Skocz do zawartości

e30 325e jałowe obroty za wysokie na ciepłym


kalafior

Rekomendowane odpowiedzi

WItam

mam 325e 1986rok (zwykła eta)

na zimnym silniku mam jałowe obroty ok 1000obr/min (wcześniej były ok 900), gdy silnik się rozgrzeje to obroty dochodzą do około 1400 obr/min.

Najpierw sądziłem że to wina silniczka krokowego, wymieniłem na inny, objawy są takie same. Wkręciłem śrubę bocznikową na krokowcu, ale to nie odniosło żadnego skutku.

Sądziłem że przepustnica nie domyka mi się do końca, ale to też nie to.

Jak mam podwyższone obroty i przygazuje, to obroty dość wolno schodzą do tych 1400. Takie same objawy mam na benzynie i gazie. Do silniczka krokowego dochodzi prąd, bo jak go odepnę to obroty wzrastają do 3000.

Brak już mi pomysłów jeśli ktoś może mi jakoś doradzić to z góry dziękuję.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Szukaj lewego powietrza, wszystkie gumy przejrzyj dokładnie.

Sprawdź przepływomierz.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłbym od prawidłowo wykonanego resetu komputera i od zczytania kodów ewentualnych błędu.

 

Fałszywe powietrze w M20B20/25 raczej doprowadza do chybotliwej pracy silnika , do przygaszania a nie do podwyższenia obrotów.

Śrubka / ogranicznik przepustnicy nie jest zbyt mocno wkręcona>?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reset komputera? będę musiał poszperać jak się za to zabrać.

Dzisiaj wykręciłem moduł sterujący silniczkiem krokowym, przeczyściłem styki i założyłem na nowo - nic nie pomogło.

 

Wie ktoś jakie napięcie steruje silniczkiem krokowym? ja jak włączę zapłon i przyłożę voltomierz to pokazuje 0.3V - chyba trochę mało? może gdzieś po drodze przewód mi się przerwał i kiepsko styka....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Odczyt z amperomierza podłączonego do styków silniczka krokowego i konektorów jego kabla powinien być pomiędzy 400-500mA przy ciepłym silniku i wyłączonych wszystkich urządzeniach elektrycznych w aucie-optimum 460+/-10mA przy 700+/-50 obr/min.

Wszelkiej regulacji dokonujesz za pomocą śrubki na silniczku-zgodnie z ruchem wskazówek zegara podwyższasz wartość i na odwrót.

Przydałoby się też podmienić moduł sterujący wolnymi obrotami na inny, bo może ten jest zepsuty??

 

Sprawdź też położenie samej przepustnicy i śrubkę do jej regulacji, jak wspomniał BartoszE30.

 

Sprawdź też sam krokowiec. Zobacz jakie jest wychylenie jego zaworka przy włączonym zapłonie na ciepłym silniku-powinien być otwarty mniej więcej do połowy...

 

Także walnięty czujnik temperatury płynu chłodniczego może wpływać na szwankowanie obrotów...

 

Mam nadzieję, że nie odkopałem trupa sprzed tygodnia :8)

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniczki krokowe mam 2 i na obu tak samo się dzieje, śrubka przy przepustnicy też nie jest za bardzo wkręcona, na krokowcu też nie. Podejrzewam moduł sterujący silniczkiem dzięki mattiss za natężenia :) jak dam radę to jutro porównam do tego co dzieje się u mnie.

Jak silnik chodzi to na krokowym mam 4,3 V, jak cyknę przepustnicą, to TPS się rozłącza i napięcie spada do 0V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

postaraj sie podmienic komputerek od wolnych obrotow...

u mnie niestety wolne sa okolo 1000obt, a stabilne 1100,ale taki juz urok ostergo walka i nie idzie tego za bardzo ogarnac

slawo@antserwis.pl

gg 1041



PROJEKT SZYBKA ETA STAGE 2

http://img516.imageshack.us/img516/8284/113863664644f590e20953anv7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Już sprawa się wyjaśniła :)

Silniczki krokowe (miałem 2) na pozór były ok - po podłączeniu zasilania zastawka zamykała się i otwierała. Okazało się jednak że cewka ma za małą siłę :( i napór powietrza odchyla ją do tyłu, może to z przyczyny 25 letniego wieku samochodu -nie wiem. W króciec przed silniczkiem krokowym wsadziłem podkładkę pod śrubę zmniejszając światło rurki i napór powietrza na zastawkę. Teraz wszystko działa idealnie. Na zimnym, jak i na całkowicie rozgrzanym zarówno na gazie i benzynie jałowe obroty trzymają się równo na 900.

Opisuje to bo może ktoś ma podobny problem i wykorzysta ten patent :), jeśli ktoś uważa że to druciarstwo to ma do tego prawo, ja w każdym razie stojąc na światłach znów mogę się rozkoszować cichym pomrukiem silnika.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.