Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam i mam pytanko czy kiedyś ,ktoś się spodkał albo widział zamontowaną turbinę do e-30 , silnik m-40, i czy wogóle jest coś takiego możliwe jak zamontowanie turbo do e-30.
to właśnie te chwile,kiedy wszystko jest dokładnie takie,jak pragniesz,a jedyne co czujesz to czysta przyjemność.To właśnie daje Ci BMW.
Opublikowano
Dlaczego mialoby byc nie mozliwe?Do silnikow 1.1fire fiata sie montuje i nie ma problemow.

http://images.spritmonitor.de/353206_2.png

353206.jpg?stamp=1263766861 795500.jpg?stamp=1505496641

Opublikowano

dac to sie da wszystko, tylko kwestia pieniedzy... ale do silnika, ktory nie wychodzil fabrycznie z turbinami wydasz na to majatek.. sorry za kubel zimnej wody, ale zapomnij, uturbienie tego samochodu bedzie cie kosztowa wiecej pieniedzy niz masz warta cala fure a mocy dostaniesz tyle, ze cie i tak 325 objedzie... bo co prawda jak sie bardzi chce ($$$$) zylowac silnik to i z 1.6 300koni mozesz wyciagnac, ale bedziesz mial fure w warsztacie a nie na ulicy, a pieniadze... tez w warsztacie :)

ostatnio mialem okazje dorwac bardzo tanio i szybko turbosprezarke z i konsultowalem opcje zalozenia jej i tez dostalem kubel wody na nagrzana glowe... na szczescie..

 

wsadz duzy motor, po co sie babrac z malenstwem.. swap to pierwsza rzecz jaka powinienes zrobic... mocniejszy silnik z lat 80tych-poczatku 90tych bedzie cie kosztowac 1.5-3tysiace, a montaz w zaleznosci od tego co kupisz (na ile da sie wykorzystac jakiekolwiek wspolne podzespoly) od ok. 1000pln w gooooore...

Opublikowano
no właśnie, jaki byłby przyrost mocy przy normalnej turbinie? Około 30% chyba. Czyli po uturbieniu mielibyśmy mniej więcej tyle samo mocy co 2.0. Lepiej już się przemęczyć ze 113/5 końmi a za kasę na turbo doprowadzić wóz do hiper-perfect stanu.
Opublikowano

wszystko zalezy od typu turbiny, stopnia sprezania, czy jest intercoler itp.. to ile mozesz sprezania wladowac zalezy od poszczegolnych podzespolow jak i samej turbiny, innymi slowy ilosci pieniedzy jakie wladujesz w ta zabawe..

 

bawic sie w cos mniej niz osiagniecie conajmniej 100koni z litra to chyba przerost formy nad trescia.. zreszta turbo w 1.6 samo w sobie uznaje za przerost nakladow nad efektami... bo zrobienie sobie e30 325 czy 335 cie wyniesie powiedzmy 3-5tysiecy i bedzie zachrzaniacz, uturbienie w tych kosztach sie nie zamknie, dobrze jesli sie zamknie w 2x tyle, a efekty beda gorsze..

wyobraz sobie... zrobisz 1.6T majace 160-190koni, wydasz kupe kasy, wyzylujesz silnik.. po czym stanie obok 325 lekko dlubniete albo swapniete na 330 i cie objedzie.. ty juz nic ze swoim nie zrobisz, a on ma jeszcze szerokie horyzonty do modyfikacji.. swap to pierwszy krok imo..

Opublikowano
dzięki za odpowiedzi ale ja nie miałem zamiaru zakładać turbo do mojej basi 1.8 tylko tak z ciekawości zapytałem o turbinkę bo nie widziałem tego typu silniczka z turbo i dlatego się pytam czy ktoś widział i czy to jest możliwe ,a jak coś będę robił przy basi to tylko serducho wymienię,ale to jeszcze troszkę narazie śmiga bez problemu jak przesta nie to weźmiemy się do pracy :norty: pozdro dla wszystkich :dance:
to właśnie te chwile,kiedy wszystko jest dokładnie takie,jak pragniesz,a jedyne co czujesz to czysta przyjemność.To właśnie daje Ci BMW.
Opublikowano

zmien motor na conajmniej m20 i wtedy baw sie w modyfikacje,a najlepiej wloz jakies m50 2.5 lub 2.8.

A tu masz namaiary na magika od zakladania turbo (sam u niego sie przymierzam grubo do tego)

gg: 9202052

[email protected]

gg 1041



PROJEKT SZYBKA ETA STAGE 2

http://img516.imageshack.us/img516/8284/113863664644f590e20953anv7.jpg

Opublikowano
Lepiej zamiast turbo mieć NOS. Koszt instalacji podobnie jak LPG, można też mieć obie na pokładzie, a efekty można uzyskać ciekawsze :cool2:
Opublikowano

kolego nos to jest dla hondziarzy i innych takich.

tak jak i 1/4 mili

jest takie fajne powiedzenie mojego kolegi

 

1/4 mili w BMW jest jak lowienie ryb z dziwka....jest fajnie ale nie po to ja masz

[email protected]

gg 1041



PROJEKT SZYBKA ETA STAGE 2

http://img516.imageshack.us/img516/8284/113863664644f590e20953anv7.jpg

Opublikowano
kolego nos to jest dla hondziarzy i innych takich

kiepska teza bez logicznego argumentu...

wszystko zalezy czy chcesz miec staly przyrost mocy czy chwilowy... oczywiscie, ze staly jest ciekawszy, ale wszelkie modyfikacje trwale powoduja chociazby trwaly wzrost spalania na codzien, zmiane charakterystyki pracy, czasem szybsze zuzywanie czesci... instalacja podtlenku dziala tylko w momencie wcisniecia guzika, na codzien masz auto takie jakie miales, palace tyle samo... jesli komus nie zalezy na kreceniu trwale bryki tylko chce raz na tydzien kogos spod swiatel polknac to instalacja nitro (czy to nos, czy nx czy inna firma) moze byc dla niego dobrym rozwiazaniem..

to, ze reklama podtlenku jest film w ktorym sie scigaja japonczyki nie oznacza, ze trzeba to przekreslac i uznawac za obciach cos co jest ciekawym wynalazkiem do chwilowego zwiekszenia osiagow

Opublikowano

Wszystko da się zrobić. Kwestia wiedzy, doświadczenia i ceny. Gdzieś kiedyś widziałem nawet Skodę Felicję ze starym silnikiem 1.3 OHV, z turbosprężarką. Ca. 125 KM.

 

M40 ma rezerwy i niezłe przygotowanie techniczne (np. zawory wydechowe wypełnione sodem). Dałoby się bezpiecznie podnieść moc o 1/3 bez żadnych zmian w mechanice, ale jeszcze większe podkręcanie wymagałoby już zmian w układzie korbowym.

 

To byłaby sztuka dla sztuki.

Swap jest prostszy i daje mniejsze ryzyko defektu. Zaletą 316i lub 318i Turbo w porównaniu do np. 325i byłoby tylko mniejsze obciążenie przedniej osi.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
Wkładają V8, V12 do E30. Koszt przeróbek jest jednak tak wysoki, że lepiej kupić E34 V8.
"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano
trzeba by było spytać jakiegoś gościa który ma to zamontowane czy to się sprawdza
to właśnie te chwile,kiedy wszystko jest dokładnie takie,jak pragniesz,a jedyne co czujesz to czysta przyjemność.To właśnie daje Ci BMW.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.