Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

nie wiem jaki model posiadasz ale

 

wybierasz swój model Exx=>Body=>additional heater diesel/ park heating łączy się z modułem => opcja active i tam będziesz mógł odpalić webasto, pompkę itp

Opublikowano

Witam,

widzę że powstał podobny temat więc podepnę się z moim problem, po diagnozie INP-ą pojawił się następujący błąd:

 

41 Additional heater

Error frequency : 10

Open circuit

Error present

 

Wszedłem w opcje Webasto na Inp-ie i jak daję activate na poszczególne moduły to wszystko działa: Webasto się włącza, przy teście pompy słychać stukanie a potem zapach paliwa, na wykresach w opcji status też widać że działa. Po teście pompy i diagnozie pojawił się błąd 3 circulation pump (nie było go przy pierwszej diagnozie). Z tego co mi się wydaje – nie wiem czy dobrze myślę - są dwa błędy. Pierwszy webasto w ogóle się nie załącza przy uruchamianiu samochodu wobec czego przy pierwszej diagnozie nie pojawił się błąd pompy. A drugi to błąd samej pompy, który pojawił się po uruchomieniu jej z poziomu INP-y. Czy ktoś spotkał się z podobną sytuacją i wie jak sobie z tym poradzić. Dzięki z góry z odpowiedzi pozdrawiam

Opublikowano

Wymienic pompe.

Prawdopodobnie jest przebicie do + lub -, w opisie bledu powinna byc dodatkowa informacja co jest nie tak z pompa. Jezeli pompa cyrkulacyjna nie dziala webasto sie wylacza inaczej by sie przegrzalo. Mialem podobny przypadek, bylo przebicie, pojawial sie blad i webasto sie wylaczalo. Przebicie nie bylo duze bo podlaczajac pompe na krotko do aku pompa dzialala, chociaz przy podlaczaniu troszke iskrzylo na kablach. Ale modul to wylapywal i zapisywal blad. Po wymianie problem znikna.

Opublikowano

Wszedłem w opcje Webasto na Inp-ie i jak daję activate na poszczególne moduły to wszystko działa: Webasto się włącza, przy teście pompy słychać stukanie a potem zapach paliwa, na wykresach w opcji status też widać że działa. Po teście pompy i diagnozie pojawił się błąd 3 circulation pump (nie było go przy pierwszej diagnozie). Z tego co mi się wydaje – nie wiem czy dobrze myślę - są dwa błędy. Pierwszy webasto w ogóle się nie załącza przy uruchamianiu samochodu wobec czego przy pierwszej diagnozie nie pojawił się błąd pompy. A drugi to błąd samej pompy, który pojawił się po uruchomieniu jej z poziomu INP-y. Czy ktoś spotkał się z podobną sytuacją i wie jak sobie z tym poradzić. Dzięki z góry z odpowiedzi pozdrawiam

 

co do błędu webasto 41 Additional heater sprawdź bezpieczniki w bagażniku

 

kolego pompy cyrkulacyjnej możesz wcale nie mieć w aucie z racji iż w e39 było kila rodzajów webasto (czy z opcji active w inpa było słychać pracę pompy cyrkulacyjnej ???)

 

- webasto które tylko dogrzewa sam silnik (nie ma w nim opcji dogrzewania wnętrza i nie ma pompki cyrkulacyjnej ) błąd pompki pojawia się głównie po przeprogramowaniu webasto disem lub ncs (błąd pompki po przeprogramowaniu opisany na forum )

-webasto które miało pompkę i cały zestaw do ogrzewania wnętrza

 

typ webasto jaki masz możesz sprawdzić na naklejce

na lewym przednim nadkolu pod maską jest naklejona naklejka z opisem typu webasto

 

wklej screeny z inpy

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W takich sytuacjach to radzilbym podpiac DIS. Wtedy nie trzeba macac tylko leciec po sciezce diagnostycznej.
Opublikowano

Dziś troszkę posiedziałem z Inpą nad Webasto i oto co wyszło.

