Skocz do zawartości

330i probem z paleniem


Chabera

Rekomendowane odpowiedzi

przy calej operacji nieudanej zdjecia kolektora odkrylem w czujniku walka rozrządu lewej stronie od przodu auta wode. wytarlem psiknalem plynu do stykow elektrycznych. moze pomoze w najblizszym czasie wystawiam auto na mrozek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 80
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

czy problem z pedalem gazu lub tym drugim czujnikiem temperatury diagnostyka komputerowa powinna wykryc. Dzis auto przestalo noc temperatura okolo +3 stopni rano nawe +5 jak palilem i przy pierszym kreceniu(10s) nie odpalilo i za drugim juz odpalilo odrazu. Ile czasu powinno ssanie trzymac bo mi sie wydaje ze za szybko spada bo juz po jakis 15-20 sekundach juz spada na normalne wolne obroty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy calej operacji nieudanej zdjecia kolektora odkrylem w czujniku walka rozrządu lewej stronie od przodu auta wode. wytarlem psiknalem plynu do stykow elektrycznych. moze pomoze w najblizszym czasie wystawiam auto na mrozek

 

W takim razie zmień czujnik.

Jak była woda to dostał zwarcia i jest odpowiedzialny za twój problem.

To co piszesz przy odpalaniu, że kręci jeszcze i za chwilę zaskakuje, to dokładnie jak u mnie było i winny był czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy problem z pedalem gazu lub tym drugim czujnikiem temperatury diagnostyka komputerowa powinna wykryc. Dzis auto przestalo noc temperatura okolo +3 stopni rano nawe +5 jak palilem i przy pierszym kreceniu(10s) nie odpalilo i za drugim juz odpalilo odrazu. Ile czasu powinno ssanie trzymac bo mi sie wydaje ze za szybko spada bo juz po jakis 15-20 sekundach juz spada na normalne wolne obroty

 

przy + 5 st, zwiększona dawka bedzie przez ok 30 do 60 s nie dłużej.

 

w E46 bardzo fajnie działa funkcja dogrzewania auta.

 

przykład. parkujemy auto w garażu , tam jest w nocy , ok + 10 st C, auto chodzi chwile na wzbogaconej dawce paliwa, stabilizuje się na wolne obroty, wyjezdzamy z garazu, a tam jest - 5 st C, ECU automatycznie podnosi obroty biegu jalowego na ok. 900 by szybciej nagrzać silnik , płyn chłodniczy i zarazem wnętrze pojazdu. po osiągnieciu ok 88 st C, automatycznie ustawia juz na 700 obr.

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najdziwniejsze jest to ze przy diagnostyce komputerem nic nie wyszlo

 

mam pytanko jeszcze czy kazdy czujnik od M54 bedzie pasowal niezaleznie od pojemnosc silnika bo chce zalatwic sobie ze pożycze wystawie auto na noc i sprawdze zebym nie zostal z dwoma dobrymi czujnikami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli idzie o czujnik położenia wałka to najlepiej dobierać po nr części.

Je na allegro znalazłem model silnika i pojemność dla pewności, ale jak napiszesz który to czujnik ( masz dwa ssący i wydechowy) to sprawdzę po nr czy pasuje od innej pojemności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po nr części, występowały takie same w następujących modelach : do 04.2004

http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?part=12141438082

 

Drugi nr bez limitu rocznikowego :

http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?part=12147518628

 

Więc wybór duży. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

Ten raczej za odpalanie nie odpowiada, ja wymieniałem u siebie i jedyną oznaką po za błędem jaka występowała była utrata przyspieszenia "od dołu".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie było odwrotnie.

Ten drugi po prawej od przodu ( ssący) powodował zanik mocy od dołu do ok 2500 obr.

A ten pierwszy o którym mowa wu kilku znajomych w m52 i m54 powodował dławienie i nawet gaśnięcie auta po wrzuceniu na luz, a także kłopoty z rozruchem z rana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

zima do nas nie przychodzi nie bylo problemu z autem ale wczoraj przestalo calą noc temp. +2 C i odpalilo przy drugim razem mam pytanko gdzie jest ten drugi czujnik od temperatury co poność odpowiada za palenie??

 

Czujnik impulsów wałka rozrządu twn od pasażera oryginalny jest robiony przez siemensa?? czy ktoś próbował zamienniku typu febi itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie było odwrotnie.

Ten drugi po prawej od przodu ( ssący) powodował zanik mocy od dołu do ok 2500 obr.

A ten pierwszy o którym mowa wu kilku znajomych w m52 i m54 powodował dławienie i nawet gaśnięcie auta po wrzuceniu na luz, a także kłopoty z rozruchem z rana.

