Skocz do zawartości

duuuze tarcze hamulcowe


wojciechpn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od czego mozna zaadoptowac tarcze hamulcowe do e30tki tak zeby mialy srednice ok 300mm

standard to 260mm, wiem ze nowe mini ma tez rozstaw 4x100 wiec pasuja ale tarcze tylko 276mm wiec zbyt duzej roznicy nie ma.

276 moge zalozyc na tyl ale na przod chcialbym cos w okolicy 300-315mm

jezeli ktos z Was juz cos takiego przerabial prosze o pomoc, albo moze ktos wie jakie auto ma rozstaw srub 4x100 i duze tarcze

 

z gory dziekuje za wszelka pomoc i pozdrawiam klubowiczow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Kolega z klubu zbudował E30 z M54B30 (już sprzedał niestety) i napisał kiedyś coś takiego. Mam nadzieję, że nie ma mi za złe, że cytuję :mrgreen:

 

(...) to są hamulce od mini coopera w wersji John Cooper Works, ma on takie zaciski brembo P4.38 (4 tłoczkowe) i do tego są tarcze o średnicy 316 mm i grubości 22mm (cena tarczy na Narbutta to koszt ok. 400 zł/szt.).

 

Tak się dobrze składa, że mini jeździ na tarczach z otworami 4x100, a jako że nie chcę przechodzić na 5 śrub bardzo mi to odpowiada i będe chciał zastosować je w E30.

Trzeba tylko wszystko spasować i dorobić odpowiednie mocowania zacisków.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiek, nie mam Ci za złe :mrgreen:

 

Można zaadaptować taki zestaw z Coopera JCW.

 

Trzeba tylko roztoczyć otwór w tarczy hamulcowej, dorobić odpowiednią flanszę do odsadzenia tarczy od zwrotnicy, dorobić adapter do zamocowania zacisku.

 

Dysponuję prawie gotowcem :D , także zainteresowanego proszę o kontakt na PW.

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem że na 4x100 pasowały tarcze z jakiegoś seata, chyba ibizy cupry, do tego zaciski np z 540i + adaptery i będzie latać, adaptery każdy kumaty tokarz ci zrobi jak pokażesz o co chodzi

kiedyś były na allegro zestawy z zaciskami od 540 + adaptery do e30 + tarcze chyba też od 540 tyle że miały nawiercone nowe otwory właśnie 4x100, ale jakoś nie wydaje mi się to dobrym pomysłem

jak już robisz konkretnego swapa to może jednak warto przejść na 5 śrub, wtedy dajesz heble od M3 e36 i nie masz problemu z adapterami itp, no i wybór felg 17' większy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że najbardziej sensowne jest rozwiązane które zaproponował przemo tds. Koszty będą większe. Trzeba doliczyć komplet felg i oczywiście jednocześnie zrobić taką samą przeróbkę z tyłu. Jednak zaadaptowanie układu hamulcowego jakoś wydaje mi się pewniejszym rozwiązaniem niż dorabianie adapterów mocujących zacisk. W końcu przy takiej przeróbce chodzi o pewność działa nia. Poza tym mając pięć śrub na koło nie będzie problemu ze znalezieniem stalowych felg na zimę. Przy czterech śrubach będziesz musiał zimą jeździć na alusach 17".
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z jazda zima na alusach nie bedzie problemu bo auto bedzie jezdzilo tylko i wylacznie po wielkiej brytanii a tutaj nie ma sniegow ani mroznych zim a auto przeczeka zime przypuszczalnie tak czy tak w garazu i bedzie tylko odpalane i brane na maly lansik jak bedzie sloneczny zimowy dzien.

 

apropos wie ktos moze jakie ladne felgi mozna zalozyc do e30?

chodzi oczywiscie o 4x100, 17", et 15-20 no i dosc szerokie bo chce zalozyc oponki 225/35 przod i 245-255/35 tyl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

problem juz sie chyba sam rozwiazal

potrzebowalem skrzynie manualna do V8 a o to w polsce raczej ciezko w rozsadnej cenie wiec kupilem zala 530i V8 i mam zawieszenie 5x120 i hamulce z mojej 740 4.4V8 na przod z na tyl kupilem e36 M3 wiec mam 325mm/315mm teraz tylko musze jeszcze poszukac ladne felgi 19" takie zeby pasowaly do "kwadrata" bo na razie mam 18" ala ALPINE

 

P.S. dlaczego nikt mi nie powiedzial ze to pochlonie tyle czasu i pieniedzy zanim zaczalem projekt?? haha

spoko spoko zarcik wiem ze bedzie warto. efekt koncowy juz za kilka miesiecy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.