Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Rocznie jeżdżę do 10kkm, teraz naczytałem się o tych DPF ie (robiąc większość przebiegu w mieście nie da rady go nie zapchać :/ ) w 320d, że poważnie zacząłem się zastanawiać nad benzyną (dojazd do pracy ok 5km i z powrotem, do tego zakupy itp i weekendowe wypady za miasto :) ) . Ile w mieście tak realnie pali 325i (miasto nie duże, na razie ogromnych korków brak). Benzynowe silniki też są na łańcuchach? Czym głównie, jeżeli chodzi o serwis różni w tym przypadku benzyna od diesla?
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Licz się ze średnim spalaniem wyższym o około 2,5 - 3 litry.

Silnik na łańcuchu.

Będziesz w benznynie wymieniał świece zapłonowe.

W dieslu DPF wymienia się co 200tkm.

Chyba, ze kupisz z początku produkcji to nie ma DPF

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli kupisz nowe auto to koszty serwisu przy takim rocznym przebiegu będą podobne - gwarancja. Przy zakupie używanego ryzyko kosztownych napraw rośnie wraz z przebiegiem. Widziałem w Niemczech samochody z przebiegiem 100 tys. rocznie. Diesle z reguły kupują ci co jeżdżą bardzo dużo. Między bajki można włożyć deklaracje, że 3 letni diesel ma przebieg 40 - 50 tys. km, bo jeździł nim emeryt i tylko w niedzielę. Zdarzają się takie samochody z oficjalnej redystrybucji BMW, ale wtedy cena nie jest atrakcyjna. Jest tutaj pewna tendencja, że diesle kupują głównie ci co dużo jeżdżą, a benzyniaki raczej na własny (prywatny) użytek i jeżdzą umiarkowanie. Oczywiscie to nie dotyczy Polski. Bo Polak zapłaci za samochód 200 tys zł i będzie się cieszył, że ma taniej 10 zł na 100 km przebiegu. zł. A co do tych konkretnych samochodów 320d to 4 cylindrowy diesel z turbiną, a 325i to 6-ci cylindrowa benzyna bez turbiny. Ja osobiście nie zamieniłbym 6 cylindrów na cztery, choć z powodów ekonomicznych sam mam (na razie) 320i.
Opublikowano

Nowe czy uzywane?

Przy wyborze nowych 320d/144 tys zl, 325i/177 tys zł, sklanialbym sie do 320i/131 tys zl. Benzynowe 320i ma 170 KM wiec to malo nie jest. Biorac pod uwage Twoje przebiegi i tak na codzien mocy nie wykorzystasz, a jadac sporadycznie w trase 170KM da rade.

Natomiast przy wyborze uzywanych wybrałbym benzyne 325i lub tez 320i/170KM - są bezpieczniejsze dla portfela.Wiecej spala niz 320d, ale nie ma problemu z turbiną, kołem dwumasowym (szeroko opisywnae w dziale serii1), filtrem czastek stalych.

Opublikowano

Autko ma być używane, tylko właśnie kwestia tego ile takie 325i pali w mieście, realnie przy normalnej jeździe. Z tego co widać na rynku aut używanych benzynę w dobrym stanie można dostać w tej samej cenie co dobrego diesla.

Licząc średnie spalanie dla benzyny 13l/100km, a dla diesla 10l/100km ( przyjmując, że różnica między ON a Pb = 1zł) dla 10kkm rocznie wychodzi różnica ponad 2tys zł na korzyść diesla. Z drugiej strony właśnie te bardzo drogie części jak: dwu masówka, turbina itd. Za benzyną na pewno bezawaryjność i mniejsze zużycie - niższe przebiegi. Sam już nie wiem w co lepiej celować.

Najbardziej zacząłem się zastanawiać jak przeczytałem o tym filtrze cząstek stałych, a na takich odcinkach w mieście ( 5km do pracy, 5 do domu, do tego weekendowe wypady) dość szybko miałbym z nim problem.

Opublikowano
Z drugiej strony właśnie te bardzo drogie części jak: dwu masówka, turbina itd. Za benzyną na pewno bezawaryjność i mniejsze zużycie - niższe przebiegi. Sam już nie wiem w co lepiej celować.

Najbardziej zacząłem się zastanawiać jak przeczytałem o tym filtrze cząstek stałych, a na takich odcinkach w mieście ( 5km do pracy, 5 do domu, do tego weekendowe wypady) dość szybko miałbym z nim problem.