 

wymieniłem oby dwa na podróby i i teraz mam dokładnie te same objawy tzn zanik mocy od dołu i kiepskie palenie oraz dławienie czy gaśniecie. Co ciekawe dzieje się to od zapalenia do zgaszenia czasem o np mogę 3 razy zapalać i za trzecim razem będzie idealnie (a wtedy ciągnie od dołu jak głupia) i będzie tak trwać aż zgaszę , a później znowu loteria czy będzie ok czy nie. Na kompie mam cały czas błąd (065) 41 signal, camshaft sensor, inlet (fault is relevant to exhaust gas) zawsze występuje przy bardzo niskich obrotach np 250 obr. Jak jest dobrze to jest ok aż do zgaszenia i odwrotnie jak jest źle od zapalenia to się nie poprawi aż do zgaszenia. Dodam że nie ma to związku z zapalaniem znaczy jak długo muszę kręcić to wiem że będzie do dupy ale czasem pali od strzału i tej jest do dupy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie było odwrotnie.

Ten drugi po prawej od przodu ( ssący) powodował zanik mocy od dołu do ok 2500 obr.

A ten pierwszy o którym mowa wu kilku znajomych w m52 i m54 powodował dławienie i nawet gaśnięcie auta po wrzuceniu na luz, a także kłopoty z rozruchem z rana.

 

wymieniłem oby dwa na podróby i i teraz mam dokładnie te same objawy tzn zanik mocy od dołu i kiepskie palenie oraz dławienie czy gaśniecie. Co ciekawe dzieje się to od zapalenia do zgaszenia czasem o np mogę 3 razy zapalać i za trzecim razem będzie idealnie (a wtedy ciągnie od dołu jak głupia) i będzie tak trwać aż zgaszę , a później znowu loteria czy będzie ok czy nie. Na kompie mam cały czas błąd (065) 41 signal, camshaft sensor, inlet (fault is relevant to exhaust gas) zawsze występuje przy bardzo niskich obrotach np 250 obr. Jak jest dobrze to jest ok aż do zgaszenia i odwrotnie jak jest źle od zapalenia to się nie poprawi aż do zgaszenia. Dodam że nie ma to związku z zapalaniem znaczy jak długo muszę kręcić to wiem że będzie do dupy ale czasem pali od strzału i tej jest do dupy

 

Dalej twoim problemem jest czujnik położenia wałka Wejściowego czyli ssącego (inlet czyli in-wejście).

Możliwe że ten co włożyłeś jest niedobry, ma uszkodzony kabel ,lub to jakiś zamiennik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dalej twoim problemem jest czujnik położenia wałka Wejściowego czyli ssącego (inlet czyli in-wejście).

Możliwe że ten co włożyłeś jest niedobry, ma uszkodzony kabel ,lub to jakiś zamiennik.

 

Dokładnie włożyłem podróbkę auto dziś stoi u fachmanów (zobaczymy czy fachowców) i zobaczymy jaki będzie efekt, wczoraj na diagnozie stwierdzono że nie tyle jest uwalony czujnik co dane z niego są dla kompa niezrozumiałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja sprawa dzis rano stała sie bardziej wymowna. Auto w garażu temp. 12 C i byl problem z paleniem 4 razy krecilem zapalila i zgasła potem zapalila. Czyli czujnik sie rozsypal całkowicie. Potem postala na dworze z 4 godziny i bylo znow kilka krecen zapalala obroty skakały od 300 do 1300 i gasła. jutro wykrecam czujnik i szukam nowego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj czujnik właśnie wyjąłem to ten:

Czujnik impulsów wałka rozrządu 1 04/2004 12141438082

Pytanko na nim jest sam znaczek BMW czy ktoś wie jaka firma go robila dla bmw? Są w sprzedaży czujniki siemensa moze to oni robili??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ASO sprzątneli mi ostatni czujnik. Załatwilem sobie VEMO na sprobowanie właśnie włożylem auto zapalilo bez problemu i juz wystawilem na mrozek aby sprawdzić czy problem zniknie. Jak przejdzie test to zostawie roznica jest 300 zł wiec warto sprobować
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

postala 4 godziny przy -3 C i odpalila bez problemow wiec diagnoza ze czujnik trafna. Biore to vemo i daje mu szanse za 120 zl moge zaryzykowac z reszta jest roczna gwaracja jak padnie to kupie Oryginal. Jeśli pierwsza proba naprawy auta skutkuje to fajne uczucie najgorsze jest wymienic pol samochodu i nie osiadnac skutku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.