Skocz do zawartości

740iA źle odpala po dłuższym postoju


alpin7

Rekomendowane odpowiedzi

No wiec po kilku dniach postoju w serwisie stwierdzili ze nie ma żadnych błędów w dme, ale problem faktycznie występuje. Wymienili mi zawór odpowietrzenia zbiornika - który wcześniej już sprawdzałem, na nowy mimo ze nie było ku temu podstaw.

Stary zawór jest sprawny 100% testowałem go nawet po zamrożeniu zamrażaczem - zawór koszt 236 zł, koszt wymiany 192 zł.

Następnie stwierdzili też ze "czujnik halla" w przepustnicy jest uszkodzony i nie potrafi ona ustalić poprawnie swojego położenia. Fakt ze przepustnica nie posiada czujnika halla był dla nich bez znaczenia ;) - czyszczenie przepustnicy - jedyne 153 zł. Przepustnica oczywiście jest sprawna i oba potencjometry pokazują i pokazywały właściwe wartości oraz obliczane jest właściwe wychylenie w procentach.

No a za diagnozę elektryczną policzyli 417 zł

Problem oczywiście nie ustąpił... Nic sie nie zminio... auto po odebraniu miało odwrotnie założone dekle (osłony świec/cewek) tak że wystawały za silnik a z przody była 4 cm luka...

Razem zapłaciłem 1000 zł za wymianę sprawnej części, niewłaściwą diagnozę, niczym nie uzasadnione czyszczenie przepustnicy.

 

Pojechałem z reklamacją to powiedzieli mi ze zawór odpowietrzenia na czas diagnozy był niesprawny, a teraz jest sprawny bo spadł im niechcąco na podłogę więć mógł sie zruszyć i teraz działa :). O przepustnicy nie dyskutowałem bo tak naprawdę nie jestem w stanie udowodnić tego co wiem w oficjalny sposób (nie będę kupować disa czy inpy). Na koniec rozmowy zaproponowali mi wymianę przepustnicy za jedyne 2400 zł i stwierdzili ze to na pewno usunie problem.

 

Taką właśnie lipę oferuje serwis BMW w Lublinie... Poprostu Best Auto ;)

Jak nie dogadam sie z nimi będę ich skarżył do BMW Polska...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie miales kolego uszkodzona instalacje gazową, ale trzeba bylo ja naprawic a nie odrazu wymontowywac.

Gaz jest bardzo ekonomicznym i ekologicznym rozwiazaniem. Jedyny minus jest taki ze instalacja zle wyregulowana lub żle dobrana (najczesciej zdarza sie to przy dużych pojemnosciach) potrafi uszkodzić silnik lub jego komponenty - sondy, uszczelki itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i problem rozwiązany! Problemem okazały się źle ustawione czujniki vanosa, a dokładnie odbłyśniki!! Po prawidłowym ustawieniu problem zniknął całkowicie.

Chyba tylko prawidłowa interpretacja odczytów parametrów silnika mogła to pokazać. Serwis BMW w Lublinie dał dupy po całości... okazało się także ze przepustnica która miała być czyszczona w serwisie i za co zapłaciłem - wcale nie była czyszczona!!!

Zastanawiam się jaką kare im wymyślić ;)

Edytowane przez mbbrzoza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam problem z odpalaniem po ok godzinnym postoju.Rano czy nawt po tyg postoju odpala idealnie i ma idealne obroty,Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu jest ok.Po 10min tez ok.a po ok 1 godz. trzeba go solidnie pokrecic,ale jak odpali chodzi idealnie,zadnych strzalow itp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
witam mam bmw e39 540 4.4 v8 98r i mam identyczny problem gdy odpalam zimny silnik to gaśnie szarpie niepali na wszystkie strzela falują obroty ogulna katastrofa po kilku min. zaczyna pracować prawidłowo i jak jest ciepły to jest ok. jerzeli ktoś rozwiązał ten problem to proszę o jakąś podpowiedz co jest nietak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

U mnie powodem takiego kapryszenia silnika na zimno byly popekane gumowe fajki na swiecach.

Po zdjeciu cewki z fajka zcisnijcie koncowke, ktora nachodzi na siwiece zaplonowa.

Fajki pewnie sa pekniete, tam wlasnie mamy przebicie iskry na blok silnika.

Kolejna sprawa to nieslawna juz (w wszystkich V8 M60, M62 oraz M62TU) uszczelka pod pokrywa zaworowa, ktora przepuszcza olej i olej pokrywa cienkim filmem swiece (czasami swiece doslownie zatapia, tyle go tam sie zbiera), cewki i cala przestrzen wokolo. Po wymianie uszczelek od pokryw (2 x 100 zl) oraz 8 gumowych fajek (28 zl brutto/szt oryginalne BMW) problem z porannym odpalaniem na zimno juz nigdy sie nie pojawil. Silnik chodzi rowno w kazdej sytuacji. Na mrozach odpalal od 1 dotkniecia.

 

Pozdrawiam,

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.