Skocz do zawartości

Vat do zwrotu = homolgacja ciężarowa?


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 161
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

hmmm... :think:

 

a jak jest z przyszłym użytkowaniem... czyli osobą fizyczną... która kupuję PKW w Niemczech... np. X5 czy X6... następnie przerabia to auto również w Niemczech na LKW... i sprowadza je do Polski... nie płaci akcyzy... i jeździ cały czas ciężarówką... i nic już z autem nie zmienia... :oops:

 

to jest w tym jakieś ryzyko... :?:

 

i druga opcja... co będzie... jeśli ten przyszły użytkownik... jednak po jakimś czasie zdecyduję się i będzie chcieć przerobić... to przerobione auto w Niemczech a użykowane w Polsce z powrotem na osobowe... :?:

 

pozdrawiam

cosmo

 

Pewnie w końcu cie wezwą do złożenia deklaracji AKCU w Urzędzie clenym celem zapłacenia podatku akcyzowego wraz z odsetkami. Poniżej link, warto poczytać.

 

http://www.abc.com.pl/pytanie/2633/3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tylko jeżeli ktoś przeczytał to uważnie, zauważy, że mowa jest o samochodach sprowadzonych jako ciężarowe, ale o liczbie miejsc większej niż 2. W tym temacie myślę, ze dawno już się zgodziliśmy, że jest to jawny przekręt i tacy ludzie będą mieli problemy. Jeżeli auto zostało sprowadzone jako ciężarówka 2 miejscowa, a co za tym idzie przestrzeń ładunkowa jest dłuższa niż przestrzeń pasażerska (a tak wszyscy ludzie z mózgiem te SUVy sprowadzają) to myślę, że Urząd Celny nie ma podstaw do zaklasyfikowania takiego pojazdu jako auto osobowe.

 

Zresztą wkrótce będę znał szczegóły ich postępowania i interpretacji bo też mam kilka aut ciężarowych w postępowaniu celnym w sprawie akcyzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dostawczych Clio, które od początku we Francji były dostawcze i nadal po Polsce jeżdżą jako dostawcze, więc pewnie postępowanie będzie bez sensu stratą czasu i pieniędzy podatników. Co najlepsze, że akcyza za te auta wyszłaby może 300-400 zł, więc chyba nawet koszty postępowania są wyższe niż taki wpływ, no ale nikt nie powiedział, że w Urzędzie Cennym ktoś się zastanawia nad tym jak jest wydawana kasa z naszych podatków. Sprowadziłem różnych tego typu ciężarówek kilkadziesiąt i zdrowia im życzę jak do każdego będą robić osobne postępowanie. Co najlepsze, że zaczęli trzy osobne postępowania do trzech identycznych aut. Ale jak są kolejki do złożenia dokumentów i ludzie się pytają czemu jeden pracownik tylko przyjmuje, to dyrektor odpowiada, że mają za mało ludzi. Oto Polska właśnie..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
tylko, ze oprocz 300-400 zl teoretycznie moga nalozyc kary z KKS - maksymalne kary to kilkanasie mln zl (oczywiscie nie w tym przypadku)

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No zobaczymy co w tych postępowaniach oni w ogóle sprawdzają, bo sam jestem ciekaw. Dam znać jak to dalej się potoczy. Ja się nie obawiam konsekwencji w tym przypadku bo to nie są jakieś osobówki przerabiane w Niemczech, ale będzie przynajmniej wiadomo co w ogóle Urząd Celny sprawdza. Nie byłem ostatnio akurat w pobliżu UC więc nawet nie miałem okazji wejść spytać co oni tworzą, może uda mi się jakoś przy okazji, to napiszę co i jak.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostawczych Clio, które od początku we Francji były dostawcze i nadal po Polsce jeżdżą jako dostawcze..............

