Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Zanim pójdę do jakiegoś magika od wyciągania kasy, zapytam się espertów.

 

Krótko mówiąc zaczynam słyszeć niepokojące dzwięki, dokładnie jest to szum/wycie - jeszcze narazie delikatne, wydobywa się to z tylnej części samochodu nie mogę wybadać na słuch dokładnie skąd. Objawia się to przy różnych prędkościach, czasami wchodzi w pulsowanie i jeszcze jedno jak wcisnę sprzęgło odgłos nie ustaje. Acha i cieknie mi uszczelka za wałem (chyba mechanizm różnicowy?).

 

Może wał?, może łożysko w kolach? a może coś innego, proszę o rady co to może być i jak się do tego zabrać w celu identyfikacji? Co jeszcze może wydawać takowy dzwięk?

 

pozdrawiam

Opublikowano

Po pierwsze było o tym sporo na FORUM :search:

 

Po drugie nie wał tylko most.

 

Po trzecie ja sprawdziłbym łożyska i jeśli jest potrzeba wymieniłby.

Jeśli nie łożyska to sprawdź stan oleju w moście. Jeśli nie masz to wymień.

Jeśli nadal nic to zalej zagęszczacz (bo mostu i tak nie odratujesz) w ten sposób przedłużysz jego żywot.

 

P.S. :search: :search: :search: :search: :search: :search: :search:

Opublikowano
No sory nie znalazłem ciekno działa ta wyszukiwarka, a czy można wykluczyć most jeśli wciskam sprzęgło i nic nie ustaje, tak jakby odgłos byłby związany z prędkością samochodu a nie wału. Bo wał chyba na sprzęgle się nie kręci?
Opublikowano

Kochany Forumowiczu, mimo, że wciskasz sprzęgło podczas jazdy ( wtedy rozłączasz połączenie pomiędzy skrzynią biegów a wałem napędowym) to wał napędowy i tak się kręci i tak jest zawsze w takich napędach. ZAPAMIĘTAJ !!! TYLNY MOST JEST Z WAŁEM NAPĘDOWYM SPRZĘŻONY NA STAŁE !!! Więc podczas jazdy czy na zapiętym biegu czy na luzie wał napędowy cały czas się obraca !!!

Słyszysz wycie i wiesz, że cieknie olej przy połączeniu wału z mostem(dyfrem). Niestety wycia tego teraz już nie wyeliminujesz- za późno-po prostu nie dbałeś o szczelność dyfra. Możesz jedynie wymienić simmering(uszczelniacz) i zalać dobrym syntetycznym olejem przekładniowym. Ale wycie w tym dyfrze NIESTETY już pozostanie (po prostu jeździłeś bez oleju). A prozaiczna zasada mówi- KTO NIE SMARUJE TEN NIE JEDZIE !!!

Cały czas mając na uwadze zdrowie naszych dzieci (BMW) trzeba ich non stop doglądać. Pozdrawiam 8)

Nie sztuka skorzystać z serwisu-SZTUKA ZROBIĆ TO SAMEMU !!!
Opublikowano
No wymieniłem przed twoim postem olej na dobry przekładniowy u mnie w firmie:-), mimo przecieku nie był on wielki, olej też był nawet w dobrym stanie, no ale i tak może masz rację, pozdro (no i muszę wkońcu jechać podnieść autko i sprawdzić czy nie łożysko),
Opublikowano

Jednak łożysko w tylnim kole, tylko skubane nie dawało znać o sobie przy mocnych skrętach, na sciance łożyska (tam gdzie toczą się kulki) utworzyły się w jednym miejscu takie fałdki bruzdy, po tym kulki hałasowały. Tak dla ciekawostki jak by ktoś miał coś takiego to według mnie możliwe są dwie przyczyny takiego stanu:

 

1. Wysoka temperatura + mało smaru

2. Za bardzo napięte łożysko (za mocno dociśnięte) - przy wysokich temperaturach wiadomo ze się rozszeża jeśli nie ma luzu pod podkładką (podkładki nie da się przekręcić np śrubokrętem o pół obrotu) i się niestety rozszerzy ale w złą stronę i zmarszczki na metalu gotowe.

 

pozdrawiam,

Opublikowano
Jednak łożysko w tylnim kole, tylko skubane nie dawało znać o sobie przy mocnych skrętach, na sciance łożyska (tam gdzie toczą się kulki) utworzyły się w jednym miejscu takie fałdki bruzdy, po tym kulki hałasowały. Tak dla ciekawostki jak by ktoś miał coś takiego to według mnie możliwe są dwie przyczyny takiego stanu:

 

1. Wysoka temperatura + mało smaru

2. Za bardzo napięte łożysko (za mocno dociśnięte) - przy wysokich temperaturach wiadomo ze się rozszeża jeśli nie ma luzu pod podkładką (podkładki nie da się przekręcić np śrubokrętem o pół obrotu) i się niestety rozszerzy ale w złą stronę i zmarszczki na metalu gotowe.

 

pozdrawiam,

Witam

jak zrobisz to napisz ile kosztowalo bo ja mam chyba to samo :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.