Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jestem od niedawna użykownikiem pierwszego swojego auta z ASB. Od wytrawnych użytkowników automatów chciałbym się dowiedzieć jak najlepiej korzystać z tego dobrodziejstwa ;-) Chdzi mi głownie o technikę jazdy - np czy jeżdząc w mieście, lub w korkach wiedząc, że dłużej postoimy na światłach czy warto wrzucać na P na taki chwilowy postój, czy lepiej zostawić cały czas na D .
m62, V8, 245 km
Opublikowano

Witam

 

Zawsze w jeździe miejskiej trzymaj auto na D. Na P przerzucaj tylko gdy parkujesz. Stojąc w dużym korku możesz, kiedy nie ruszasz się przez więcej niż kilka minut, przerzucić na N - rozłączysz wtedy silnik ze skrzynią, co sprawi, że silnik będzie pracował bez obciążenia i nie będzie wymagał większego nakładu pracy układu chłodzącego.

Co do samej jazdy - wciskasz gaz i pozwalasz autu zmieniać biegi przy około 2-2.5k orb/min. Moje auta rozpędzają się wtedy żwawo i przy tym pozostają w miarę ekonomiczne.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
Witam

 

Zawsze w jeździe miejskiej trzymaj auto na D. Na P przerzucaj tylko gdy parkujesz. Stojąc w dużym korku możesz, kiedy nie ruszasz się przez więcej niż kilka minut, przerzucić na N - rozłączysz wtedy silnik ze skrzynią, co sprawi, że silnik będzie pracował bez obciążenia i nie będzie wymagał większego nakładu pracy układu chłodzącego.

Co do samej jazdy - wciskasz gaz i pozwalasz autu zmieniać biegi przy około 2-2.5k orb/min. Moje auta rozpędzają się wtedy żwawo i przy tym pozostają w miarę ekonomiczne.

 

Dzieki za rady, troche poczytałem też artykuły ze strony automat.pl z linka w poście powyżej. Może czasem za szybko przelaczalem z D na R, ale zawsze czekałem aż załaczy bieg, wczesniej nie dawalem gazu i zmiane robilem zawsze na postoju z wcisnietym hamulcem. Sam ruch wajchy tylko był szybki ;-) a Biegi przy normalnej jeżdzie zmieniaja mi sie tak przy 2k obr./min i auto w takim zakresie jest calkiem zwawe. Czasem pokrece w okolice 3k, wtedy sunie jak burza ;-)

m62, V8, 245 km
Opublikowano
ja jezdze kilka lat automatem "sluzbowo" i nigdy nie przelaczam na P lub N gdy stoje w korkach.nawet na N nie przestawiam dziwgni gdy stoje dluzej.skrzynia jest przystosowana do pracy w trybie D,nic sie nie dzieje.mamy 60 aut i wszystkie automaty,katowane nieraz straszliwie,nigdy nie slyszalem/widzialem aby skrzynia nawalila.nie masz sie czego bac,jezdzij na D,a P wlaczaj gdy parkujesz lub gasisz auto :mrgreen:
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Właśnie, wszystko zalezy od tego ile czasu się czeka..ja raczej nie przełączam na P..ale mam jedne światla jak wracam z pracy i gdy złapie mnie czerwone to wrzucam P bo wiem, że trzeba postać kilka ładnych minut :)

A czy P czy D to chyba nie ma istotnej różnicy dla silnika przy postoju.

 

a czemu nie na N?

 

 

 

 

 

 

 

 

_________________

moto giełda i samochody używane

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli masz na D to skrzynia jest cały czas załaczona przy przełaczeniu na P poprostu ja rozłanczasz.

 

ale ja pytałem o N

rozlanczasz-- rozlaczasz!! edit [mod]

  • 5 tygodni później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czy P czy D to chyba nie ma istotnej różnicy dla silnika przy postoju.

Teoretycznie przelaczac z D powinno sie tylko gdy zakonczy sie jazde, lub chce sie cofac. Automatyczna skrzynia skonstruowana jest w ten sposob, ze przenosi naped za pomoca oleju i nie posiada elementow tracych o siebie (oprocz lock-up'u, ktory zalacza sie przy wiekszych obrotach i wyzszych biegach). Na pewno czeste przelaczanie z D na N czy P skroci zywot asb.

Czym rozni sie N od P? W przypadku P pomiedzy ktores tryby wchodzi jakas zapadka i blokuje tylne kola. NIE NALEZY stosowac P jako hamulca recznego, gdyz mozna sobie te zapadke lub tryby uszkodzic. N glownie sluzy do spuszczenia cisnienia z biegu D podczas przelaczania na R lub odwrotnie. Przelaczajac pomiedzy D a R powinnismy sekunde poczekac na N. Dodatkowo D lub R mozna zalaczac TYLKO I WYLACZNIE podczas calkowitego postoju auta.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Nadal nie wiem do czego sluzy N.Skoro P sluzy do parkowania i blokuje tylne kola to po co jest hamulec reczny? Kiedy go uzywac? Czy jak zaparkuje i wlacze P to reczny mam jeszcze zaciagac? Czy mozna parkowac na N i reczny zaciagniety? Czy podczas jazdy mozna przelaczyc na N np. podczas zjazdu z gorki?
Opublikowano
Nadal nie wiem do czego sluzy N.Skoro P sluzy do parkowania i blokuje tylne kola to po co jest hamulec reczny? Kiedy go uzywac? Czy jak zaparkuje i wlacze P to reczny mam jeszcze zaciagac? Czy mozna parkowac na N i reczny zaciagniety?

a zostawiasz manual na luzie i tylko na recznym?!

