Skocz do zawartości

Jak dolać oleju hygraulicznego do tylnej klapy na pilota?


pabik1000

Rekomendowane odpowiedzi

Mam w swoim aucie tylną klapę na pilota z siłownikiem hydraulicznym. Ostatnio ma co raz większe problemy z otwieranie się. Muszę dolać oleju do układu. Czy ktoś już to robił? Jak, ile, gdzie i jakiego oleju dodać, Raz robili mi to w ASO ale skasowali mnie 120 zł więc wolę to sam zrobić niż mam się prosić te napuszone dameski w serwisie w moim mieście. Poradzcie coś.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
przerabiałem ten temat z tyłu w bagażniku po prawej stronie pod tapicerką jest pompka ze zbiorniczkiem trzeba odkręcić korek na klucz imbusowy chuba 8 ja zrobiłem to strzykawką a olej to taki jak do przekładni kierowniczej dodam że nie jest łatwy dostęp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przerabiałem ten temat z tyłu w bagażniku po prawej stronie pod tapicerką jest pompka ze zbiorniczkiem trzeba odkręcić korek na klucz imbusowy chuba 8 ja zrobiłem to strzykawką a olej to taki jak do przekładni kierowniczej dodam że nie jest łatwy dostęp

 

witam mozesz mi napisać który z tych elementów to własnie ta pompaka gdzie sie dolewa olej i z ktorej strony jest ona w bagazniku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP81&mospid=47559&btnr=41_1332&hg=41&fg=60 czy jest to agregat hydrauliczny 12

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najepiej wyjąc pompę ze zbiorniczkiem i wówczas dolać. A olej to nie ATF tylko Mobil AREO (do hydrauliki lotniczej), inny może załatwić siłownik, szczególnie przy ujemnych teperaturach. Są zestawy naprawcze w aso ok. 150-160 zł (olej + parę uszczelek). Nie jest to tanio za 150-200 ml. oleju ale nie ma za bardzo gdzie dostać tego właściwego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja się podepnę. Mam taki problem, klapa zamykana manualne bez żadnego automatu. Ogólnie jak się ja otworzy to trzyma się w poziomie, nie opada, ale trzeba włożyć sporo siły, żeby ją otworzyć. Sama nie chce iść w górę... Co mogę z tym fantem zrobić? Pomożecie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
Najepiej wyjąc pompę ze zbiorniczkiem i wówczas dolać. A olej to nie ATF tylko Mobil AREO (do hydrauliki lotniczej), inny może załatwić siłownik, szczególnie przy ujemnych teperaturach. Są zestawy naprawcze w aso ok. 150-160 zł (olej + parę uszczelek). Nie jest to tanio za 150-200 ml. oleju ale nie ma za bardzo gdzie dostać tego właściwego.

 

W którym ASO można kupić taki zestaw do e39 w tej cenie, dziś u Sikory w Bielsku-Białej zaśpiewali mi za zestaw 260 zł !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten olej ma jakieś konkretne specyfikacje? Ja mam teraz zalany Mobil ATF 220 do ASB (nic innego nie miałem :mad2: ) no i generalnie szałowo to nie chodzi... :mad2: ale na oleju od wspomagania było jeszcze gorzej i się klapa nawet do końca podnosić nie chciała.

A specyfikacji nie mogę namierzyć..

http://s25.postimg.org/fhz6cbo73/podpis_forum.jpg


Mieszkasz w Holandii? Zajrzyj tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=168&t=208939 Mój Individual >>klik<<

Zamienię 2szt BBS RS 700 8,5Jx18 za 2szt BBS RS 701 10Jx18, bądź deal na 19" ACS Type III

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed zmiana na Mobil ATF usuwałem ten stary od wspomagania już, żeby nie mieszać. Ale w sumie mam prawie cały litr jeszcze to spróbuje jeszcze raz :cool2:

http://s25.postimg.org/fhz6cbo73/podpis_forum.jpg


Mieszkasz w Holandii? Zajrzyj tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=168&t=208939 Mój Individual >>klik<<

Zamienię 2szt BBS RS 700 8,5Jx18 za 2szt BBS RS 701 10Jx18, bądź deal na 19" ACS Type III

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, poszukam takiego oleju (w Holandii to raczej nie będzie Hipol :wink: )

http://s25.postimg.org/fhz6cbo73/podpis_forum.jpg


Mieszkasz w Holandii? Zajrzyj tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=168&t=208939 Mój Individual >>klik<<

Zamienię 2szt BBS RS 700 8,5Jx18 za 2szt BBS RS 701 10Jx18, bądź deal na 19" ACS Type III

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Kupiłem w ASO zestaw naprawczy tj. czerwony olej i śrubki.

Po uzupełnieniu klapa sama się nie podnosi, ale po naciśnięciu guzika na klapie ładnie sama się zamyka.

CO MOŻE BYĆ NIE TAK ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie jest Daniel z silnikiem,jak są dziurawe panewki na wale to ludzie ratują się gęstszym olejem.Nawet nowa popa olejowa nie pomaga,to tak jakbyś chciał napompować dziurawy materac ,możesz mieć super wydajną sprężarkę a i tak nie napompujesz :mrgreen: bo powietrze ucieknie przez dziurę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.