 

Pozostaje zadać sobie pytanie - dlaczego UC zainteresował się tymi samochodami, skoro teoretycznie nie miał pojęcia o ich istnieniu, bo przecież deklaracji AKCU na te samochody nie składałeś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Bo pewnie dostali dane z Wydziału Komunikacji z W-wy, bo tam były rejestrowane.

 

Nie ma teraz co gdybać, wkrótce się dowiemy co jest dla nich w ogóle powodem czepiania się takich samochodów. Podejrzewam, że dostają z wydziałów komunikacji listy wszystkich modeli aut, które są ciężarówkami pochodnymi od osobowych, a co sprawdzają itd to już się okaże. Wg mnie szukają samochodów, które miały kombinowane badania techniczne i przy okazji "przeoczone" nieprawidłowe zapisy w dowodach rejestracyjnych. Innej opcji nie widzę, bo Urzędy Celne nie mają prawnych podstaw podważania "ciężarówkowości" 2 miejscowych ciężarówek, które mają wyraźne zapisy w dowodach rejestracyjnych określające je jako ciężarówki czyli CTTE, N1, LKW itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nie ma teraz co gdybać, wkrótce się dowiemy co jest dla nich w ogóle powodem czepiania się takich samochodów. Podejrzewam, że dostają z wydziałów komunikacji listy wszystkich modeli aut, które są ciężarówkami pochodnymi od osobowych, a co sprawdzają itd to już się okaże. Wg mnie szukają samochodów, które miały kombinowane badania techniczne i przy okazji "przeoczone" nieprawidłowe zapisy w dowodach rejestracyjnych. Innej opcji nie widzę, bo Urzędy Celne nie mają prawnych podstaw podważania "ciężarówkowości" 2 miejscowych ciężarówek, które mają wyraźne zapisy w dowodach rejestracyjnych określające je jako ciężarówki czyli CTTE, N1, LKW itd.

 

 

Prezesie , i jak tam postępowanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

polecam do poczytania

http://vat.wieszjak.pl/akcyza/219996,Opodatkowanie-akcyza-pojazdow-mechanicznych.html

jeżeli dobrze zrozumiałem a przeczytałem dość szybko:) to jeżeli w momencie obowiązku opłacenia akcyzy mamy samochód zasadniczo do przewozu towarów czyli LKW z dwoma siedzeniami (CN 8704) to akcyzy nie płacimy a że póżniej sobie go przerobimy na 4 lub 5 miejsc to już dla UC musztarda po obiedzie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj w UC Gdynia no i na początku gościu mi mówi, że nie ma szans że kombi to osobówka ja mu na to że dwa siedzenia, ścianka itp to on na to no to spełnia kod CN 8704 to ja na to i tak go rejestruję to on na to że wszystko jest ok i co najwyżej UC może wezwać mnie do złożenia oświadczenia czy wyjaśnienia, a ja dalej drążę temat i pytam jak przerobię auto i zarejestruję na 5 osób to co na to UC? a on na to zrobił głupią minę pomachał jakimiś interpretacjami przepisów i wywnioskowałem że mogą tylko tyle:) Reasumując jak ktoś kupił cieżarowe kombi ale 5 lub 4 osobowe to ma problem i lepiej się samemu zgłosić i zapłacić tę akcyzę a jak 2 to można spać spokojnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak już pisałem wcześniej, mam to samo wrażenie. Też celnicy nie byli mi w stanie podać konkretnie co mają na 2 osobowe LKW, więc wg mnie nie mają nic. Podobnie jest z tym co się stanie z autem po pierwszej rejestracji. Nie ma żadnych przepisów zabraniających przerabiania potem auta na osobowe. Płacenie akcyzy dotyczy tylko samochodów osobowych (CN 8703) przed pierwszą rejestracją. A to czy ktoś sprowadził LKW bo chciał ominąć akcyzę czy z innego powodu to już nie jest sprawa celników bo jeżeli postępuje się zgodnie z prawem to mogą co najwyżej sobie pomarudzić.

