Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie, mam problem z odpalaniem a mianowicie kiedy przekręca się kluczyk w pozycję zapłon pompa paliwa nie dostaje prądu. Dopiero gdy kręci się rozrusznikiem przekaźnik pompy cyka i prubuje ją załączyć. Przekaźnik jak i pompa zostały sprawdzone, czujnik wału i wałka nowe, podmieniano komputer lecz nie przyniosło to efektu. Podmieniano przekaźniki na inne również bez efektu. Napięcie na pompie podczas kręcenia rozrusznikiem skokowe 6-9V. Samochód odpala z różnym efektem (czasem za 2 a czasem za 15 razem). Proszę o pomoc... sprawdzałem kable masy pod nogami pasażera jak również pod maską (nie wiem czy sprawdziłem wszystkie muszę popatrzeć na schematy elektryczne. Pomóżcie... może to stacyjka albo jakiś inny przekaźnik?

 

____

Zapoznaj się z viewtopic.php?f=68&t=120678 . Tymczasem poprawiłem tytuł. mattiss

Opublikowano
Kolego dzejoo7, zewrzyj przekaźnik i odpal autko zobaczysz jak się będzie zachowywać(pamiętaj jednak iż zwarcie przekaźnika powoduje pracę pompy niezależnie od pozycji kluczyka w stacyjce,czyli będzie pompować cały czas).Jak już to sprawdzisz to wyjmij przekaźnik,weź miernik i pomierz styki zasilające przekaźnik,najpierw po przekręceniu kluczyka gdy to przekaźnik uruchamia pompę na chwile aby otworzyć listwę wtrysków,a następnie niech ktoś przekręci kluczyk aby był rozruch i zobaczysz czy sterowanie przekaźnika napięciem jest stałe,jeżeli nie to szukałbym coś w kompie(sterowanie pompą paliwa),jeżeli stałe to albo przekaźnik podmień albo jeszcze raz posprawdzaj dobrze instalację zasilania pompy paliwa łącznie z przekaźnikiem i bezpiecznikiem.
"Nieudana Operacja To Połowa Udanej Sekcji"
Opublikowano
przekaźnik cyka (załącza się i wyłącza) ale tylko podczas rozruchu. Podczas gdy włączona jest pozycja zapłon przekaźnik nie reaguje(nie ma napięcia). czyli sprawdzić komputer-> jechać na diagnozę? Dodam jeszcze że gdy samochód odpali chodzi równo, utrzymuje dobre obroty, nie muli. problem jest podczas odpalania.
Opublikowano
No skoro cyka podczas rozruchu a potem jest załączony cały czas to gubi napięcie :/ Posprawdzaj dobrze wpierw przewody na instalacji,a podpięcie się pod komputer i wydatki zostaw na potem.
"Nieudana Operacja To Połowa Udanej Sekcji"
Opublikowano
czy masa na styku 85 ma być cały czas? bez względu na pozycję kluczyka? na styku 86 pojawia się +po zapłonie także wykluczam stacyjke... czy tą masą steruje komputer czy ma ona być na stałe?
Opublikowano
nie no kolego,masa nie steruje komp.Jak zmasujesz na stałe ten przekaźnik to nic się nie stanie - masa to masa :)
"Nieudana Operacja To Połowa Udanej Sekcji"
Opublikowano

niestety po doprowadzeniu masy na 85 nie odpala dalej poza tym nie świeci się kontrolka oleju na zapłonie także to nie kwestia tego przekaźnika. Macie inny pomysł na takie objawy? Czy może jakiś obwód odcina rozruch? czytałem o czymś takim ale nie mogę znaleźć.

HELP chcę żeby becia mogła normalnie odpalać!

