Skocz do zawartości

problemy pomiedzy 1500 a 1800 obr 320d


Aleks.C

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 432
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Tak się zastanawiałem nad tym problemem i przy okazji serwisu mojego auta zapytalem się doradcy serwisowego w ASO o te wachania obrotów .

Zapytał tylko czy mam dpf . Ja odpowiedziałem nie a on na to , że w takim razie nie będzie miał Pan z tym problemów .

Ciągnął dalej mówiąc ,że ma to związek z filtrem dpf . Gdy jest już zapchany i nie wypala wszystkiego syfu to po rozgrzaniu silnika a tym samym filtra złe odprowadzanie spalin może powodować złe odczyty na czujnikach i reakcje obrotów silnika .

Nie wiem na ile to pomocne ale tyle sie dowiedziałem więc przekazuję do opinii fachowców w tym temacie .

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

mam ten sam problem, jak utrzymuje obroty na jednym poziomie, to zawsze po rozgrzaniu sa szarpniecia, niewazne na jakim biegu, problem nie wystepuje gdy przyspieszam albo puszczam gaz.

moj mechanik powiedzial ze to sie dpf wypala, czy to mozliwe? problem wystepuje za kazdym razem gdy auto sie rozgrzeje... dodam ze dpf byl czyszczony wlasnie prez mechanika i podobno jest w bardzo dobrej kondycji.

auto to e90 lci 318d n47

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

mam ten sam problem, jak utrzymuje obroty na jednym poziomie, to zawsze po rozgrzaniu sa szarpniecia, niewazne na jakim biegu, problem nie wystepuje gdy przyspieszam albo puszczam gaz.

moj mechanik powiedzial ze to sie dpf wypala, czy to mozliwe? problem wystepuje za kazdym razem gdy auto sie rozgrzeje... dodam ze dpf byl czyszczony wlasnie prez mechanika i podobno jest w bardzo dobrej kondycji.

auto to e90 lci 318d n47

pozdrawiam

 

 

 

Mam tak samo

Miałeś wypadek? Pomogę w uzyskaniu odszkodowania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak tam panowie u was sytuacja??? Zwracam się głoównie do tych którzy zaczeli temat bo nie wierze ze nikt nie rozwiazal tego problemu az tyle lat.

Mam podobna sytuacje. Mi również szarpie autkiem. Pierwsze objawy wystąpiły w połowie ostatniego grudnia. Jechalem sobie na autostradzie zwolniłem na zjeździe i wtedy zaczęło szarpać w tym samym momencie zapalała się kontrolka trakcji ta pomaranczowa. Wystraszony zjechałem na parking nie gasząc auta otworzyłem klape aby zerknąć czy cos nie tak. Wszystko było w porządku zadnych dziwnych dzwieków wiec ruszyłem dalej. Zrobiłem od tamtej pory 4 tys km i dzisiaj zaczełą się tragedia. Przy każdym ruszeniu szarpie kontrolka DTC miga prawie za każdym razem i za każdym razem mysle sobie ze to już koniec zdechnie złom, ale nie jade dalej jak obroty wskakują powyżej 2tys. Również zauważyłem iż przy zimnym silniku nie ma żadnych objawów po 10/15 km zaczyna szarpac na niskich biegach. Kutwa co to może być???

 

Musze powiedzieć ze wymieniałem pod koniec grudnia koło pasowe wszystkie napinacze na orginalne paski itp. Kazałem sprawdzić na kompie czy jakies błędy sa. Po sprawdzeniu okazało się ze alternator ma trochę zużyte szczotki pomka od nawiewu ogrzewania tez niby już nie nowa jest :) no i czujnik wałka rozrządu. Zapytałem czy na razie można z tym jezdzic gość mi powiedział ze można jeszcze na tym trochę kilometrow zrobić. Raz już wymieniałem u innego specjalisty czujnik wałka rozrządu.Przejechałem na nim gdzies 40 tys km i dziwi mnie ze po tak krótkim dystansie znowu ma błędy. Wyglada na to ze gość musiał przylecieć w bombki i wstawil jakiś tani zamiennik. Moje niewiedza kosztuje. Nowy specjalista powiedział mi ze możliwe jest ze przez ten czujnik auto może szarpac, chociaż o reke się nie założy. Przed pierwsza wymiana czujnika wałka nie było żadnych objawów szarpania. Natomias kiedy zgasiłem samochod a po 5 minutach ponownie chciałem zapalić nie chciał odpalić. Odpalil dopiero za 4 razem.

Wiec panowie jak to jest z tym naszym problemem? Czy może być tak ze auto razu pewnego stanie i nie pojedzie dalej????

