Skocz do zawartości

320d Wymiana koła pasowego.


wyho

Rekomendowane odpowiedzi

Hey dzięki za info.

 

Okazało się, że sprzedali mi zły napinacz / rolke. Te prawidłowe dostępne są tylko oryginały.

 

Popuszcze pasek i zobacze w jakim stanie są rolki, może narazie wymienie tylko pasowe + paski.

 

Dzisiaj podejście nr 2.

 

Może podjade gdzieś na klucz pneumatyczny.

 

Dzizas, ale dramat.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 95
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

jedyny pneumat który da sobie z tym rade to wielkie działo na nasadki 1" z momentem 1800nm lub większym ale do tego to chłodnica musiałaby wyjechac - też opcja, ręczne półcalówki, nawet ztuningowany do ok900nm na odkręcaniu facom (w posiadaniu :) ) będzie tylko niezdarnie popukiwał, co polecam to mocna nasadka na 3/4" i sztywne długie ramiie dobrej marki z nasadzoną rurą ok. 1.5m i dwóch ludzi - uwaga na osprzęt, przy omsknięciu łatwo coś uszkodzic, szczególnie plastikowe krócce od chłodzenia. jeżeli nie blokujesz silnika na sztywno tylko poprzez polecony wcześniej sposób z blokowaniem silnika kołami :?: to marnie to widzę jeśli tak trzyma, potrzebujesz momentu, a ten strasznie zanika przy takim gumowym napinaniu. tak czy inaczej powodzenia!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1800nm shit! ta śruba to wytrzyma ?

 

Widze powoli widmo porazki hehe Moj mechanior jest chwilowo niedostepny, a samemu bedzie ciezko.

 

Chcialbym zblokowac silnik, czytalem duzo watkow, ale nadal nie kminie jak to zrobic. Zwlaszcza ze nie mam dostepu do kanalu w tej chwili.

 

Moze jest ktos we Wroclawiu kto ogarnia temat i moze mi pomoc ?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to trochę gorzej, jest taka jedna metoda ale wiąże się z wywierceniem w skrzyni dosyc sporego ok. 12mm średnicy otworu, centralnie w dolnym punkcie na wysokości wieńca koła zamachowego. wkładasz potem przez niego najlepiej dopasowany na kształt zęba trzpień aby zblokowac silnik. ważne jest żeby wszystko było dopasowane tzn jeśli masz jakiś kawałek dobrej stali o śr. powiedzmy 10mm to wywierc taką dziurę a potem koniec doszlifuj na kształt najlepiej pasujący w zęby - generalnie opcja dla desperata z możliwościami :) Podejrzewam że serwis nie weźmie dużo za samą wymiane kółka a mają w końcu odpowiednie narzędzia. jak będziesz jednak sam walczył to popatrz też od lewej strony silnika pod kolektorem dolotowym na połączeniu skrzyni i silnika czasami jest tam taka biała zaślepka - uszko z dziurką, jak wyciągniesz i wsadzisz tam tej średnicy np wiertło to obracając powoli silnikiem i napierając na ten pin wskoczysz w jakiś otwór w kole zamachowym - niestety to jest w nie wszystkich silnikach a teraz nie pamiętam dokładnie w jakich ale zawsze można zajrzec, a nóż...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

mam pytanie odnośnie tego koła pasowego a mianowicie zauważyłem że silnik coraz głośniej pracuje na wolnych obrotach (750) czyli na luzie z zewnątrz słychać takie stukanie jak w starych dieslach albo traktorze jak by zawory stukały albo może jakaś sprężarka klimy albo cos w tym rodzaju chociaż nie wiem dokładnie jak brzmią te odgłosy i nie potrafię dokładnie zlokalizować miejsca odgłosów ale co zauważyłem po otwarciu maski że jak patrze na koło pasowe to trochę skaczę w sensie drży i nie równo pracuje jak by było źle dokręcone albo źle wytoczone jednocześnie paski które przechodzą przez napinacze nie toczą sie jednym torem tylko trochę skaczą na lewo i prawo więc czy jest to możliwe że takie odgłosy powstają z tego koła pasowego? i czy oznacza to że koło jest do wymiany? jakie sa objawy padającego koła? albo co może być przyczyną takich stuków? przebieg ok "170"tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak powinno sie zachowywać te koło pod czas pracy silnika?? powinno gibac sie na boki?? oraz podczas gaszenia??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

H_A_R_T ale czego mam sie dopatrywać próbując ruszać tym kołem? jakiś dopuszczalnych przesuwów, luzów? czy nie ma byc żadnych z tych objawów i ma być stabilne jak by było stałym elementem? bo tak na szybko sie tam dostałem i że tak powiem rusza się to koło ale to chyba normalne bo w końcu jest na gumie montowane czy to może już są pierwsze objawy zmęczenia materiału i wyrobionego koła?

