Skocz do zawartości

Dmuchawa ogrzewania pracuje caly czas na max


Conrado

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Szukalem ale jednak nie znalazlem odpowiedzi ktora by mnie utwierdzila

Awaria moja wyglada tak:

Kilka dni to zauwazylem ze to sie pojawilo. Odpalam samochód ogrzewania na maxymalne cieplo bo zimno rano jade do pracy wentylator nawiewu ustawiony jest na min i ogrzewanie na auto. Obroty sie zwiekszaja wentylatora ale nim dojade do pracy to sie nie zdazy auto dobrze nagrzac. Dzisiaj troszke dluzej jezdzilem przyswiecilo slonce odpalilem klime. Obroty wentylatora dalej na maxa i nie spadaja w kabinie tak jak bylo wczesniej po unormowaniu sie temperatury w kabinie. Szum powietrza zaczyna denerwowac. Pomyslalem moze panel ogrzewania ale wyjecie i odpiecie kostek nic nie dalo dalej dmucha na maxa. Wylaczenie pokretlem nic nie daje tak samo. Dostalem sie do tzw miecza wyjolem popatrzylem nie widac nic na oko aby uszkodzone.Oczyscilem tylko z kurzu i brudu odkurzaczem. Odpiecie kostki od miecza powoduje wylaczenie dmuchawy calkiem. Nie wiem czy wymieniac miecza czy szukac przyczyny?

Dziwne ale stalo sie to gdy zaczely sie pierwsze chlody. Czy moze takie przypadlosc jest spowodowana jakims czujnikiem?

 

P.S. Panel jest z 3 poziomymi pokretlami i 9 przyciskami. Klimatyzacja sprawna. Dziwne ale 90r klima i bez filtra przeciwpylkowego

BMW 730iA wcześniej

BMW 520i E34, BMW 318 E21, BMW 525 TDS E34, BMW 525i E34

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli wentylator chodzi tylko na maxa to padla opornica czyli jak przedmowca pisal miecz na zdjeciu pozycja 2

 

 

http://img42.imageshack.us/img42/378/220r.th.png

Inni tez dostarczaja Radość z jazdy :)

http://img222.imageshack.us/img222/4316/drivingpleasure2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjołem miesz i wymienilem kondensatorek 1 z 4 ale dalej cos nie bardzo chodzi dmuchawa nie da sie jej nadal wylaczyc. Chodzi 1 bieg krecac pokretlem zwieksza obroty. Po przeskoku wlacza sie na maxa. Tylko nadal jej nie moge wylaczyc calkiem. Mysle ze wymienie wszystkie 4 mialem to od razu zrobic ale gosc w sklepie mial tylko 2szt. Jak sie z tym uporam to napisze i dam opis z naprawa miecza

BMW 730iA wcześniej

BMW 520i E34, BMW 318 E21, BMW 525 TDS E34, BMW 525i E34

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem rozgrzebałeś dobry miecz. Uszkodzenie miecza objawia się brakiem płynnej regulacji obrotów wentylatora. Obroty min i max są jak należy. Po mojemu winę za wariactwo wiatraka ponosi panel, sterownik lub któryś z czujników temperatury. Zwłaszcza, jeśli masz opcję automatycznej regulacji obrotów wentylatora zależnej od temperatury, zacząłbym od ich sprawdzania. Mam wszystkie sprawne elementy IHKA w razie czego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

... Mam wszystkie sprawne elementy IHKA w razie czego.

 

Mam w swoim E32 połamane klapy od nawiewu. Generalnie mechanik stwierdził, że muszę wymienić: "całą tą obudowę nagrzewnicy z klapami, bo ktoś się już do tego dobierał i tam jest wszystko połamane". Ja sam nie wiem o co chodzi i nie wiem jak to wygląda i stąd pytanie do Ciebie, czy jesteś nadal w posiadaniu tego elementu o którym on mówi?

 

Idzie zima a ja dopiero naprawiłem klimę, teraz czas na ogrzewanie ;)

 

Jeśli posiadasz ten element to napisz proszę ile chciałbyś za to pieniędzy.

 

Pozdrawiam,

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego, zanim rozłożysz pół samochodu i wydasz kupę pieniędzy sprawdź przycisk ewentalnie podłączenie opcji "odmrażania" - to jedyna funkcja która trzyma obroty dmuchawy na full niezależnie od położenia pozostałych pokręteł i guzików (przestawia klapy na szybę, włącza ogrzewanie, daje nawiew na full i włącza ogrzewanie szyb i lusterek). Może masz to po prostu wciśnięte a lampka się nie świeci? przycisk jest bodajże obok przycisku klimy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego, zanim rozłożysz pół samochodu i wydasz kupę pieniędzy sprawdź przycisk ewentalnie podłączenie opcji "odmrażania" - to jedyna funkcja która trzyma obroty dmuchawy na full niezależnie od położenia pozostałych pokręteł i guzików (przestawia klapy na szybę, włącza ogrzewanie, daje nawiew na full i włącza ogrzewanie szyb i lusterek). Może masz to po prostu wciśnięte a lampka się nie świeci? przycisk jest bodajże obok przycisku klimy.

 

Witam

Tez tak myslłem z ojcem przapatrzylem cały panel. Ojciec elektronik to sie w miare znał. Nie znalazł niz co by bylo tego przyczyna. Miałem juz kupić na szrocie panel na podmiane. Miecza juz nie było. Niestety szrociarz jak walnoł cene to zrezygnowałem. Po wymianie kondensatorkow wszystkich 4 w mieczu dziala lux. Przedtem tylko jeden wymienilem i nie pomoglo do konca.

BMW 730iA wcześniej

BMW 520i E34, BMW 318 E21, BMW 525 TDS E34, BMW 525i E34

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.