Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dolewanie oleju moją i prostrzą metodą:

1.Bierzemy samo wisko i rozbieramy jak w pierwszym poście.

2. Bierzemy kawałek rurki metalowej około 10cm nie dużej średnicy i przyklejamy (np gumą reinza) tak żeby otwór visco był w środku tej rurki.

3.Jak wyschnie (10min) wlewamy tam olej jak w poście I.

4. Na kuchenkę gazową kładziemy krążek żaroodporny (metalowy) i nakrętką viscozy kladziemy na krążku ( maly ogień!).

5. ubieramy grube rekawice i od czasu do czasu kręcimy viscozą.

 

W moim przypadku to olej nawet sam wpływał nawet po zgaszeniu gazu (nagrzane). A ja sobie w między czasie pompe wodną wymieniłem.

 

Doświadczenie tylko pod opieką osoby dorosłej! :D

W punkcie 4 piszesz, że "i nakrętką viscozy kladziemy na krążku". Po jaki kij nakrętka na krążku, skoro od góry będzie się lał olej?

  • 5 tygodni później...
Opublikowano
W punkcie 4 piszesz, że "i nakrętką viscozy kladziemy na krążku". Po jaki kij nakrętka na krążku, skoro od góry będzie się lał olej?

 

Przednią częścią wiskozy do góry

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Czeka mnie podobna zabawa bo wisko kreci się tak samo luźno na ciepłym i zimnym silniku, a temperatura rośnie mi na krótkim postoju i spada momentalnie po ruszeniu. Tylko zastanawiam się: piszemy tu o regeneracji a czy znane są przyczyny wycieku całego oleju ze sprzęgła? Czy regeneracja ma sens jeżeli jakiś np: uszczelniacz praktycznie nie funkcjonuje i wszystko ucieka? Zalanie olejem da efekt na krótko, czego się obawiam.
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
A ja mam pytanie , u mnie wisko chodzi caly czas tzw na stałe , jest szansa jescze je odratowac w sposob ktory zostal pokazany czy lepiej kupic nowe oraz mam tez druga wiskoze ktora wogole nie zmienia swojego tempa obracania czy cieply czy zimny. A co do tego smigla co kolega pisal w ktoryms poscie , zaznaczam ze trzeba to zmienic w trybie natychmiastowym bo u mnie tez bylo jedno smiglo urwane , nie wiem jak to sie stalo ze sie urwalo . A konsekwencje tego byly takie ze smiglo stalo sie nie wywazone i zajechalo mi wisko :(. WIec co mi radzicie ratowac ktores wisko czy nowe kupic ? SIlnik m50b20. pozdro
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie, może trochę głupie pytanie, ale chyba na miejscu w przypadku tego poradnika:

 

jak jednoznacznie poznać, że wiskoza się kończy, oczywiście zanim jeszcze w ogóle przestanie chodzić?

Opublikowano
jak jednoznacznie poznać, że wiskoza się kończy, oczywiście zanim jeszcze w ogóle przestanie chodzić?

Po odpaleniu zimnego silnika powinieneś wyraźnie czuć jak śmigło kręci i dmucha, oczywiście przez chwilę. Bez tego objawu oznacza koniec wiskozy.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Kolego a czy ty przed wlaniem tego nowego oleju wylałeś stary ? czy tylko dolałeś? płukałeś te visko czymś?
Opublikowano
Olej w visco to nie jest zwykły olej tylko sylikonowy który ma za zadanie zwiększyć swoją gęstość wraz ze wzrostem temperatury? Czy tak? Jaki powinienem wybrać olej z Tojoty do mojej e36 320i M52
Opublikowano

Nic nie wylewałem, a olej silikonowy kupiłem w sklepie modelarskim. Lepkosć 3000 (ten jest odpowiedni) lub 4000

Ten z Toyoty może być tylko różnica w cenie ogromna.

  • 1 rok później...
Opublikowano (edytowane)

ja powiem tak!! jak ktoś nie ma nic do stracenia to może zaryzykować , to jest jak saper raz się mylisz , mi po dolaniu oleju wisko kręci się jak wiatrak na działce masakra , ledwo się kreci .

dla mnie ta regeneracja to do dupy pomysł wisko w plecy

Edytowane przez oizo_pl
było e32 735 automat e34 524td automat, e36 320i , e36 323i perełka ;( automat, e38 740 i automat , e32 735 automat , e39 528i automat :) ,obecnie e39 520 i e39 523i e65 730d individual
Opublikowano
dla mnie ta regeneracja to do dupy pomysł wisko wplecy

przeciez i tak miales niesprawne wisko, to o co kaman?

 

PS. wez jakos bardziej po polsku pisz.

Opublikowano
dla mnie ta regeneracja to do dupy pomysł wisko wplecy

przeciez i tak miales niesprawne wisko, to o co kaman?

 

PS. wez jakos bardziej po polsku pisz.

 

a ty co siedzisz mi pod maską ? nie ma nigdzie napisane jaka ilość oleju ma wejść do wisko i ..uj ,w instrukcji pisze ze wciskamy olej aż będzie pełno. a w rozmowie tel ze sprzedającym olej powiedział mi ze mogłem wlać za dużo, no ku... :duh:

było e32 735 automat e34 524td automat, e36 320i , e36 323i perełka ;( automat, e38 740 i automat , e32 735 automat , e39 528i automat :) ,obecnie e39 520 i e39 523i e65 730d individual
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Czy ktoś zwrócił może uwagę jak mocowany jest czpien w wisko? Foty nie działają a u mnie pojawił się problem ze wisko z wiatrakiem rusza się i faluje. Poza tym jest chyba. Tak czy siak czeka mnie wymiana ale nie chce zrobić tego w ciemno.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Chcialbym potwierdzić skuteczność tej metody.

Wykonałem regenerację wisko według opisu i działa. :D

Użyłem oleju silikonowego 3000, weszło oloko 17 ml.

Rano po odpaleniu przez chwilę załączone i później przy wyższej temperaturze. Załącza się okolo 97-98 stopni i elegancko zbija temperaturę. Także polecam tą metodę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.