 

Odpowiem filozoficznie :mrgreen: , ''jesli są wątpliwości tzn, że nie ma wątpiwości'' czyli benzyna, ale to moje skromne zdanie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Argument ze świecami zapłonowymi mnie zabił..... Świece wymienia się co 80-100 tysiecy. Kup benzynę, silniki R6 są najlepsze :norty: W mieście spokojnie 12-14 L/100 spali. Jak robisz 5 km w jedną strone to się nagrzeje i juz będziesz go gasił. W trasie jak byś jeździł to ok 9 L/100.
Krzysztof
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wszystko zależy od przebiegu i przeszłości obu samochodów. Na tak postawione pytanie odpowiedzi udzieli tylko wróżka i to też bez pewności.
Opublikowano
Biorąc pod uwagę 2 auta w bardzo dobrym stanie, serwisowane wg. zaleceń itp. Chodziło mi o dostęp do częsci ich cenę oraz awaryjność tych dwóch modeli. Na pewno za e90 przemawia to, że jest to nowszy i większy model, w e46 na pewno na + idzie silnik 3.0d, ale za tym większe OC :). Jak to jest dokładnie jeżeli chodzi o zawieszenie (koszty i częstotliwość w jakiej trzeba je wymieniać przy umiarkowanej jeździe w dobrych warunkach) e46 vs e90? Zastanawiam się także nad tym czy e90 nie sprawia większych problemów niż e46 jeżeli chodzi o jakieś podstawowe wymiany, naprawy itp (poza aso).
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Jak kupowałem swoja E91 to brałem pod uwagę 330Cd E46.

Zaryzkowałem i wziałem samochód z początku produkcji, jestem naprawdę zadowolony.

Jedynie co można zarzucić 4 cylindrom, że trochę warkoczą na luzie i słychać głownie to na zewnątrz.

W E46 porażka to automat o zbyt kiepskich parametrach od tego silnika, silnik też już ma swoje lata

Zresztą

E92 320d ma do 100km/h 7,9 ; elastyczność 80-120 4b/5b: 6,6/8,4 waga 1505kg

E46 330Cd ma do 100km/h 7,2 ; elastyczność 80-120 4b/5b: 6,1/7,7 waga 1615kg

Opublikowano
W jakiej realnej kwocie można dostać w dobrym stanie e90 z 2005 roku? Bliżej 60, 65 czy 70 tys zł? Jeżeli byście, gdzieś zauważyli jakąś godną uwagi to dajcie znać, najlepiej jak by była w sedanie z końcóweczką w dół ;). Wiem, że najlepiej oba, ale jak wybierać to idrive czy ksenon? :)
Opublikowano

witam,

 

ja akurat jestem zwolennikiem benzyny, nigdy prywatnie diesel'a nie mialem i mial nie bede. diesel'a mam sluzbowego. Moje zdanie jest takie, ze jak malo jezdzisz i wiekszosc w miescie to bierz benzyne najlepiej w automacie- cichutko w srodku, nie sluchasz klekotu na kazdych swiatlach, lydka sie nie meczy. Diesel'a tylko jak duzo jezdzisz. Czy to diesel czy benzyna to w miescie swoje musza spalic, tu roznice wielkie nie sa.

Moja mi pali w miescie w granicach 12-14 l/100km (i o dziwo zauwazylem ze mniej mi pali jak zmienilem kola z 16 na 18 cali). Tankuje tylko na shellu V-power'a / V power racing albo na Statoil'u Supreme 98 - na paliwie nie oszczedzam, w trasie przy predkosciach autostradowych pali 8-9.5l (na tempomacie 140km/h - 8,2) ale frajda nieziemska i dzwiek tego silnika, elastycznosc minimalnie gorsza na papierze niz 320d ale te roznice niweluja umiejetnosci kierowcy . Tu akurat automat jest gora wiec w porownaniu z elastycznoscia 320d a 325i na tym samym poziomie.

Zrobilem moim autem ponad 20tys km, przebieg mam blisko 100k i nic sie nie dzieje. Generalnie, polecam 325i.

 

pozdrawiam

pozdrawiam

Krzysiek


Sprzedam do E90 pre lift:

1. Pasek wielorowkowy do benzyniaków N52

2. Lampy komplet ori tył, używane w bdb stanie

Opublikowano
W jakiej realnej kwocie można dostać w dobrym stanie e90 z 2005 roku? Bliżej 60, 65 czy 70 tys zł? Jeżeli byście, gdzieś zauważyli jakąś godną uwagi to dajcie znać, najlepiej jak by była w sedanie z końcóweczką w dół ;). Wiem, że najlepiej oba, ale jak wybierać to idrive czy ksenon? :)

Wydaje mi sie że jeśli chcesz kupic godną uwagi e90 to około 65 tys. z 2005 roku trzeba dać.

