Skocz do zawartości

[E36] wentylator Klimatyzacji..


ziut

Rekomendowane odpowiedzi

Witam..

Temat wielokrotnie poruszany ale nie znalazlem mojego problemu

 

Klimatyzacja nabita, szczelna, "chyba" sprawna.. w trasie i podczas ruchu chlodzi bardzo dobrze ale jak sie zatrzymam spada efektywnosc dzialania poniewaz wentylator sie nie kreci..

 

Wiec zabralem sie za diagnoze i co sie okazalo.. wentylator po podlaczeniu pod akumulator dziala na wolnych obrotach i na szybkich..( jeden przewod masa dwa plusowe ) wiec wentylator sprawny na 2 biegach wiec szukam dalej w samochodzie i co sie okazalo ze z kostki idacej do wentylatora idzie prad i na mierniku jest normalnie napiecie po przeczyszczeniu stykow wentylator z kostki nie dziala choc jest tam napiecie na sztywno dziala..

 

czy ktos wie co moze byc przyczyna??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

dwa przewody plusowe - jeden do pierwszego biegu - jest napiecie - drugi do drugiego biegu - brak napiecia co jest oczywiste bo klima nie miala potrzeby uruchamiac 2 biegu..

 

jak wpiolem kabel z wtyczki (mase) do wentylatora a plus podpiolem z aku wtedy wentylator sie wlaczyl..takze masa ma przejscie.. na mierniku wyglada ze ma dzialac wiatrak po podlaczeniu nie dziala.. styki czyscilem i powinno dzialac.. z tad moje zdziwienie ze nie dziala..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz zamiast miernika do testu użyć żarówki np H1. W prawdzie moc jest ok 6 razy słabsza od wentylatora, ale będziesz widział czy pali się mocno, czy tylko żarzy. Poza tym zostaje jeszcze podmienić przekaźniki. Do wzbudzenia przekaźników możesz użyć wtyczki z czujnika temperatury który jest na boku chłodnicy wody. Na włączonym zapłonie mostkujesz brązowy kabel z jednym z dwuch pozostałych. Jedna kombinacja to jeden bieg, a druga to drugi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaraz zaraz.. jak zmostkuje te przewody na czujniku to wentylator powinien sie wlaczyc od klimy??

 

zamienie przekazniki i zobacze..no i zmostkuje te przewody..a zarowke ciezko podlaczyc bo trzeba zderzak sciagac zeby sie tam dostac chyba ze znasz inny sposob bez kanalu zeby miec dostep do wtyczki??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekaźniki zamienione.. nawet wziete z innego auta dalej nie rusza..

mostkujac przewody na czujniku temperatury w chlodnicy cieczy wlancza sie wentylator ale ta akcja nie ma nic wspolnego z klimatyzacja bo czujnik steruje wentylatorem zeby wspomoc chlodzenie chlodnicy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sterowania wentylatorem służa dwa przekaźniki. Każdy steruje jednym biegiem. Jeżeli mostkując wtyczkę przy czujniku temperatury uruchamiasz obydwa biegi to teraz wiesz że elektryka wentylatora jest w porządku, bo zarówno klimatyzacja jak i czujnik temperatury korzystają z tych samych przekaźników. Musisz szukać dlaczego sterownik klimatyzacji nie daje sygnału na przekaźnik. Sprawdź dokładnie bezpieczniki. Do sterowania klimatyzacją jest ich jak dobrze pamiętam 4szt.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam

 

Podłącze się pod temat. W mojej bmce przepala się bezpiecznik od wiatraka od klimy. Jak wymieniam bezpiecznik to wiatrak działa na drugim biegu jakiś czas. po kilku dniach jeżdżenia na klimie ponownie się przepala. Powinien być 15A, ostatnio dałem 25A i też się przepalił.

Od czego zacząć szukania usterki? Co może być przyczyną przepalania się bezpiecznika.

 

Dodam jeszcze że pierwszy bieg też nie działa (niedługo wymienię rezystor)

http://www.milodiagnostyka.pl/kamil/bmka2.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wentylator powinien startować z 1-go biegu. Jeżeli startuje z drugiego to następuje duże obciążenie w układzie elektryczny i przepala bezpiecznik. Brak 1-go biegu spowodowany jest przeważnie spaleniem opornicy. Napraw 1 bieg, a tymczasem daj większy bezpiecznik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również przy okazji:

Jak mocno musi się przegrzać silnik żeby włączył się wentylator klimatyzacji?Czy wskazówka musi się mocno w prawo odchylić?

Nigdy nie załączył się jeszcze u mnie , nawet w Chorwacji w jeszcze większe upały niż dziś...

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również przy okazji:

Jak mocno musi się przegrzać silnik żeby włączył się wentylator klimatyzacji?Czy wskazówka musi się mocno w prawo odchylić?

Nigdy nie załączył się jeszcze u mnie , nawet w Chorwacji w jeszcze większe upały niż dziś...

wiatrak załączy sie gdy wskazówka sie nie odchyli, będzie nadal pion

gdzies wyczytalem ze przy 98stopniach ale to nie potwierdzone

u Ciebie pewnie visco odwala cała robote, u mnie wiatrak klimy nie raz wspomagał chłodzenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znów wracam do tematu

dobrałem się do wiatraka a tam nie ma rezystora, jak to powinno naprawdę działać?

jest tam wtyczka 3 pinowa, na żadnym nie ma napięcia jak załączam klime.

który kabel odpowiada za pierwszy bieg? jaki kolor?

moja bmka jest z listopada 1997.

http://www.milodiagnostyka.pl/kamil/bmka2.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy bieg włącza się przy przy 91 stopniach, drugi przy 98. Jak się nie załącza to znaczy ze może być uwalony czujnik temperatury w chłodnicy.
jestes pewien tych temperatur ?