 

Najpierw co do rodzaju Webasto i bezpieczników. Bezpiecznik który obsługuje Webasto w bagażniku jest sprawny - drucik nie jest przerwany. Jednakże z tego co widzę po rozpisce (niestety w języku włoskim) bezpiecznik webasto powinien mieć wartość 15A a u mnie wsadzony jest bezpiecznik 20A. Nie wiem czy to może mieć jakieś znaczenie. (poniżej tabliczka webasto, rozpiska oraz widok bezpiecznika)

 

http://images37.fotosik.pl/220/ec4dbc02c2a43c3am.jpg

 

http://images44.fotosik.pl/225/5e36e4ee827e07f9m.jpg

 

http://images42.fotosik.pl/137/72a7db8cc3961f40m.jpg

 

Znalazłem jeszcze w rozpisce bezpieczników, że w schowku jest jeszcze drugi bezpiecznik odpowiadający za ogrzewanie postojowe - nr. 23. U mnie miejsce bezpiecznika jest puste. (poniżej rozpiska i widok bezpieczników w schowku)

 

http://images48.fotosik.pl/225/16d41505991ccfadm.jpg

 

http://images35.fotosik.pl/79/08bd60ef6ba89e9dm.jpg

 

Następnie zdiagnozowałem błędy. Standardowo pojawił się błąd:

 

41 Additional heater

Error frequency : 10

Open circuit

Error present

 

Po wejściu w INPI-e w opcje Webasto zdiagnozowałem błędy. Pojawił się błąd którego nie da się skasować.

 

3 Circulation pump

Error frequency : 255

Water pump ON 48.00 0-n

Cooling temperature 43.00 degrees Celsius

Open circuit

 

Po naciśnięciu READ STATUS pokazuje się taki ekran:

 

http://images40.fotosik.pl/220/b7fcd92da815dce8m.jpg

 

Następnie wszedłem w opcję ACTIVATE i po kolei wywoływałem opcję:

 

METERING PUMP. Pojawił się test 45 sekundowy w tym czasie słychać było pykanie a po chwili pojawił się zapach paliwa. Po wciśnięciu w czasie testu READ STATUS pokazał się taki widok:

 

http://images39.fotosik.pl/221/c194dc5e9d6b75c3m.jpg

 

Następnie po zakończeniu testu wcisnąłem ADDITIONAL HEATER ON: Po wciśnięciu READ STATUS pokazał się taki widok:

 

http://images50.fotosik.pl/225/a56cfbeabdc2ffb4m.jpg

 

Następnie wcisnąłem STAR COUNTER SAVING. W READ STATUS nic się nie zmieniło.

 

Mam nadzieję że w miarę dokładnie to opisałem. Co do Dis-a to przymierzam się do jego instalacji bo widzę jakie to potężne narzędzie ale powiem szczerze nie mam tak dużej wiedzy o diagnostyce i po prostu boję się żeby czegoś nie popsuć jak będę używał tego programu. No ale chyba będzie trzeba się z tym zmierzyć :) Pozdrawiam

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam

 

Mam problem z odpaleniem webasto okazało się że jest uszkodzony sterownik.

Zakupiłem drugie używane wymieniłem już dwa kolejne sterowniki i obecnie z poziomu inpy odpaliłem webasto, wydawało się że jest ok ale później nie wiedzieć dlaczego się zablokowało (nie mogłem się z nim połączyć).

Po resecie zasilania udało się z nim połączyć ale nawet z poziomu inpy teraz nie zawsze odpala a jak nie chce zapalić pojawia się komunikat ApiCheckJobStatus: Job-Status error: [ERROR_ECU_REJECTED] instead of [OKAY]! Continue script processing i wybór TAK NIE.

 

Druga rzecz jak już uda mi się zrobić test webasta i odpala na koniec wyskakują dwa błędy

 

K bus break down

 

I bład pompy wody

 

do tego w Klimatronicku błąd 50 Additional heater - jakby nie widział webasta

 

Czyżby kolejny sterownik był uszkodzony

 

Czy sterowniki muszą być jakoś zgrane z samochodem?

 

Proszę o rady

 

P.S czy wiecie do czego służy funkcja INPY w menu testowania webasta

 

Start counter saving ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.