 

Izby celne dostały pewnie przykaz z góry żeby narobić zamieszania, bo wpływy z akcyzy 18,6% zmalały a miało być przecież odwrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to chyba wszystko wyjaśni:)

http://e-prawnik.pl/biznes/interpretacje-podatkowe/ibpp3443-75309lw.html

jak masz 2 siedzenia i jeszcze masz na to kwit od rzeczoznawcy to UC może ci naskoczyć:)

 

 

A to coś wyjaśnia ????

 

http://vat.wieszjak.pl/akcyza/250572,Dlaczego-samochod-osobowy-bywa-ciezarowym-i-na-odwrot.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wyjaśnia bardzo wiele. W artykule który przedstawiłeś jest wyjaśnione tak naprawdę to samo co kolega Tequs przedstawił. Zwróć uwagę, że nawet jak celnicy oleją diagnostę, który określi że auto jest ciężarowe oraz oleją dowody rejestracyjne zagraniczne, w których również jest napisane, że jest to auto ciężarowe, to nie oznacza to, że mówimy o autach 2 miejscowych. Samochód ciężarowy dwumiejscowy spełnia warunki unijnego kodu CN 8704 na który powołuje się artykuł do którego dałeś linka i na którym opierają się sądy administracyjne.

 

Prawdziwy problem mają Ci, którzy sprowadzili ciężarówki 4,5 lub 7 miejscowe, a takich aut wjechało do Polski tysiące.

 

PS. Wg mnie ocena rzeczoznawcy nie ma w tym momencie żadnego znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście uważam, że opinia biegłego (czyt. rzeczoznawcy) powołanego przez sąd będzie miała znaczenie w kwestii ustalenia czy dany pojazd, od którego nie została zapłacona akcyza, a którego obecny właściciel twierdzi że jeszcze niedawno był to samochód ciężarowy 2-osobowy i został przerobiony na 4(5)-osobowy, podlegał faktycznie trwałym modyfikacjom konstrukcyjnym i technicznym które wynikają z załączonej dokumentacji pojazdu oraz faktur za usługę przeróbki, czy też czynności te były pozorne lub nie zmieniały trwale przeznaczenia pojazdu.

 

Pytanie czy sąd oceni chwilowy demontaż foteli i pasów bezpieczeństwa oraz montaż kratki jako przeróbkę kwalifikującą pojazd do kategorii ciężarowy, czy też jednak potraktuje to jako czynność pozorna i zaplanowaną celem uniknięcia opodatkowania :?: hmmmm....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sąd opiera się o fakty i przepisy a nie o własną ocenę wrażenia. Weź już się nie ośmieszaj, naprawdę.

 

Faktach? Jakich faktach ? Twoich , podanych do wiadomości że tak waśnie było i kropka?

Zaprzesz się przed sądem i będziesz tupał nogami w miejscu i płakał że nie chcą dać wiary w twoje FAKTY :cry2: ????

 

Po to są rzeczoznawczy wpisani na listę biegłych sądowych żeby rozstrzygać czy ktoś podaje faktyczne czy fałszywe zeznania :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Próbuj zrozumieć co do ciebie piszę zamiast się zacietrzewiać.

 

Zapewniam cię, że dla sądu nie ma znaczenia czy ktoś przerobił auto na LKW bo chciał wozić buraki czy dlatego że nie chciał akcyzy zapłacić. Dla sądu liczy się zgodność postępowania tego delikwenta z przepisami i tyle. Jeżeli przeróbka była legalna i zgodna z przepisami to ok, jak nie była zgodna to będzie musiał zapłacić akcyzę i kropka. Biegły sądowy może co najwyżej ocenić czy to auto można było przerobić na LKW zgodnie z przepisami unijnymi i tyle. Zapewniam cię, że biegły lub sąd nie stwierdzi "przeróbka była zgodna z przepisami ale ten podły oszust zrobił to żeby akcyzy nie płacić i trzeba go ukarać".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.