Skocz do zawartości

E46 320D temperatura silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowi mam taki problem, który na razie jest niezdiagnozowany tj. :

jadę w korku samochodem temperatura silnika się zwiększa, odpala się wiatrak chłodzi i jest oki ale ostatnio maiałem takie zdażenie że skoczyła temperatura po przejechaniu całej puławskiej w korku ( kto musi jeździć w Wawie wie co to znaczy ) jak już się zatrzymałem i czekałem pod blokiem. Klimatyzacja odpalona i nagle temperatura prawie do czerwonego doszła a wiatrak cisza. Ruszyłem, żeby się zchłodził a tu odcina paliwo więc wyłaczyłem go żeby ostygł, poźniej wszystko oki pojechałem i żadnych skoków temperatury nie ma. Sprawa pojawiła się w tym roku w zeszłym nic takiego się nie działo a jeździłem cały czas w korkach... coś pada pytanie tylko co ?

 

Samochód ma przejechane 280 KK

układ chłodzący sprawdzony niezapowietrzony

pompa wody nie przecieka więc chyba działa

płyn chłodzacy wygląda normalnie jest poziom cały czas sprawdzam średnio raz w tygodniu i nic nie ubywa.

 

Przeglądałem posty na naszym forum i do głowy przychodzi mi tylko jeszcze termostat ale z tego co czytałem to nie koniecznie są takie objawy.

Prosiłbym o jakieś sugestie co to ....

Tworzymy własny styl, który kształtuje się poprzez pomysł na architekturę...

www.pwarchitekci.pl

Opublikowano

ze sie wiatrak nie zalaczyl to dziwne...skoki temp na postoju i w jezdzie (jak stoimy rosnie, w jezdzie nie dochodzi do polowy skali) to termostat glowny (~ 150zl). Temp plynu mozna sprawdzic rowniez na komp w testach jak zrobic tu--->

 

http://img264.imageshack.us/i/96541351id1.jpg/

Opublikowano

Dodam jeszcze, że dzieję się to głównie na włączonej klimatyzacji. No i nie jest to pierwszy raz tylko raz wyskoczyła tak wysoko.

Będę sprawdzał ten termostat tylko pytanie jak ?

Tworzymy własny styl, który kształtuje się poprzez pomysł na architekturę...

www.pwarchitekci.pl

Opublikowano
Podobny problem dzieje się, w momencie gdy nawali sprzęgło wiskotyczne. Wtedy wiatrak nie chodzi tak jak powinien, więc może tu jest pies pogrzebany jak to się mówi ;)
E46 330D :)
Opublikowano
Tylko pytanie czy jest coś takiego w 320 D ? bo mechanik twierdzi, że nie ( ale chłopak jest młody więc może się nie orientuje w tym temacie )

Tworzymy własny styl, który kształtuje się poprzez pomysł na architekturę...

www.pwarchitekci.pl

Opublikowano
Moze sie myle ale w e46 320d niema wisko tylko wentylator jest zasilany pradem stalym i sterowany elektronicznie.za sterowanie odpowiada czyjnik temperatury ktory jest usytulowany po prawej stronie chlodnicy(po stronie pasazera) u samego dolu.
Opublikowano
Moze sie myle ale w e46 320d niema wisko tylko wentylator jest zasilany pradem stalym i sterowany elektronicznie.za sterowanie odpowiada czyjnik temperatury ktory jest usytulowany po prawej stronie chlodnicy(po stronie pasazera) u samego dolu.

 

Panowie już drugi mechanik twierdzi, że nie ma wisco w E46 320 D tylko ze jest elektroniczne tak jak kolega pepedick twierdzi ale dzisiaj jadę do niego to jutro dam znać jak to w końcu wyszło :)

Tworzymy własny styl, który kształtuje się poprzez pomysł na architekturę...

www.pwarchitekci.pl

Opublikowano

Wg. katalogu części jest sprzęgło wiatraka a to jest chyba to visco

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=11_2329&hg=11&fg=35

 

rozmawiałem z tym, mechanikiem i twierdzi, że są jakieś dwa biegi i możliwe że ten drugi bieg kiedy jest właczona klima się nie odpala

Tworzymy własny styl, który kształtuje się poprzez pomysł na architekturę...

www.pwarchitekci.pl

Opublikowano
Na bank nie ma visco, sprawdzał a zna się .... podobno

Tworzymy własny styl, który kształtuje się poprzez pomysł na architekturę...

www.pwarchitekci.pl

Opublikowano

Witam !

 

Przy wentylatorze chłodnicy jest moduł który steruje jego praca, masz go walniety na 100% !

Cena w serwisie całego wentylatora ( samego modułu nie mozna kupic ) ok. 1200zł

Apsolutnie nie polecam kupowania uzyweki, z cała pewnoscia bedzie padniaty albo długo nie pochodzi.

W tym modelu zazwyczaj jest jeden wentylator, obsługuje chłodnice klimy i wody...

Dla pewnosci i swietego spokoju sprawdz tez żaluzje za chłodnica, czy prawidłowo pracuje.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Witam! Larocco ma rację to padnięty moduł, ja miałem coś podobnego tylko, że mi nie schładzał klimy. Moduł steruje pracą wentyla, który ma zmienne obroty - w zależności od załączonych urządzeń lub temperatury wody. Jeżeli załączysz klimę to wnetyl powinien chodzić na I-szym biegu (kręci się powoli i w miarę jak chłodnica klimy się nagrzewa to on przyspiesza) Nadmieniam, że żaluzje są wtedy zamknięte. W przypadku wyższej temperatury wody wentyl załącza się normalnie - w zależności od potrzeby. Moduł można kupić używany - taniej - ale najlepiej trzeba jechać samochodem do sprzedawcy i na miejscu go przetestować (wystarczy wypiąć wtyczkę i w to miejsce wpiąć kupowany). Ja tak zrobiłem i chodzi do tej pory:)
Dolo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.