Skocz do zawartości

[E39] dziwne buczenie / brzęczenie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, wczoraj w związku ze spadkami mocy wziąłem się za naprawę swojego samochodu. Wymieniłem przepływomierz i wężyki podciśnienia wyczyściłem elektrozawory, kolektor ssący (wymieniłem wszystkie uszczelki) oraz EGR. Po naprawie rzeczywiście autko odżyło jednakże pojawił się problem. Po zgaszeniu samochodu pojawia się takie dziwne buczenie - brzęczenie - coś ala odgłos "gaszonego odkurzacza":). Trwa to około 4 - 5 sek. To samo pojawia się przy włączeniu zapłonu - przed zapaleniem samochodu. Nie pojawia się to zawsze tylko od czasu do czasu. Czy ktoś spotkał się z takim objawem??? z góry dzięki za odpowiedzi pozdrawiam
Opublikowano
Witam, dzięki za odpowiedz ale chyba to nie Webasto. Odgłos dochodzi z okolicy elektrozaworu AGR - ale zastanawiam się czy on mógłby "popsuć się" podczas czyszczenia i czy może wydawać taki odgłos???
Opublikowano
Przypadkiem nie buczy krokowiec ?? Co w zasadzie było by normalnym objawem :) chyba że to jakieś głośne buczenie, wtedy przekręć zapłon i zlokalizuj.
Opublikowano
hmmm z tego co wiem to silnik krokowy w dieslach nie występuje a co do odmy wymieniałem ją tak z 3 miesiące temu wiec chyba jest jeszcze sprawna ale sprawdzę, posłucham:) na razie obstawiam elektrozawór - chociaż dziwie się że takie mało ustrojstwo może tak głośno buczeć:)
Opublikowano
Nie zauważyłem, że mowa o dieslu :ehhh a co do buczenia to chyba najrozsądneij będzie obsłuchać i zlokalizować co buczy bez zbędnego zgadywania.
Opublikowano

Witam,

 

takie buczenia pojawiają się w momencie uszkodzenia membran podciśnieniowych na zaworach. Żeby to potwierdzić odłącz rurkę podciśnieniową od EGR i zaślep przewód np. śrubką. Jeśli problem zniknie to będziesz miał pewność, że to membrana EGR-a.

 

Pozdrawiam

Darek

Opublikowano
Dzięki wielkie za odpowiedź. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem mam zrobić identycznie jak w przypadku podanego na forum sposobu na zaślepienie EGR-a - przewód który idzie od elektrozaworu do EGR-a przeciąć (odłączyć) i zaślepić końcówki śrubkami???
Opublikowano
Dzięki wielkie za odpowiedź. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem mam zrobić identycznie jak w przypadku podanego na forum sposobu na zaślepienie EGR-a - przewód który idzie od elektrozaworu do EGR-a przeciąć (odłączyć) i zaślepić końcówki śrubkami???

 

Zrób dokładnie jak Ci napisałem. Nie potrzebujesz przecinać tego przewodu, wystarczy, że go zdejmiesz z EGR-u i zaślepisz śrubką.

 

Pozdrawiam

Darek

Opublikowano

Witam.

Podłączę się do tego posta. DarioKa, czy możesz mniej więcej opisać gdzie znajduje się ten przewód od EGR ? bo chyba u mnie też 'cósik' takiego się dzieje.

Pozdrawiam.

Memento Mori :-)
Opublikowano
Witam.

Podłączę się do tego posta. DarioKa, czy możesz mniej więcej opisać gdzie znajduje się ten przewód od EGR ? bo chyba u mnie też 'cósik' takiego się dzieje.

Pozdrawiam.

 

Cześć,

 

podciśnieniowy przewód sterujący EGR-em jest podłączony do membrany (taka puszka na zaworze) zaworu, a sam zawór jest zamontowany z przodu kolektora ssącego. Jak zdejmiesz osłony akustyczne silnika, to go zobaczysz.

 

Pozdrawiam

Darek

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam, wczoraj w związku ze spadkami mocy wziąłem się za naprawę swojego samochodu. Wymieniłem przepływomierz i wężyki podciśnienia wyczyściłem elektrozawory, kolektor ssący (wymieniłem wszystkie uszczelki) oraz EGR. Po naprawie rzeczywiście autko odżyło jednakże pojawił się problem. Po zgaszeniu samochodu pojawia się takie dziwne buczenie - brzęczenie - coś ala odgłos "gaszonego odkurzacza":). Trwa to około 4 - 5 sek. To samo pojawia się przy włączeniu zapłonu - przed zapaleniem samochodu. Nie pojawia się to zawsze tylko od czasu do czasu. Czy ktoś spotkał się z takim objawem??? z góry dzięki za odpowiedzi pozdrawiam

 

Siema, może pomożesz? Ja właśnie walczę z kolektorem ssącym bo chcę wymienić odmę ale nie mogę ściągnąć... Odkręciłem wszystkie górne śruby ale coś trzyma od spodu? nie wiem za bardzo gdzie dokładnie?

 

Jak ktoś może pomóc to będę wdzięczny. Może jakąś fotkę zapodać albo schemacik?

 

Z góry wielkie dzięki!!!

Opublikowano
Jeżeli jest to 530d to odma jest koło filtra powietrza przykręcona chyba 4-rema śrubkami na imbusy ,wystarczy ściągnąć osłonę i filtr powietrza
Opublikowano
dokładnie odma trzyma się na 4 imbusach, u mnie po odkręceniu bardzo ciężko schodziła więc może u ciebie tez w jakiś sposób się zapiekła. Jeszcze jedna mała uwaga - jak wymieniasz odmę możesz wstawić w jej miejsce odmę z modelu E60 gdzie zamiast materiałowego filtra jest plastikowy separator, którego później nie trzeba wymieniać a jedynie przeczyścić:) i przy wymianie nie zapomnij posmarować uszczelek olejem życzę powodzenia
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

witam

 

odgrzebuje temat bo u mnie też słychać odgłos o którym jest mowa na początku topiku

 

 

odgłos i wibracje na 100% dochodzą z elektrozaworu sterującego EGR a pojawiły się po zaślepieniu wężyka podciśnienia

 

nie chcę podłączać znowu EGRa ale to buczenie też mnie denerwuje - jak się z tym uporać ? czy wężyk sterujący EGRem musi być zaślepiony ?

http://img23.imageshack.us/img23/2096/7copytif.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.