Skocz do zawartości

330d po zmianie sprężyn krzywo stoi - problem rozwiązany


MarekBMW

Rekomendowane odpowiedzi

zawieszenie oryginalne M-Technik

 

sprężyny oryginalne (po przebiegu 80tys km z jednego autka)

 

wymienione obie, tylne

 

auto z tyłu po stronie pasażera (po stronie akumulatora w bagażniku) stoi niżej o ok.1cm-1,5cm

 

czytałem że to normalne, ale czy na pewno ??? - w zawieszeniu wszystko OK, amortyzatory OK

Edytowane przez MarekBMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaka jest roznica w zawieszaniu w Twoim 330d a moim Compakcie, ale ja mialem bardzo podobny przypadek. Jak kupilem autko 2 lata temu wydawalo mi sie, ze stal krzywo, okolo 1 cm nizej z tylu od strony kierowcy (auto w UK tak wiec prawa strona). Pojechalem do mechanika i okazalo sie, ze peknieta sprezyna, wymienilem obie. Auto nadal stalo krzywo, dokladnie z taka sama roznica jak poprzednio.

Bylem u kilku mechanikow, nikt nic nie mogl znalezc... strasznie mnie to meczylo, w serwisie BMW powiedziano mi, ze mam wrocic jak bedzie to bardziej widoczne albo jak cos zacznie stukac ... ogolnie auto sprzedalem i do konca nikt nie mogl mi powiedziec co to bylo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolego Mi tez sie wydaje ze prawa strona stoi nizej a wymieniłem tydzien temu sprezyny. Prze gwałtownym skrecaniu w lewo najlepiej przy wyprzedzaniu własnie słysze jak mi ociera prawa strona. tez nie wiem dlaczego tak jest, juz zaczynam myslec ze to przez ten akumulator. Mozesz mi napisac jakie kupiłes sprezyny bo tez mam zawieszenie m-technik kupiłem sprezyny obnizajace auto o 2 cm no ale jak pisałem szłysze ze mi ociera koło. a nie miałem tego na starych peknietych sprezynach

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem oryginalne sprężyny od 330d sport pakiet (przebieg 80k)

 

obie były równe i w stanie jak nówki

 

dzisiaj jak podjechałem pod dom zmierzyłem wysokość zawieszenia z kierowcą w środku i okazało się że jest równo z dokładnością do 2mm !

 

niesamowite, potem mierzyłem autko samo i znowu było troszkę niżej po stronie pasażera,....

 

dziwne, może to kwestia pracy stabilizatora + twarde zawieszenie i jest to normalne ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem oryginalne sprężyny od 330d sport pakiet (przebieg 80k)

 

obie były równe i w stanie jak nówki

 

dzisiaj jak podjechałem pod dom zmierzyłem wysokość zawieszenia z kierowcą w środku i okazało się że jest równo z dokładnością do 2mm !

 

niesamowite, potem mierzyłem autko samo i znowu było troszkę niżej po stronie pasażera,....

 

dziwne, może to kwestia pracy stabilizatora + twarde zawieszenie i jest to normalne ???

 

Dokladnie jakbym siebie widzial ... tez tak mialem, ze raz wydawalo mi sie, ze jest ok, potem, ze znowu prawa strona nizej ... ogolnie napewno nie jest to normalne zjawisko, ale jak widac powszechne w e46. I nie wydaje mi sie, zeby byla to kwestia akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proszę o pomoc, na pewno Ktoś ma doświadczenie w temacie,

 

ewentualnie poproszę o wypowiedź posiadaczy 330d - jest Nas sporo

 

przecież w zawieszeniu tylnym w E46 na wysokość może mieć wpływ sprężyna, amor i stabilizator...?

 

czy może coś więcej ? (wszystko bardzo dokładnie sprawdzałem na kanale i jest idealnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może dodam że do zmiany zmusiła mnie pęknięta sprężyna po stronie kierowcy, wtedy sytuacja była odwrócona !!!

miałem auto niżej o 2cm po stronie kierowcy !

tak że teraz mnie to podwójnie denerwuje bo kasa wydana, a objaw znikł, aby pojawić się z drugiej strony ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mam 320i M52 i też tak mam. Prawy tył stoi ok 1 cm niżej niż lewy. Sprężyny ok, amory nowe, nic nie stuka, nie puka wózek nie jest wyrwany. Już tak miałem jak ją kupiłem i teraz dałem sobie już z tym spokój...
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz linka do tematu, ktory sie kiedys ciagnal :