Opublikowano
Sprawdź czy poprzedni właściciel nie zamontował jakiegoś alarmu z odcięciem na pompe paliwa. Jeśli masz jakiś alarm dokładany to może tu byc problem. To tez przekaźnik tym steruje.
Opublikowano
W samochodzie nie ma nic poza fabrycznym osprzętem. Jest jedynie centralny zamek z immobiliserem ale gdyby on był uszkodzony w ogóle by nie odpalał... Sprawdziłem raz jeszcze napięcia, obwód przekaźnik, pompa jest sprawny jak również te podzespoły. kupiłem i podmieniłem przekaźniki wtrysku i pompy - zero efektu, dlaczego pompa startuje dopiero z rozrusznikiem a podczas kręcenia napięcie berdzo skacze wyłanczając i włanczając obwód? Przekaźniki wtrysku i pompy są sterowane masą z komputera. Jedyne co mi przychodzi na myśl to odkręcić komputer sprawdzić styki. Druga sprawa gdzie jest masa komputera przykręcana do nadwozia? może tu jest pies pogrzebany?
  • 5 miesięcy temu...
  • 2 lata później...
Opublikowano
Witajcie. Po dwóch latach odkopuje temat ze względu na brak wykrycia usterki. Wymiana całości osprzętu doprowadziła do sukcesu. Ja swój komputer zalałem i po wymianie na taki sam jaki był poprzednio mam identyczne objawy. Przekaźniki silnik pompa pulsują jak się kręci,jak zaskoczy to zwierają na końcu lamda. Po przekręceniu stacyjki nic się nie dzieje. Problemem w tym wypadku jest przerywanie iskry i wtrysku paliwa,bo gdy poda wtrysk to niekoniecznie ten cylinder dostanie iskre i praca sterownika jest w kratke. Jak ktoś wie co może być przyczyną to niech coś napisze bo diagnostyka nic nie mówi poprostu zero błędów. Czyżby EWS. Jeśli tak to jakie kable są odpowiedzialne za sterowanie przekaźnikiem od sterownika silnika. I jak to ominąć? Miałem zwarcie na sterowniku więc wszystkie opcje są dostępne. Wysłałem wiadomość na pw
Opublikowano (edytowane)
poprostu moze wina byc nadpalony styk bo prad staly powiem w prost to taka kur.. ze musi byc super kontakt zerby nie znikalo natezenie przy napieciu 12vnie to nowy przekaznik boze 15 zl kosztuje Edytowane przez jedynakk
jedynakk
Opublikowano
A ja swój problem rozwiązałem. :norty: To był sterownik z innego auta o takich samych numerach i jedynie co różniło to to że zakupiony DME był z Anglika Coupe. Chciałem zrobić adaptacje ale w tych modelach chyba się nie da? Z resztą po wymianie sterownika byłem u fachury na diagnostyce co ma interfeis BOSCH i nic nie odkrył. Dobrze że pokasowałem błędy z pamięci bo jak by mi zaczął świrować to bym ze śmiechu go opsikał (było ich 9). Nawiasem mówiąc nic nie zrobił kase wziął i zapraszał za jakiś czas. Chyba pojade ale po tą kase co mu zapłaciłem. Podejżewałem że w poprzedniku był czujnik położenia wału o rezystancji około 1.2K ja w swojej furce mam 480om czyli ok 0.5k w tym mógł być problem bo sterownik widział obwód ale nie mógł zmierzyć impulsów z powodu zaniżonego albo zawyżonego parametru prądowego. Nie ma u mnie w okolicy żadnego takiego sterownika żeby podmienić więc :mad2: rozwaliłem obudowe DME i podmieniłem kość chip ze starego. Autko drasnołem i zabuzowało. J tak ze 20 razy i jest ok. Nie sprawdzałem jeszcze w jeździe ale dam znać. Po podmianie zaóważyłem że podniosły się obroty na jałowym i pewnie będzie zamulać przy 140km/h ale przynajmniej pali. Wróciły stare ustawienia i jest dobrze puki co. :lol: A przekaźnik od pompki w tej chwili nie załącza w chwili przekręcenia na zapłon tylko skleja się w momencie rozruch ale już nie rozkleja.
Opublikowano
kolewgo pompa do wymiany lub najpierw zrob tak wyciag pompe na niej jest klips pod nim sprezynka z grzybkiem gumowym jest to zawor zwrotny wysiag troszke ta sprezynke i zluz do kupy wszystko moze to pomoze
jedynakk
Opublikowano
Kolego napisałem że to nie wina przekaźnika,masy,pompy i nie zaworu podciśnienia. Tylko wysterowania komputera. Po podmianie chipa ze starego kompa wszystko wróciło do normy. Tak jak napisałem prawdopodobnie ktoś w poprzednim aucie zmienił czujnik położenia wału na ten o oporności 1.2kom taką rezystancje to ja mam na czujniku wałka w głowicy. A na wale jest 480om. Zaznaczę że obydwa czujniki wału są dostępne pod dwoma nr części do tego silnika.A kłapanie przekaźnikiem pompy tylko przy rozruchu to nie tylko pompa ale wtryski i zapłon. Ma ktoś czujnik położenia wału o rezystancji 1.2kom na podmiankę w celu sprawdzenia mojej teori. Bo komputer nie rejestruje błędu żadnego. A czujnik by rozwiał wszelkie wątpliwości. Poza tym w kości którą wyjołem były takie ustawienia że auto naprawde gnało. Po zmianie na stary chip auto toczy się jak przed zalaniem i awarią DME czyli normalnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.