Skocz do zawartości

Wentylatory chłodnicy


Ratovnik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam pytanie odnośnie wentylatorów chłodnicy (tego między chłodnicą a silnikiem oraz tego między chłodnicą a przednim zderzakiem).

Rozumiem, że ten wewnętrzny "kręci" się razem z silnikiem, jednocześnie raz wolniej, raz szybciej w zależności od temperatury.

Kiedy powinien się włączać ten drugi (między chłodnicą a zderzakiem)?

 

Pozdrawiam.

Piotr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli masz opcje maxAC wlacz to i powinien sie wlaczyc!!! wiatrak nie zawsze sie wlacza tylko wtedy jak musi!!!

 

jak byc cos bylo nie tak to klima by nie chodzila!!!

ONLY BMW...!!!




ex:

e21 318i

e28 524td

e39 523i

e39 530d

jest:

e36 316i

e39 540i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różne są te rodzaje wiatraków w E-39, 3pinowe, 4-pinowe, z elektronicznym sterowaniem, było o tym na forum. u mnie padniety wentylator wykrylo na kompie. Po wymianie na nowy ( 3 pinowy z elektronicznym sterowaniem za 1250 zł_) przy obecnych temperaturach zalacza sie zawsze po wlaczeniu klimy, tak ze lekko sie kreci na niskich obrotach, jak silnik jest mocno zagrzany w korku , to wiatrak wbija sie na wyzsze obroty ze az go slychac. czasem w korku u mnie wiatrak potafi wlaczyc sie bez wlaczonej klimy. jak masz jakies watpliwosci co do działania wiatraka lepiej sprawdzic go gdzies na kompie, bo niesprawny wiatrak, moze byc przyczyna uszkodzenia klimy a nawet pzregrzania silnika.
m62, V8, 245 km
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami jak włączę klimę to faktycznie słychać większy szum powietrza. Jednak nigdy nie widziałem, aby ten wiatrak się kręcił. Wskaźnik temperatury nigdy nie przekracza pionu.

 

Sprawdzę jeszcze podczas jazdy po mieście i w korku z włączoną klimą, może wtedy się zakręci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na poczatku lata również miałem problem z wiatrakiem klimy- wcale nie startował. Okazało się,że przetarły się kabelki przy kostce wiatraka i małe lutowanie pomogło ( a pewien zakład w Lublinie od razu postawił diagnozę że trzeba kupić nowy wiatrak za 1100zł :D )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeważnie wiatraki padają ze względu na korozje magnesów w silniku, odpadają i blokują silnik. Można je przykleić po uprzednim wyciągnięciu go na wierzch. Sprawdza się to kręcąc ręcznie wiatrakiem. Jedna z typowych usterek E39, powodem jest pewnie produkcja nieszczęsliwych silniczków w Kanadzie/USA :duh:
www.alltech24.pl - oświetlenie led, xenon, ringi ccfl, markery led, pokrowce samochodowe, przetwornice napięcia, lampy robocze led



[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=160bfe16170114a1][img]http://images41.fotosik.pl/1246/160bfe16170114a1m.jpg[/img][/url]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.przerabiałem wiatrak tydzień temu.mam 4-pinowy.Po podaniu masy na brązowy i na kolejne (+) działały trzy biegi.Po zmostkowaniu czujnika temp na chłodnicy też działał i to samo po zmostkowaniu czujnika ciśnienia na skraplaczu.Komp nic nie wykazał.Okazało się,że czujnik temp.zewnętrznej musi być sprawny.Ja czekałem na nowe nadkole,bo straciłem je na drodze.Po zamontowaniu nowego i podłączeniu czujnika wiatrak śmiga.Załancza się wraz z kompresorem na pierwszym biegu,a jak jest dalej to nie sprawdzałem.Pozdro.
niema nic lepszego niż BAWARKA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam sa 3 pinowe i 4 pinowe ,pierwsze sterowane klimatronikiem i modulem , a drugi rezystorami ,ja przerabialem 3 pin i niestety musialem kupic nowy w aso bo niema podrobek, w samym siniku jest modul ktory poprostu sie spala i strzlaja bezpieczniki 50 A pod schowkiem, trzeba wiedziec ze klima bedzie chodzic bez wentylatora ale komprasor dostaje mocno w leb!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Odświeżę temat - na kompie żadnych błędów nie mam a problem jest następujący:

Mam 3 pinowy wentylator klimy i obserwuję jego dzine zachowanie - mianowicie jak włączam klimę to startuje on po jakiejś chwili po czym się wyłącza, następnie po upływie jakiegoś czasu załacza się tak dziwnie jakby lekko cofając do tyłu a potem normalnie czasami odrazu rusza z dwójki - czy to normalna praca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę temat - na kompie żadnych błędów nie mam a problem jest następujący:

Mam 3 pinowy wentylator klimy i obserwuję jego dzine zachowanie - mianowicie jak włączam klimę to startuje on po jakiejś chwili po czym się wyłącza, następnie po upływie jakiegoś czasu załacza się tak dziwnie jakby lekko cofając do tyłu a potem normalnie czasami odrazu rusza z dwójki - czy to normalna praca?

 

U mnie jest podobne zachowanie wentylatora, czasem nawet jak silnik jest mocno rozgrzany ( np po dluzszej jezdzie w korku) to potrafi załaczyć się i bez właczonej klimy. przy wzbudzaniu elektrowentylatora również jest takie wrazenei jakby lekko się cofał.

m62, V8, 245 km
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to wszystko ok - tylko teraz mam zagwostke czemu nie załącza się klima, jak ją w inpie odpale to chodzi bez zarzutów nawet cały dzień ale na następny już niestety nie reaguje na wciskanie guziczka. Kurde ciśnienia mam wzorcowe jak klima pracuje wszystko jest ok, czynnik uzupełniony - nie wiem już???????????????????
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.