 

bolo73 nie bardzo wiem jak tam zajrzeć może aparatem coś mi się uda zobaczyć ale będę szukał i może coś podobnego zauważę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciao all,

 

Pasowe wymienione. Wibracje przy 2000obr ustaly, piszczenie (to akurat paski) i lekka trzęsawka przy gaszeniu też.

 

Z ciekawostek dodam iż na zdjętym kole była data 2007r, sprawdziłem i faktycznie miał już wymieniane przy ok 70 tyś. Wygląda na to, że ich żywotność to ok ~80 tysi. Moje mogło zostać wykończone padającą dwumasą, zresztą sam nie wiem.

 

Wymieniliśmy blokując koło zamachowe + klucz 22 kawał rury i jazda. Było ostro, ale poszło. Po moim kole nic nie było widać, a jednak...

 

Dzięki wielkie za pomoc, szczególnie dla H_A_R_T :cool2: !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam

Niedługo bede musiał wymienic u siebie koło pasowe i mam pytanie. Jak zblokować wał przy wymianie koła pasowego w automacie? Rozumiem ze mozna z pomocą specjalnego klucza blokować wieniec, ale chodzi mi o to czy da się to zrobić inaczej.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

a czytałeś cały post? lub chociaż poprzednią stronę? :duh:

Czytałem i nie znalazłem satysfakcjonującego mnie rozwiązania. Opisane wczesniej metody wymagają specjalnych narzędzi, a nie o to mi chodziło. Ale mniejsza o to. Poniżej opisze jak wymieniłem koło pasowe, może komuś się przyda.

 

Samochód to 320d 150 KM ze skrzynią automatyczną.

Oczywiście nie ma się tu co za bardzo rozpisywać bo roboty nie ma naprawde dużo. Najpierw pozbywamy się osłon, obudowy wentylatora oraz wiatraka. Następnie ściągamy pasek od klimy (klucz 16 najlepiej płaskoczkowy wygięty). Potem drugi pasek (napinacz jest na klucz 25). Po zrzuceniu pasków zaczyna się zabawa (teoretycznie :)). Oczywiście nie blokowałem w żaden sposób koła zamachowego ani wału. Do odkręcenia śruby trzymającej koło pasowe (klucz nasadowy 22) użyłem klucza pneumatycznego fimry YATO 1356Nm (na allegro jest tego sporo). Między chłodnicami, a silnikiem jest sporo miejsca wiec nie ma problemu z manewrowaniem. Przykładamy klucz (obroty w lewo) i jazda. Na początku wygląda jakby klucz nie dawał sobie rady ale nic mylnego. Po parunastu kolejnych uderzeniach śruba odkręca się bez problemu. Byłem troche w szoku ze tak łatwo poszło. Po odkręceniu założyłem nowe koło (Corteco) i przykręciłem kluczem pneumatycznym.

Cala operacje może spokojnie wykonać w 30 min z mała przerwa na piwko :) Przy okazji do wymiany poszła rolka prowadząca bo była już nie najlepsza.

Zużyte koło objawiało się metaliczny stukaniem (jakby panewki, zawory). Poniżej zamieszczam fotki nowych i starych części.

 

Pozdrawiam

http://img64.imageshack.us/img64/6831/rolka.jpg

 

 

rolki

http://img810.imageshack.us/img810/2720/koloh.jpg

 

koło pasowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

No to jakie to kolo kupic zeby pojezdzic z 80tys km.

Teraz mam od nowosci a juz 250tys przejechane i lekko popiskuje przy gaszeniu.

Doradzcie takze jakiej firmy paski kupic oryginaly z serwisu czy ic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.