomo jak i gdzie wyparowal 1 litr oleju :duh:

Opublikowano

Zalezy co masz na mysli z tym pelnym stanem.

Na goracym ma byc miedzy min a max i wcale nie do pelna a w ogole czytalem,ze nie moze byc ponizej ostatnie kulki/zalezy od bagnetu/

Opublikowano
Ja mam juz druga bmke w automacie i zawsze leje castrola dextron IIID przy wymianie filtra w skrzyni w e-30 nie trzeba ruszac skrzyni filtr zw\awsze wkładam jakis dobry niemiecki.A z tego ci mi powiedzieli w bmw to olej w skrzni sprawdza sie przy nagrzanym silniku i z tych olei co mialem to zawsze sa czerwone .

Freude am fahren

http://img481.imageshack.us/img481/483/img0050ek9.jpg

Opublikowano
Widzę że wymiana oleju to nie taka prosta sprawa :duh: Chyba zrobię tak jak piszą w instrukcjach.Ile zejdzie to zejdzie a potem doleję to pełnego stanu.Kolega Belgus pisał mi odnośnie kolorów oleju więc powinienem wiedzieć jaki nalać.Oby nie był czarny!! :mad2: A co do sprawdzania poziomu to ja nie mam miarki w swoim tds-e.A może mam tylko nie widzę jej?
Opublikowano
Ja mam juz druga bmke w automacie i zawsze leje castrola dextron IIID przy wymianie filtra w skrzyni w e-30 nie trzeba ruszac skrzyni filtr zw\awsze wkładam jakis dobry niemiecki.A z tego ci mi powiedzieli w bmw to olej w skrzni sprawdza sie przy nagrzanym silniku i z tych olei co mialem to zawsze sa czerwone .

U mnie jest skrzynka 4HP-22 H /Nie wiem co to H/ i filtr jest metalowy z siateczka ,ktory sie po prostu plucze,chyba ze jest podrdzewialy lub przetarty .

pozdrawiam

Opublikowano
ja mam w e30 4hp- 22 bez h a filtr tez był metalowy.Miarka w moim znajduje sie przy ścianie przedniej od strony kierowcy.Wydaje mi sie na 100% że miarka musi być w kazdym automacie.

Freude am fahren

http://img481.imageshack.us/img481/483/img0050ek9.jpg

Opublikowano
ja mam w e30 4hp- 22 bez h a filtr tez był metalowy.Miarka w moim znajduje sie przy ścianie przedniej od strony kierowcy.Wydaje mi sie na 100% że miarka musi być w kazdym automacie.

 

W nowszych BMW nie ma (tych zalewanych fabrycznie syntetykiem lifetime).

Sprawdzenie tylko za pomoca komputera ew przez otwor nalewczy w

misce. Mercedes rowniez w swoich automatach od 1997 roku montowal

juz tylko rurke bez bagnetu (bagnet stal sie niejako "przyrzadem serwisowym") a pozniej przestali montowac nawet rurki inspekcyjne -

pomiar tylko za pomoca komputera.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
Rozmumiem.Ale ja mam tds-a z 93 roku.Więc co o tym myslisz? Przyznaję że nie szukałem dokładnie.Dzisiaj zobaczę.
Opublikowano

w twojej skrzyni (powinna być już 5hp18-5cio biegowa) nie ma bagnetu

odkręcasz miskę skrzyni olej zpływa a z miski wycierasz syf i wywalasz filtr takie plastikowe ustrojstwohttp://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HA81&mospid=47378&btnr=24_0799&hg=24&fg=15

nr 6 na tej stronie

napełniasz olejem w następujący sposób

w misce masz taką dużą srubę odkręcasz ją(oczywiście po zamontowaniu miski na swoim miejscu) i wlewasz przez nią olej problem polega na tym że robisz to od dołu

jak zacznie się przelewać uruchamiasz silnik skrzynia w pozycję D i dolewasz dalej nie ma możliwości przelania oleju bo ten poprostu wyleje się przez tą dziurę kiedy go będzie odpowiednia ilość .

do napełniania oleju musi być podniesione przynajmiej jedo koło z tyłu

aby skrzynia mogła pracować cała operacja nie jest zbyt trudna

Opublikowano
Dzięki.Mam 5-cio biegową skrzynkę.Jeżeli dobrze zrozumiałem to mam dolewać oleju na zapalonym silniku w pozycji D i jedno koło musi być w górze aby mi nie odjechał.Orientujesz się jaka może być cena filtra i oleju? Uszczelkę pod miskę także muszę pewnie wymienić na nową.A jeszcze pytanie mam.Czy jak odkręcę miskę to jest jeszcze jakieś dojście do któregoś z tych magnesów które wyłapują różne opiłki aby go wyczyścić? Pozdrawiam.Jarek
Opublikowano

Filterek, ze śrubką i oringiem, do Twojego modelu, kosztuje w ASO - 102.75zł.

Uszczelka pod miskę - 34.25zł.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

koszt filtra i uszczelki w aso to cos ok 160 zl..........

 

z tego co wiem to stan sprawdza sie na zapalonym sielnik ale w pozycji P lub N - bo ja np mam szpere i podniesienie jednego kola nic nie daje bo auto nadal bedzie jechac do przodu...........

 

auto musi stac na prosto , silnik musi byc rozgrzany - po odkreceniu korka olej ma sie przelewac - jesli tak nie jest to dolewasz az sie zacznie przelewac.......

 

miarki nie ma od czasu wprowadzenia skrzyn seri 5hp18 / 30 - od 92 roku -> i to moim zdaniem byl blad - bo tak trzeba sie bawic z kanalem itp - a jak sie ma miarke to np raz na tydzien mozna sprawdzic stan - i przez ta rorke dolac oleju - i mozna to zrobic pod blokiem .....

Opublikowano
Witam.Ciekawych rzeczy się tutaj dowiaduję.Ciągle coś nowego i zaczynam się już gubić :duh: Jeszcze mam chwilkę do wymiany bo wpierw muszę się uporać z nastawnikiem ale potem muszę już cholercia dokładnie wiedzieć jak się za to zabrać.Nigdy w życiu bym nie przypuszczał że tyle może być mitów na temat wymiany oleju w skrzyni.Mam na myśli to "jak najlepiej to zrobić". Masz rację z tą miarkę.Bez sensu zrobili coś takiego że ją usunęli.Chyba chodziło o to aby Niemiec jezdził do serwisu tylko po to aby sprawdzić stan oleju.Ale głupota!! Mogli od razu zrobić tak z silnikiem :mrgreen: P.S. Jutro chyba dostanę nastawnik :P oby było lepiej.
Opublikowano

magnesy są przyczepine do miski po rogach

co do bagnetu to w 5hp18 miejsce po bagnecie jest zaślepione taką blaszką i podejrzewam że założenie tam bagnetu to nie wielki problem

a koło musi być podniesione tylko w celu aby skrzynia naprawdę pracowała przy moście z blokadą oczywiście oba koła dobrze jest przegazować auto(nie za mocno) w celu ewentualnego odpowietrzenia skrzyni-konwertera

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.