Skocz do zawartości

[E39] dziwne buczenie / brzęczenie


masmisza

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wczoraj w związku ze spadkami mocy wziąłem się za naprawę swojego samochodu. Wymieniłem przepływomierz i wężyki podciśnienia wyczyściłem elektrozawory, kolektor ssący (wymieniłem wszystkie uszczelki) oraz EGR. Po naprawie rzeczywiście autko odżyło jednakże pojawił się problem. Po zgaszeniu samochodu pojawia się takie dziwne buczenie - brzęczenie - coś ala odgłos "gaszonego odkurzacza":). Trwa to około 4 - 5 sek. To samo pojawia się przy włączeniu zapłonu - przed zapaleniem samochodu. Nie pojawia się to zawsze tylko od czasu do czasu. Czy ktoś spotkał się z takim objawem??? z góry dzięki za odpowiedzi pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm z tego co wiem to silnik krokowy w dieslach nie występuje a co do odmy wymieniałem ją tak z 3 miesiące temu wiec chyba jest jeszcze sprawna ale sprawdzę, posłucham:) na razie obstawiam elektrozawór - chociaż dziwie się że takie mało ustrojstwo może tak głośno buczeć:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

takie buczenia pojawiają się w momencie uszkodzenia membran podciśnieniowych na zaworach. Żeby to potwierdzić odłącz rurkę podciśnieniową od EGR i zaślep przewód np. śrubką. Jeśli problem zniknie to będziesz miał pewność, że to membrana EGR-a.

 

Pozdrawiam

Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za odpowiedź. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem mam zrobić identycznie jak w przypadku podanego na forum sposobu na zaślepienie EGR-a - przewód który idzie od elektrozaworu do EGR-a przeciąć (odłączyć) i zaślepić końcówki śrubkami???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za odpowiedź. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem mam zrobić identycznie jak w przypadku podanego na forum sposobu na zaślepienie EGR-a - przewód który idzie od elektrozaworu do EGR-a przeciąć (odłączyć) i zaślepić końcówki śrubkami???

 

Zrób dokładnie jak Ci napisałem. Nie potrzebujesz przecinać tego przewodu, wystarczy, że go zdejmiesz z EGR-u i zaślepisz śrubką.

 

Pozdrawiam

Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Podłączę się do tego posta. DarioKa, czy możesz mniej więcej opisać gdzie znajduje się ten przewód od EGR ? bo chyba u mnie też 'cósik' takiego się dzieje.

Pozdrawiam.

 

Cześć,

 

podciśnieniowy przewód sterujący EGR-em jest podłączony do membrany (taka puszka na zaworze) zaworu, a sam zawór jest zamontowany z przodu kolektora ssącego. Jak zdejmiesz osłony akustyczne silnika, to go zobaczysz.

 

Pozdrawiam

Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam, wczoraj w związku ze spadkami mocy wziąłem się za naprawę swojego samochodu. Wymieniłem przepływomierz i wężyki podciśnienia wyczyściłem elektrozawory, kolektor ssący (wymieniłem wszystkie uszczelki) oraz EGR. Po naprawie rzeczywiście autko odżyło jednakże pojawił się problem. Po zgaszeniu samochodu pojawia się takie dziwne buczenie - brzęczenie - coś ala odgłos "gaszonego odkurzacza":). Trwa to około 4 - 5 sek. To samo pojawia się przy włączeniu zapłonu - przed zapaleniem samochodu. Nie pojawia się to zawsze tylko od czasu do czasu. Czy ktoś spotkał się z takim objawem??? z góry dzięki za odpowiedzi pozdrawiam

 

Siema, może pomożesz? Ja właśnie walczę z kolektorem ssącym bo chcę wymienić odmę ale nie mogę ściągnąć... Odkręciłem wszystkie górne śruby ale coś trzyma od spodu? nie wiem za bardzo gdzie dokładnie?

 

Jak ktoś może pomóc to będę wdzięczny. Może jakąś fotkę zapodać albo schemacik?

 

Z góry wielkie dzięki!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie odma trzyma się na 4 imbusach, u mnie po odkręceniu bardzo ciężko schodziła więc może u ciebie tez w jakiś sposób się zapiekła. Jeszcze jedna mała uwaga - jak wymieniasz odmę możesz wstawić w jej miejsce odmę z modelu E60 gdzie zamiast materiałowego filtra jest plastikowy separator, którego później nie trzeba wymieniać a jedynie przeczyścić:) i przy wymianie nie zapomnij posmarować uszczelek olejem życzę powodzenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

witam

 

odgrzebuje temat bo u mnie też słychać odgłos o którym jest mowa na początku topiku

 

 

odgłos i wibracje na 100% dochodzą z elektrozaworu sterującego EGR a pojawiły się po zaślepieniu wężyka podciśnienia

 

nie chcę podłączać znowu EGRa ale to buczenie też mnie denerwuje - jak się z tym uporać ? czy wężyk sterujący EGRem musi być zaślepiony ?

http://img23.imageshack.us/img23/2096/7copytif.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.