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=74549&start=15

 

Dla mnie to byla jedna z rzeczy, ktorej nie potrafilem zrozumiec w moim BMW i po pewnym czasie poprostu to olalem. Sprawialo to wrazenie jakby prawe tylne kolo inaczej reagowalo na obciazenie, bo tak jak mowisz, z dwoma osobami z tylu auto stalo rowno, samochod pusty kolo stoi widocznie nizej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nic, zapominam o temacie,

 

nic nie jest wyrwane, wszystko jak nowe,

auto prowadzi się idealnie,

przy przyciśnięciu gazu równo/delikatnie siada na tył, więc sprężyny pracują równo

 

przy dieslu 3litry akumulator jest potężny i umieszczony za tylnym prawym kołem, więc mogę zrozumieć różnicę ok.1cm

 

przy standardowym zawieszeniu autko jest wysokie i nie widać za pewne różnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mi sie wydaje ze to chyba raczej jest to wina tego ciezkiego akumulatora. Zmierze wysokosc auta z akumulatorem a potem bez niego i zobaczymy czy auto bedzie stało równo. Jak nie patrzac akumulator troche waży no i jest za kołem samochodu. W moim przypadku bede kupował gumy pod sprezyny bo kupiłem obnizajace i mi troche przyciera

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi sie wydaje ze to chyba raczej jest to wina tego ciezkiego akumulatora. Zmierze wysokosc auta z akumulatorem a potem bez niego i zobaczymy czy auto bedzie stało równo. Jak nie patrzac akumulator troche waży no i jest za kołem samochodu. W moim przypadku bede kupował gumy pod sprezyny bo kupiłem obnizajace i mi troche przyciera

 

Akumulator wazy moze 12-15kg, pod taka waga samochod nie powinien sie tak uginac. Zreszta ja w Compakcie mialem malutki akumulator, a tez stal krzywo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oglądnąłem kilka szt. E46 330d w internecie i w większości wyraźnie niżej stoją z prawej strony :-)

 

tak w ogóle to to zawieszenie sportowe s226a jest takie specyficzne bo jak się podniesie na podnośniku auto a potem opuści to zostaje bardzo wysoko, po chwili jazdy "układa się" :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator wazy moze 12-15kg, pod taka waga samochod nie powinien sie tak uginac. Zreszta ja w Compakcie mialem malutki akumulator, a tez stal krzywo.

 

Mój akumulatorek waży 30kg :-) i jest sporo za tylnym kołem więc dodatkowo działa inny nacisk (ramie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator wazy moze 12-15kg, pod taka waga samochod nie powinien sie tak uginac. Zreszta ja w Compakcie mialem malutki akumulator, a tez stal krzywo.

 

Mój akumulatorek waży 30kg :-) i jest sporo za tylnym kołem więc dodatkowo działa inny nacisk (ramie)

 

30kg?? W M3 wazy niecale 25....

 

No ale chyba BMW zdawalo sobie sprawe, z tego, ze akumulator jest w bagazniku, a z pewnoscia wzieli to pod uwage tworzac zawieszenie ... nie sadze, zeby oryginalne sprezyny do tego auta byly rozne (jedna majaca na celu uwzglednic ekstra 30kg na jednym kole), a jednak wiekszosc E46 stoi prosto ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

30kg?? W M3 wazy niecale 25....

 

hmm, ale w benzynie nie jest chyba 96Ah jak w dieslu ...?

 

byłem dzisiaj w ASO, przy okazji wypytałem,,,

goście twierdzą że sprężyny są OK,

 

"auto stoi według nich na oko równo i nie ma się czego czepiać,

a akumulator..., może troszkę dociążyć"

 

w sumie nic nowego się nie dowiedziałem :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

30kg?? W M3 wazy niecale 25....

 

hmm, ale w benzynie nie jest chyba 96Ah jak w dieslu ...?

 

byłem dzisiaj w ASO, przy okazji wypytałem,,,

goście twierdzą że sprężyny są OK,

 

"auto stoi według nich na oko równo i nie ma się czego czepiać,

a akumulator..., może troszkę dociążyć"

 

w sumie nic nowego się nie dowiedziałem :-)

 

 

Z mechanikami tak to juz jest, kazdy sam wie jak jego auto jezdzi i co jest w nim normalne a co nie :)

 

Ale na pocieszenie powiem Ci, niedaleko mojego bloku stoi sliczna 04 coupe, coprawda 318i ale wyglada na bardzo zadbane auto, wracajac do domu zwrocilem dokladnie uwage i prawa strona stoi nizej !!! Na oko moze kolo 1 cm !