 

p.s dodam ze nie mam zadnego DPF. Leje cały czas droższa ropke BP i ORLEN. Z turbo tez spokojnie się obchodzę. Zrobiłem 90tys km mam nabite 226 tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było tak samo tydzień temu oddałem znajomemu w diesel service wtryskiwacze do sprawdzenia i ewentualnej regeneracji, wtryskiwacze były sparawne tylko rozregulowane, na tą chwile od momentu zamontowania wtryskiwaczy nie zdażyło mi się to ani razu, narazie zrobiłem może ze 100km więc nie jestem pewien czy to ma z tym związek, w trakcie wymontowania wtryskiwaczy wycziściłem również EGR-a nie był jakoś bardzo zawalony. Jak zacznie szarpać dam znać:p, tyle że u mnie to tak drastycznie nie wyglądało bardziej jakby go przyduszało coś. Edytowane przez adolfone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło pasowe wymieniłem, ale nie z powodu tych szarpniec tylko profilaktycznie ponieważ pojawiły się lekkie pekniecia na kole a że dużo jeżdżę nie chciałem tego robić na ostatnia chwile. Koło wymieniłem w połowie grudnia. Wymiana nie była zwiazana z problemem o którym jest mowa w tym temacie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I nie mam na myśli tylko psiknięcie sprayem typu kontakt, a mechaniczne oczyszczenie np. drobnym papierem ściernym nawiniętym/naklejonym na coś cienkiego co pozwoli nam sięgnąc. Czujnik ciśnienia macie na listwie od strony rozrządu czyli przodu silnika a regulator na końcu przy ścianie grodziowej. Zawsze warto spróbować, nic nie kosztuje. A podczas szarpnięć dzieje się coś z ekonomizerem jakieś wahania ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Kika postow wczesniej pisałem że mam podobne objawy ale ktoś stwierdził że moje objawy to zupełnie coś innego więc przypomne jeszcze raz:

U mnie wygląda to tak że jak silnik jest maxymalne rozgrzany to po przejechaniu kilkunastu km występuje szarpanie tego typu że wygląda to tak jakby sdilnik nie dostawał paliwa, lub gasł na ułamek sekundy, nieraz dzieje się tak kilka razy pod rząd a nieraz tylko raz a nieraz w ogóle.

 

Jakiś czas temu zrobiłem taki zabieg jak kolega pisał wyżej, kupiłem w castoramie elektrosol czy jakoś tak do czyszczenia i konserwacji stykow, spryskałem wszystkie wtyczki przedmuchałem powietrzem i po dwóch dniach pojawił sie problem z odpaleniem na zimnym silniku, aby auto paliło na dotyk to silnik musiałbyć maxymalne rozgrzany.

Zaczełem szperać, ruszać kostkami i drogą prób i błędów zlokalizowałem problem z wtyczką chyba od czujnika wałka, pisze chyba bo nie jestem pewny czy to ten czujnik, jest on w pokrywie zaworów na środku na samym końcu pod szybą. Zdjąłem kostek przeczyściłem manualnie styk, posmarowałem smarem miedzianym i złapałaem czujnik i wtyczkę trytytka ;) . Auto od prawie tyg pali normalnie i jeszcze nie szarpło mi ani razu. Może to to było przyczyną, może styki, możę piny w czujniku, nie wiem ale narazie jest ok. Zobaczymy, jak bedzie ok nadal to profilaktycznie wymienie ten czujnik . :roll:

Programowanie/Obróbka CNC - Fanuc/Sinumerik/Heidenhain
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To musi być jakiś związek z tym czujnikiem wałka. Tak jak napisałem pare postów powyżej kiedy kazałem sprawdzić go na kompie wyskoczyły błędy czujnika wałka. Myślę że to jest przyczyna naszych problemów. Wczoraj przy temperaturze zewnętrznej +7 stopni auto znowu mi się dławiło. Kiedy jest + 2 i niżej nie ma żadnych objawów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Kika postow wczesniej pisałem że mam podobne objawy ale ktoś stwierdził że moje objawy to zupełnie coś innego więc przypomne jeszcze raz:

U mnie wygląda to tak że jak silnik jest maxymalne rozgrzany to po przejechaniu kilkunastu km występuje szarpanie tego typu że wygląda to tak jakby sdilnik nie dostawał paliwa, lub gasł na ułamek sekundy, nieraz dzieje się tak kilka razy pod rząd a nieraz tylko raz a nieraz w ogóle.

 

Jakiś czas temu zrobiłem taki zabieg jak kolega pisał wyżej, kupiłem w castoramie elektrosol czy jakoś tak do czyszczenia i konserwacji stykow, spryskałem wszystkie wtyczki przedmuchałem powietrzem i po dwóch dniach pojawił sie problem z odpaleniem na zimnym silniku, aby auto paliło na dotyk to silnik musiałbyć maxymalne rozgrzany.

Zaczełem szperać, ruszać kostkami i drogą prób i błędów zlokalizowałem problem z wtyczką chyba od czujnika wałka, pisze chyba bo nie jestem pewny czy to ten czujnik, jest on w pokrywie zaworów na środku na samym końcu pod szybą. Zdjąłem kostek przeczyściłem manualnie styk, posmarowałem smarem miedzianym i złapałaem czujnik i wtyczkę trytytka ;) . Auto od prawie tyg pali normalnie i jeszcze nie szarpło mi ani razu. Może to to było przyczyną, może styki, możę piny w czujniku, nie wiem ale narazie jest ok. Zobaczymy, jak bedzie ok nadal to profilaktycznie wymienie ten czujnik . :roll:

 

Czy wyglądało to jak nr 3 z tego rysunku?

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/obrazek/163569/686x484

Footer-Smallest.jpg

Sprzedam licznik HIGH do E9x i E8x.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.