Gdy silnik łapie temperaturę i po raz pierwszy wskakuje pion to jaką mamy temperaturę ? (wedlug mojej logiki okolo 90stopni) - to przy 91 juz miałby startować pierwszy bieg wentylatora klimy, hmm...

Moze ktoś wie przy jakies temp następuje nawet minimalne wychylanie sie wskaźnika w prawo ? Raczej na pewno jest pewien zakres temp w jakim wskaźnik pokazuje pion (kilka stopni)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz termostat 92stopnie, to przy tej temperaturze otwiera się i płyn idzie na chłodnicę. Tam zostaje schłodzony i wraca do silnika. Zwróć uwagę na to że czujnik temperatury znajduje się na zbiorniku powrotnym chłodnicy. Czyli mierzy temperaturę płynu schłodzonego przez chłodnicę. Myślę że na chłodnicę musiałby pójść płyn o temperaturze ok 100 stopni żeby po przepłynięciu przez nią temperatura spadła do tych 91. Byłoby to równoznaczne z wychyleniem wskazówki w prawo. Jeżeli wentylator klimy załącza się przy wyłączonej klimatyzacji świadczy to o niesprawnym sprzęgle wiskotycznym, lub niedrożnej chłodnicy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Jeżeli wentylator klimy załącza się przy wyłączonej klimatyzacji świadczy to o niesprawnym sprzęgle wiskotycznym, lub niedrożnej chłodnicy.

 

Też mi się tak wydaje. Nie zdarzyło mi się żeby kiedy kolwiek się włączył, a w CRO był naprawdę krytyczne temperatury i długie stanie w "sztale"

Dziś po raz pierwszy drugi biegi się włączył (ale to już na włączonej klimie) , o 10 rano koło 25 stopni.

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za odp, przekombinowałem sobie w głowie ;)

 

kilka razy(duże upały, korki, powolna jazda) wstawiając auto na podwórko, pod domem wyłączyłem wczesniej klime i widziałem ze wentylator klimy nadal chodzi... wiec wspomagał chłodzenie

narazie z tym nic nie robie bo wskazówka zawsze idelnie trzyma pion, nawet w te największe upały

(pewnie mam juz visco na wymarciu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Pewna uwaga. Otóż przez pewien czas nie pracował mi wentylator klimy. Aby nie męczyć się z dobieraniem się do niego, dostałem się do wiązki przewodów tuż obok lewej lampy. Po podłączeniu tam napięcia okazało się, że wentylator działa zarówna na 1 biegu jak i na drugim. Potem zacząłem analizować przekaźniki. Po schemacie doszedłem, że dwa żółte posiadają wbudowane zwykłe diody prostownicze - okazały się one spalone. Nowe diody wlutowałem na zewnątrz, od spodu przekaźnika, tj. do jego nóżek. I teraz wentylator działa - wszystko ok! Jeszcze tylko nabić klimę pozostało. Pozdrawiam :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Panowie poradzcie coś mam takie pytanie. Mam klime w aucie i jeden wentylator elektryczny do chłodzenia silnika i do klimy choć miejsce na wisco jest.

Czy jeżeli bym założył wisco i wiatrak do klimy ale tu z przodu chłodnicy klimy czy nie było by lepiej. Czyli lepsze chłodzenie w lecie.............. :(

Prosze o rade..........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inżynierowie BMW chyba wiedzą co robią i skoro wypuścili z fabryki taką wersję jak Twoja, to chyba wiedzieli co robią. Silnik nie powinien się przegrzewać. Jeżeli masz z tym problemy, to powodem nie jest to, że masz jeden wentylator elektryczny. Przyczyna musi leżeć gdzie indziej. Jeżeli chodzi Ci o to który system jest lepszy, to i jeden i drugi ma swoje zalety i wady. Najważniejsza zaleta sprzęgła wiskotycznego jest taka,że temperatura silnika utrzymywana jest niemal na równym poziomie, z drugiej strony silnik elektryczny nie odbiera po włączeniu tak dużo mocy silnikowi jak zapięte wisko.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam kolegów jestem znowu z zapytaniem.

Mam jeden wentylator elektryczny pod maską i mam pytanie czy jak się włączy bo temperatura trochę skoczy to powinien chodzić także jak zgasze silnik prawda.

A u mnie jak zgasze silnik to i wentylator staje to chyba coś nie tak doradzcie coś. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mam jeden, tez gasnie jak zgasze silnik, gdyby kogos interesowalo: mialem sytuacje ze nie gasl wcale, winny byl przekaznik w skrzynce bezpiecznikow, ktory nie stykal do konca, trzeba bylo go docisnac.

Dodam, ze u mnie nie ma opornika(takiego cylinderka srebrnego) bo sie zepsul i go usunalem i spialem na krotko. Ale watpie zeby to mialo wplyw na to czy po wylaczeniu zaplonu wiatrak chlodzi lub nie.

Moze jeszcze nie osiagnales takiej temperatury zeby chodzil dluzej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...A u mnie jak zgasze silnik to i wentylator staje to chyba coś nie tak doradzcie coś. :(

 

Wszystko jest ok. U mnie jest tak samo. Nawet wczoraj tak się stało po powolnej jeździe po mieście (POM) :D , wjechałem do garażu i wentylator się włączył na pierwszy bieg. Powinien on być na krótko zrobiony i chłodzić nawet po wyłączeniu zapłonu , ale tak się niestety nie dzieje :|

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.