Skocz do zawartości

320i Pukanie tumiczne w tyle autka???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
hmmm ... panowie ja mam w e46 2.0i cos takiego ze przy zmianie biegów słychac dziwny tumiczny stukot w tylnej czesci auta,wymieniłem juz ta gume ten łacznik elastyczny wału ale dalej to mam , niewiem czy to czasem nie bedzie wał wymuszajacy:( moze macie jakies propozycje co z tym zrobic?
Opublikowano
a może podpora walu...albo tuleja trzymająca dryft (element numer 9 na schemacie)
Opublikowano
hmmm ... panowie ja mam w e46 2.0i cos takiego ze przy zmianie biegów słychac dziwny tumiczny stukot w tylnej czesci auta,wymieniłem juz ta gume ten łacznik elastyczny wału ale dalej to mam , niewiem czy to czasem nie bedzie wał wymuszajacy:( moze macie jakies propozycje co z tym zrobic?

 

U mnie po wymianie (co prawda 330xd) tuleji dyfra i łącznika nadal pukało. I jak sie okazało pukało z okolic sprzęgła i skrzyni a nie z tyłu - choć w środku auta słychać było tak jakby pukało w okolicach dyfru. I okazało się, że to kończący się docisk sprzęgła i już nieźle potraktowane przez czas i moja nogę koło dwumasowe - niestety :-(((((

Opublikowano

panowie a z kad jestescie ??? moze byscie sami to ocenili wy tam sie lepiej znacie ja jestem z rybnika ale dojechac gdzie w okolice rybnika czy okolice krakowa to spoko bo ogólnie z krk pochodze

 

 

pozdrawiammm.,..

Opublikowano
panowie a z kad jestescie ??? moze byscie sami to ocenili wy tam sie lepiej znacie ja jestem z rybnika ale dojechac gdzie w okolice rybnika czy okolice krakowa to spoko bo ogólnie z krk pochodze

 

 

pozdrawiammm.,..

 

Spójrz na nasze podpisy z lewej strony...tam zobaczysz, że niestety nie jestesmy w stanie Ci pomóc na miejscu - każdy z nas jest z dalszej okolicy...

No jak nic znajdź dobry warsztat specjalizujacy sie w BMW u siebie i umów się na diagnostykę...

Opublikowano

 

U mnie po wymianie (co prawda 330xd) tuleji dyfra i łącznika nadal pukało. I jak sie okazało pukało z okolic sprzęgła i skrzyni a nie z tyłu - choć w środku auta słychać było tak jakby pukało w okolicach dyfru. I okazało się, że to kończący się docisk sprzęgła i już nieźle potraktowane przez czas i moja nogę koło dwumasowe - niestety :-(((((

 

to się zgadza, kończy się na bank sprzęgło, 90 % głuchych puknięc przy zmianie biegów jest spowodowane właśnie tym. łatwo to można sprawdzić, na podnośniku weżcie auto do góry, niech ktoś powoli bedzie ruszał z 1 na 2 i ogląda auto od dołu , bedzie ewidentnie widać że sam dyfer jest sztywniutki,nawet nie drgnie, a hałas idzie bezpośrednio ze skrzyni przez wał na środek auta i stąd to głuche puknięcie.

 

przy rozwalonych tulejach, lub łączniku elastycznym, stuki są całkiem inne bardziej metaliczne i mocniejsze, jakby coś zaraz miało odpaść, napewno nie da się z tym jeździć.