 

reczny przy P zaciaga sie przed wrzuceniem P zeby potem mozna bylo bez oporow wypiac.

 

Czy podczas jazdy mozna przelaczyc na N np. podczas zjazdu z gorki?

a w manualu tak bys robil? idiotyzm

Opublikowano
W takim badz razie jaka jest roznica gdy zostawiam auto na parkingu. Miedzy P i reczny a N i reczny. W jakiej sytuacji uzywamy N i recznego?
Opublikowano
U mnie np to na N nie da sie wyjąć kluczyka ze stacyjki, więc i tak siłą rzeczy trzeba zostawiać na P.
m62, V8, 245 km
Opublikowano
W takim badz razie jaka jest roznica gdy zostawiam auto na parkingu. Miedzy P i reczny a N i reczny. W jakiej sytuacji uzywamy N i recznego?

juz kiedys byla tu wojna religijna o P i N :D

 

ja N i recznego uzywam tak samo jak u siebie luzu i recznego, czyli prawie nigdy. kiedy wprowadzam na podjazd na chwile to tak, zeby nie wpinac bolca na pare sekund, ale parkowania na samym recznym nie uznaje ani w automacie ani w manualu (nawet sa kraje gdzie jest to zabronione). roznica taka, ze kiedy nie ma mrozu to sie powinno na pochylosciach zaciagnac reczny przed wbiciem P i odciagnac po zrzuceniu z P (chyba nawet w instrukcjach tak jest) zeby duze sily oporu nie dzialaly na blokade, a w manualu tego problemu nie ma.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nadal nie wiem do czego sluzy N.
N glownie sluzy do spuszczenia cisnienia z biegu D podczas przelaczania na R lub odwrotnie. Przelaczajac pomiedzy D a R powinnismy sekunde poczekac na N.

 

Skoro P sluzy do parkowania i blokuje tylne kola to po co jest hamulec reczny? Kiedy go uzywac? Czy jak zaparkuje i wlacze P to reczny mam jeszcze zaciagac?
W przypadku P pomiedzy ktores tryby wchodzi jakas zapadka i blokuje tylne kola. NIE NALEZY stosowac P jako hamulca recznego, gdyz mozna sobie te zapadke lub tryby uszkodzic.

 

:duh: czytamy ze zrozumieniem :!:

Gdy parkujesz na rowni pochylej, zatrzymujesz auto, wlaczajac na N, zaciagasz hamulec reczny tak, aby auto nie drgnelo i wlaczasz na P. Tak powinno sie parkowac za kazdym razem wlasciwie, nie tylko na rowni pochylej.

 

powinno na pochylosciach zaciagnac reczny przed wbiciem P i odciagnac po zrzuceniu z P (chyba nawet w instrukcjach tak jest) zeby duze sily oporu nie dzialaly na blokade

Dokladnie tak jak kolega pisze :cool2:

 

Podczas jazdy nie wolno przelaczac na N. Podczas jazdy rowniez nie wolno przelaczac na D lub R.

 

Silnik nalezy gasic tylko na P. Nie wolno gasic go na D ani R.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dodam, że N użyjesz rówież podczas holowania.

pozdrawiam

Paweł

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest bodajze tolerancja holowania nie szybciej niz 40km/h przez 25km. Pewien tych liczb nie jestem.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Jest bodajze tolerancja holowania nie szybciej niz 40km/h przez 25km. Pewien tych liczb nie jestem.

 

 

Liczby te są zależne od typu skrzyni biegów zamontowanego w samochodzie i podane w instrukcji obsługi danego modelu.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

  • 4 lata później...
Opublikowano

czy w 8 stopniowym steptronicu tez trzeba na chwilę włączyć N przed przejściem z D w R i odwrotnie??? W instrukcji nic nie napisano na ten temat (tylko tyle, że auto powinno się zatrzymać)

 

Pozdrawiam

  • 4 lata później...
Opublikowano

Pozwolę sobie odgrzać kotleta, bo mam wątpliwość a w internecie co post to inna teoria.


Stojąc na światłach/przejeździe kolejowym mogę zamiast trzymać nogę na hamulcu, zaciągnąć ręczny i puścić hamulec nożny? Oczywiście skrzynia pozostaje w pozycji D. Mam BMW E90, 325i.

  • 3 lata później...
Opublikowano
ja jezdze kilka lat automatem "sluzbowo" i nigdy nie przelaczam na P lub N gdy stoje w korkach.nawet na N nie przestawiam dziwgni gdy stoje dluzej.skrzynia jest przystosowana do pracy w trybie D,nic sie nie dzieje.mamy 60 aut i wszystkie automaty,katowane nieraz straszliwie,nigdy nie slyszalem/widzialem aby skrzynia nawalila.nie masz sie czego bac,jezdzij na D,a P wlaczaj gdy parkujesz lub gasisz auto mobdro kodi :mrgreen:
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Pytanie pod kątem ewentualnego zakupu używanego ( seria 3 albo X1,x2).

Chciałem zapytać jak to jest naprawdę z wymianą oleju w automatycznej skrzyni biegów. Kolega mówi, że w swoim Audi A4 powinien zmieniać olej w skrzyni co 60 tyś km, do tego taka wymiana jest dość kłopotliwa i w zasadzie musi być wykonana w autoryzowanym serwisie. A jak to jest w BMW , jakie koszty takiej ewentualnej wymiany o ile to w ogóle konieczne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.