Skocz do zawartości

E30 - Wolne obroty


fookoo

Rekomendowane odpowiedzi

Otóż objaw jest taki:

zimny silnik - trzyma 800 obrotów (licznik obrotomierza jest w pozycji poziomej)

jak tylko silnik się nagrzeje obroty spadają do 550-600 i czuć ze jest to trochę za mało, samochód lekko się trzęsie.

 

wymienione:

- kable WN

- świece

- palec rozdzielacza

- kopułka rozdzielacza

- czujnik temperatury (do komputera)

 

Sprawdzone

- krokowy (na 3 inne)

- przepływka

- szczelność dolotu (bardzo dokładnie, różnymi metodami: wizualnie, gazem w aerozolu, pędzelkiem nasączonym benzyną)

- czujnik położenia przepustnicy (wyregulowany tj. zamknięta przepustnica na dwóch pinach 0, po otwarciu skacze do nieskończoności a przy maksymalnie otwartej, na dwóch pozostałych pinach 0)

- czujnik położenia wału

 

np. próbowałem zrobić takie coś, bo na przepustnicy jest taka śrubka którą można ustawić pozycje przepustnicy w pozycji spoczynkowej, i po odłączeniu czujnika położenia przepustnicy, udało mi się wyregulować na mniej więcej około 850 obrotów, no ale nie jest to rozwiązanie, tylko obejście problemu

 

Dodam że jest to bardzo nie przyjemne, bo np. nie da rady jechać np. na jedynce bez dodawania gazu, samochodem szarpie i mam wrażenie ze zaraz zgaśnie, tak samo hamowanie silnikiem, jest bardzo "drastyczne" .

 

Wszystko to nie ma miejsca jak używam mojego obejścia, ale mimo wszystko chciałbym zdiagnozować problem i go usunąc.

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyczyśc silniczek krokowy to nie zaszkodzi gdy nie pomoże to posprawdzaj przewody do niego- mysle że na 70% jest to wina silniczka krokowego

 

Pisze autor że na trzy inne wymienił.

 

Może być to wina sondy lambdy, nie zawsze pod kompem wyjdzie że działa nieprawidłowo, najlepiej jak ktoś sprawdzi dobrym miernikiem, np oscyloskopem.

Jak coś z tym zrobisz to daj znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis podjade na komputer i zobaczymy.

 

a gdyby trzeba było ją wyminic ? to uniwersalna daje rade, czy lepiej się szarpnąć i kupic dedykowana Boscha ?

 

Z uniwersalnymi jest różnie, szkoda kasy jeśli okazało by się że ją wymienisz po miesiącu na oryginał bo będzie np. gorzej jechać lub więcej spalać.

 

Kub boscha, jeśli chcesz oszczędzić to bez wtyczki (jest tańsza a starą możesz przylutować do nowej lambdy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam u siebie podobne objawy.

Wymieniłem:

1. świece (dedykowane BOSCH),

2. palec rozdzielacza (nowy, BOSCH),

3. kopułkę rozdzielacza (nowa, BOSCH),

4. regulator ciśnienia paliwa (nowy, BOSCH),

5. cewkę zapłonową (nowa, BOSCH),

6. pompa paliwa (nowa, BOSCH),

7. czujnik temperatury (niebieski, nowy, BOSCH),

8. impulsator (nowy, EPS),

9. przepływomierz (x2, używka),

10. krokowiec (używka, ponadto sprawdzony na innym),

11. guma przepływomierza (nowa),

12. czujnik położenia przepustnicy (używka, sprawdzony),

13. uszczelki pod kolektorem ssącym,

14. ECU (używka).

Szczelność dolotu wydaje się być ok. Auto czasami chodzi względnie równo, a czasami przypierduje i telepie dość intensywnie, na ciepłym trochę się uspokaja. Gdy podpompuję trochę na postoju hamulcem, zaczyna przypierdywać (serwo hamulca podciśnieniowe - może tam być jakaś nieszczelność?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam dokładnie to samo. oprócz tego ,ze obroty mi spadają na ciepłym silniku to mam wrażenie ze traci trochę mocy. Betka jest zagazowana. objawy są takie same i na benzynie i na gazie . zauważyłem , ze jak jest ok to mam odcięcie na gazie przy 5500 obr . a jak silnik pracuje nierówno to tego odcięcia zwyczajnie nie ma. help :cry2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz ma śrubę kalibracyjną. Jest schowana pod aluminiowym kapselkiem. Trzeba go zniszczyć żeby się do niej dostać. Do regulacji potrzebny jest imbus 6mm. Spróbuj pokręcić w jedną lub drugą stronę. Licz obroty żeby wrócić do pozycji wyjściowej jeżeli nie będzie efektu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest śruba domykająca kanał bocznikowy - puszcza się tamtędy "lewe" powietrze, którego przepływka "nie widzi", a tym samym wzbogaca się/zubaża mieszankę. Radzę ostrożność w manipulowaniu tą śrubką, najlepiej przekręcić i odczekać 20-30 s. Faktycznie czasami można tym coś poprawić, ale niestety nie u mnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Odgrzeje starego kotleta aby nie zakladac kolejnego tematu...

 

A wiec, silnik jak wiadomo M40, zagazowany, jak jest zimny wszystko ladnie pieknie chodzi, jak sie rozgrzeje czyli dopiero po okolo 40min jadac np. w Warszawskich korkach wolne obroty z 750/800 spadaja do 550 i telepie silnikiem. Na gazie czasami zgasnie dojezdzajac do swiatel lub do auta przede mna, przelaczam wtedy na benzyne i jakos daje dalej rade lecz jest to bardzo uciazliwe. Nadal obroty sa w granicach 550,odczuwalny jest rowniez spadek mocy, trudniej sie wkreca od 550 do 2500/3000obr, dalej juz chyba plynnie sie wkreca.

Na co stawiac ? Pompa paliwa ? Sonda lambda ? Lewe powietrze przy gumach kolo kolektora ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Szukaj lewego powietrza i zmień mu chociaż świece. No i oczywiście przegląd/czyszczenie/regulacja lpg zalecane. Moje M40 potrafiło zgasnąć na gazie i już nie odpalić przez chwilę...nawet na benzynie, pomogła regulacja i czyszczenie gazowni.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro wlasnie jade do mojego magika, zmieniam wlew po poprzednim partaczu ktory umiescil go pod dolnym pasem na jakiejs wystajacej blaszce :duh: na moje wynalezione tajemne miejsce.

Dodatkowo oczywiscie wyreguluje mi to badziewie, bo pali mi okolo 17l , za to ladnie sie zbiera :mrgreen:

Musze znalezc ta usterke od falowania bo faluje rozwniez na benzynie, czyli gaz wyeliminowalem z problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To bardzo dobra wiadomość, bo często były wątpliwości dotyczące uniwersalnych sond lambda.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.