Ja dałem właśnie tyle za 320d 163km z końcówką w dół z przebiegiem 97tys.km i jestem bardzo zadowolony.

Co do wyposażenia ja wybrałbym oryginalny xenon. Przynajmniej masz oryginalne spryskiwacze i dobrze to wygląda.

A z tego co wiem nawi iDrive nie ma ciekawej polskiej mapy.

Ja nie mam iDrive ale system Bluetooth mam i faktycznie jest lux.

Pozdr.

Opublikowano

Ja kupiłem dwa miesiące temu e91, 320d Touring 163km za 77k, przebieg 56tyś, 2006r. Nie mam iDrive'a, ale jest ksenon, panoramiczny dach, skóra, bluetooth, automat itp. Jak zacząłem szukać to byłem przekonany, że iDrive to pierwsza rzecz, którą chcę mieć w samochodzie. Po kilku jazdach testowych przekonałem się jednak, że dużo fajniejszą sprawą jest ksenon i panorama. iDrive to raczej bajer na chwilę, z ksenia korzystasz podczas każdej wieczornej jazdy. Także na to zwracałbym dużo większą uwagę przy wyborze auta (oczywiście o podstawowych parametrach takich jak stan samochodu nie wspominając).

I jeszcze jedno, nie wiem jakie zdanie mają forumowicze, ale mnie wydaje się, że lepiej zapłacić trochę więcej, czasem nawet sporo więcej, ale kupić bryczkę np. w komisie przy salonie i mieć 100% pewność co do auta.

virus by Masters - 190km, 395Nm
Opublikowano
Ja kupiłem dwa miesiące temu e91, 320d Touring 163km za 77k, przebieg 56tyś, 2006r. Nie mam iDrive'a, ale jest ksenon, panoramiczny dach, skóra, bluetooth, automat itp. Jak zacząłem szukać to byłem przekonany, że iDrive to pierwsza rzecz, którą chcę mieć w samochodzie. Po kilku jazdach testowych przekonałem się jednak, że dużo fajniejszą sprawą jest ksenon i panorama. iDrive to raczej bajer na chwilę, z ksenia korzystasz podczas każdej wieczornej jazdy. Także na to zwracałbym dużo większą uwagę przy wyborze auta (oczywiście o podstawowych parametrach takich jak stan samochodu nie wspominając).

I jeszcze jedno, nie wiem jakie zdanie mają forumowicze, ale mnie wydaje się, że lepiej zapłacić trochę więcej, czasem nawet sporo więcej, ale kupić bryczkę np. w komisie przy salonie i mieć 100% pewność co do auta.

Całkowicie się pod tym podpisuje!!! :cool2:

Może oprócz tego ze warto tez szukac u prywatnych gości tak jak ja co kupiłem od gosci który jeździł nią dwa lata i sprzedawał bo systematycznie zmienia auto co dwa lata. Ja mam sedana takze u mnie szyberdach sie znalazł a xenon oryginal to oryginal. AMEN

Opublikowano
To jakie funkcje oprócz navi posiada idrive?

Piszę z pamięci jak jest u mnie... .

 

Komunikacja, czyli numery telefonów i adresy ASO BMW.

Nawigacja, czyli... wiadomo.

Rozrywka, czyli FM, AM, CD (DVD), Aux-In.

Klimat, czyli regulacja nawiewów.

 

Inne jak np. komputer pokładowy, stoper, komunikaty serwisowe, programowanie guzików na kierownicy,... .

 

Poza tym PDC, czyli Park Distance Control - wizualizacja plus sygnały dźwiękowe.

 

Jak chcesz mogę zrobić fotki, ale te chyba powinny znaleźć się w innym temacie ;).

Opublikowano
A jak to jest z tymi żarówkami do lamp z ksenonem (e90) ? Ile kosztują poszczególne żarówki: postojowe (ringi, tak? ), ksenon?
Opublikowano
A propos żarówek - da się wstawić do e91 ringi do jazdy dziennej, tak jak jest to w najnowszych modelach? I jeśli tak to ile taka impreza kosztuje? Orientuje się ktoś?
virus by Masters - 190km, 395Nm

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.