 

zauważcie że jak delikatnie jezdzicie, i ktoś wsiądzie do Was do auta , to nawet nikt nie usłyszy tych głuchych puknięc przy zmianie biegów, jedynie tylko Wy ;)

 

pozdr.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
U mnie po wymianie (co prawda 330xd) tuleji dyfra i łącznika nadal pukało. I jak sie okazało pukało z okolic sprzęgła i skrzyni a nie z tyłu - choć w środku auta słychać było tak jakby pukało w okolicach dyfru. I okazało się, że to kończący się docisk sprzęgła i już nieźle potraktowane przez czas i moja nogę koło dwumasowe - niestety :-(((((

 

Kolego artoor.s czy to pukanie objawiało się przy zmianie biegów? ma też dziwny odgłos przy zmianie biegów szczególnie z 1 na 2 no i wszystko wskazuje na to ze w tyle to słychać? Może coś podpowiesz?

Opublikowano
U Mnie tylko przy wrzucaniu wstecznego biegu słychac głuche puknięcie przy innych biegach wcale wiec dlaczego tak jest ? to tez kończace sie sprzęgło ?
Opublikowano

Podpinam się, u mnie (w moje nowej bunii :mrgreen: ) występują podobne głuche stuki dochodzące jakby z tyłu auta. Jak już ktoś wcześniej wspomniał tylko ja je słyszę jak jadę z pasażerami... hmmm nie dobrze. Słychać je tylko przy zmianie biegów 1-2 i to nie zawsze. A jak myślicie jak długo można jeździć z takimi objawami?? Mieszkam za granicą i w kraju będę dopiero za miesiąc mam nadzieje że nic sie nie stanie do tego czasu... wtedy od razu jadę na serwis

 

A jak z naprawą :?: Czy to może być jakaś poważna sprawa :?

 

Pzdr

Marcin

Po co jeździć jak można latać...BMW
Opublikowano

Panowie,

szwagier w swojej E46 320i mial podobnie.Po wysprzegleniu i poruszeniu drazka w celu zapiecia biegu mial pukniecie dochadzace z tylu.Dotyczylo to glownie biegow 1,2 i 3.Na wyzszych biegach i predkosciach pukanie nie bylo slyszalne.

Okazalo sie,ze owe pukniecie bylo rezultatem calkowicie wykonczonych polosi.Po ich wymianie jest idealna cisza.

Opublikowano
Panowie,

szwagier w swojej E46 320i mial podobnie.Po wysprzegleniu i poruszeniu drazka w celu zapiecia biegu mial pukniecie dochadzace z tylu.Dotyczylo to glownie biegow 1,2 i 3.Na wyzszych biegach i predkosciach pukanie nie bylo slyszalne.

Okazalo sie,ze owe pukniecie bylo rezultatem calkowicie wykonczonych polosi.Po ich wymianie jest idealna cisza.

Mam to u siebie.. ale słychać to tylko jak auto się delikatnie toczy..

Opublikowano
Slychac nawet jak auto stoi.Trzeba tylko na odpowiednio wciskac sprzeglo i machac biegalka.Moj mechanik wlasnie w en sposob znalazl przyczyne(polosie).
Opublikowano
jak stoi ale ODPALONE autko tak to słychac. ale jak jade i delikatnie puszczam sprzegiełko to nie słytchac nic ale to naprawde delikutasnie musisz puszczas sprzegło!
  • 3 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja w swojej e46 miałem podobne stuki, o jakich tu piszecie. Występowały tylko przy zmianie biegów z 1 na 2. Dwóch mechaników szukało luzów w tylnym zawieszeniu i układzie napędowym i ich zdaniem luzów nie było. No cóż, przyzwyczaiłem się juz powoli do tego delikatnego pukania. Zniknęło te pukanie w troche dziwnych okolicznosciach - po wymianie oleju w skrzyni biegów. Wymieniłem olej i pukanie zniknęło kilkaset kilometrów po wymianie oleju. Teraz od wymiany oleju przejechałem juz ze 2000 km i na razie pukanie nie powróciło. Troche to dziwne, ale tak było.
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakiś Mobil, nie pamiętam jego nazwy. Specyfikacja to chyba 75W80, API GL-4... Ogólnie specyfikacja taka jaką serwis BMW zaleca do tej skrzyni. Weszło 1,1 litra.
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.