 

Moze wszystkie E46 tak maja? :?: :roll: Moze to ktos potwierdzic??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Powiem Tobie, że wszystkie tak maja bo moja tak ma.... a na poważnie nie wszystkie widziałem kilkanaście sztuk i nie wszystkie tak miały. Nie ma znaczenia diesel czy benzyna. Nie wiem od czego to zależy. Ja u siebie tez całe tylne zawieszenie przegladałem i nic. Sprężyny obie takie same, zero luzów na wahaczach i wózku. Masakra jakaś. W tej chcwili dałem sobie z tym spokój, szkoda mojego zdrowia...
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Tobie, że wszystkie tak maja bo moja tak ma.... a na poważnie nie wszystkie widziałem kilkanaście sztuk i nie wszystkie tak miały. Nie ma znaczenia diesel czy benzyna. Nie wiem od czego to zależy. Ja u siebie tez całe tylne zawieszenie przegladałem i nic. Sprężyny obie takie same, zero luzów na wahaczach i wózku. Masakra jakaś. W tej chcwili dałem sobie z tym spokój, szkoda mojego zdrowia...

 

Chciałem zauważyć, że mówiąc wszystkie w tym poście mamy na myśli auta z fabrycznym zawieszeniem sportowym !

Jest sprawą oczywistą że na zwykłym, wysokim zawieszeniu auto stoi wysoko i "na oko" równo.

 

rozpatrujemy zawieszenia s226a oraz pełny M-Pakiet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Tobie, że wszystkie tak maja bo moja tak ma.... a na poważnie nie wszystkie widziałem kilkanaście sztuk i nie wszystkie tak miały. Nie ma znaczenia diesel czy benzyna. Nie wiem od czego to zależy. Ja u siebie tez całe tylne zawieszenie przegladałem i nic. Sprężyny obie takie same, zero luzów na wahaczach i wózku. Masakra jakaś. W tej chcwili dałem sobie z tym spokój, szkoda mojego zdrowia...

 

Chciałem zauważyć, że mówiąc wszystkie w tym poście mamy na myśli auta z fabrycznym zawieszeniem sportowym !

Jest sprawą oczywistą że na zwykłym, wysokim zawieszeniu auto stoi wysoko i "na oko" równo.

 

rozpatrujemy zawieszenia s226a oraz pełny M-Pakiet

 

No nie do konca, bo moj Compakt mial standardowe zawieszenie, a stal dosc nisko no i krzywo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 5 miesięcy temu...
Problem zażegnany,

 

poduszki amortyzatorów były dość mocno wyeksploatowane,

od strony akumulatora bardziej się naderwała przez co amor w niej pływał

 

poduszki wymienione, koszt symboliczny, auto stoi prościutko !

 

 

Jak po wymianie poduszek, wszystko gra jak należy? Zobaczyłem ten wątek i się zastanawiam czy mnie to też nie dotyczy, gdyż wymieniłem obie sprężyny na oryginalne (m-pakiet) ponieważ jedna pękła (prawa) a samochód siedzi niżej po prawej stronie o jakieś 1cm w stosunku do lewej. Mechanik sugeruje akumulator, a mam touring więc podobno siła nacisku jest większa. Amortyzatory ok. Te poduszki które wymieniłeś z zewnątrz wyglądały wyraźnie jakoś źle, czy wymieniłeś przez przypadek i się poprawiło. Jeśli wymieniać to komplet prawa, lewa strona i jaki koszt?

Edytowane przez zent
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja we Wrocławiu kupiłem poduszki Lemforder za 34zł/szt. U mnie jedna z nich była przyczyną delikatnego metalicznego stukania.

 

Rozumiem, czyli dramatu z cena nie ma. Problem w tym ze nie mam żadnych stuków, metalicznych odgłosów itp, tylko o 1cm stoi niżej tył samochodu :cry2: Wizualnie czymś się charakteryzuje padnięta poduszka? W realoem ta część to jest nr 6? http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=EN51&mospid=47673&btnr=33_0841&hg=33&fg=45

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.