Skocz do zawartości

Skrzynia automatyczna


Gogsen

Rekomendowane odpowiedzi

Kolo dzwigni zmiany biegów masz przełacznik taki jak do szyberdachu. W liczniku jak zmieniasz biegi wysmietla ci E(econ) -nastepnie P R N D itd .... , S (sport) ..... , M (juz nie pamietam) ..... Przełaczajac tym przełacznikiem kolo dzwigni zmiany biegów obserwoj wyswietlacz w licznikach. W ten sposóvb przełaczasz tryby pracy skrzyni biegów

BMW 730iA wcześniej

BMW 520i E34, BMW 318 E21, BMW 525 TDS E34, BMW 525i E34

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zima się zbliża,więc wspopmnę,że nawet nie myśl aby zakopane auto próbować rozbujać---parę skrzyń na róznych forum tak skończyło swój żywot.

 

Poziom oleju w skrzyni sprawdzasz na ciepło-lewarek na D i ktoś sprawdza bagnet.

 

Olej się wymienia...(+filtr+uszczelka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No właśnie tryb M służy do manualnego zmieniania biegów.

 

P - Parking (blokada skrzyni)

R - Wsteczny

N - Bieg jałowy

D - 4 bieg

3 - 3 bieg

2 - 2 bieg

1 - 1 bieg

 

Z tego co wiem, biegi możesz zmieniać dowolnie w czasie jazdy jak w manualnej skrzyni (oczywiście w granicach rozsądku), jednak jakoś tego nie praktykowałem i nie polecam. Po to jest tryb D żeby go używać :D "M" przydaje się, jak już ktoś wcześniej nadmienił, do jazdy w górach, do jazdy z dużym obciążeniem (przyczepa, holowanie) lub zimą, przy oblodzonych drogach, żeby ruszać z wyższego biegu niż 1.

http://pkp.dnx.pl/bmw/pasek.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tryb M służy do manualnego zmieniania biegów.

 

P - Parking (blokada skrzyni)

R - Wsteczny

N - Bieg jałowy

D - 4 bieg

3 - 3 bieg

2 - 2 bieg

1 - 1 bieg

 

Z tego co wiem, biegi możesz zmieniać dowolnie w czasie jazdy jak w manualnej skrzyni (oczywiście w granicach rozsądku), jednak jakoś tego nie praktykowałem i nie polecam. Po to jest tryb D żeby go używać :D "M" przydaje się, jak już ktoś wcześniej nadmienił, do jazdy w górach, do jazdy z dużym obciążeniem (przyczepa, holowanie) lub zimą, przy oblodzonych drogach, żeby ruszać z wyższego biegu niż 1.

dzięki kolego, pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam was koledzy.

Chciałem dołożyć do waszych wypowiedzi jeszcze kilka zdań odnośnie użytkowania automatycznej skrzyni biegów. Co do przełącznika trybu jazdy E,S,M zgadzam się dosłownie z wami z jedna korektą dotyczącą trybu jazdy "M" - to tak na prawdę tryb zimowy nadający się do jazdy tylko i wyłącznie w zimę na śliskiej nawierzchni ( w tym trybie autko rusza tak na prawdę z drugiego biegu i po ściągnięciu nogi z pedała hamulcowego autko stoi w miejscu w przeciwieństwie do trybu EKO. gdzie autko automatycznie zaczynało się poruszać). Jeżeli chodzi o biegi 3,2,1 to tak na prawdę je blokujemy, tzn. na przykład blokujemy bieg 3 - autko zmienia biegi od 1 do 3. Tryb ten przydaje się tak na prawdę w terenie górzystym gdzie skrzynia nie może dobrać odpowiedniego biegu do danej prędkości, bądź też jeżeli autko ciągnie za sobą przyczepkę. Pozdrawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Gutek83

Z twojego opisu wynika że masz najprawdopodobniej zużyte tarczki biegu pierwszego, drugiego i trzeciego. Proponowałbym skonsultować się z autoryzowanym serwisem automatycznych skrzyń biegów. Polecam stronę serwisu www.autojozefow.pl Pozdrawiam. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.