Skocz do zawartości

320dChodzi po drodze-musze non stop kontrować POMOCY!!!


mariuszsew

Rekomendowane odpowiedzi

witam. od czasu zakupu walcze z moim problemem. juz nie wiem gdzie mam sie zwrocic. a wiec problem jest nastepujący. auto nie jest przyklejone do jezdni. na koleinach jest tragedia, trzeba trzymac auto zeby nie wylecialo z drogi. zreszta na rownym asfalcie tez nie ma rewelacji.

w poszukiwaniu problemu wykonalem nastepujace czynności:

1. zmienilem felgi z 17 225/45 na 16 205/55 niewielka poprawa

2. wymiana wahaczy, tuleji, łączników stabilizatora żadna poprawa

3. dwukrotna geometria- co ciekawe kazda z nich wprowadzala zmiany- nadal bez poprawy

4. badanie amortyzatorów po 70-80 % kazdy wiec one odpadają

5. badania kilkukrotne na trzepakach- wszystko w jak najlepszym porządku, żadnych luzów, zawieszenie wg kilku mechaników i diagnostów bez zastrzeżeń

6. zacząlem podejrzewać maglownicę- bylem w dwoch warsztatach scejalizujących sie w regeneracji maglownicy- kazdy mi powiedzial że magiel mam ok. zadnego wyczuwalnego luzu na przekładni

 

 

Ciezko sie jezdzi. juz mi brakuje pomyslów. najgorsze jest wyprzedzanie i wracanie na wlasny pas. przehuśta strasznie

co jeszcze mi moglo umknac?????

pomocy, bo jestem bliski rozstania sie z pierwszym wozem ze stajni BMW(niestety strasznie mnie zawiodl)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A opony? Nie sa jakies mocno stare?

 

Mi na 225 rowniez w koleinach prowadzi sie nerwowo, ale na 205 jest juz idealnie, wiec to nie jest wina szerokosci opon, jezeli na 205 masz tak samo...

 

 

 

 

oponki 16 205/45 nie sa stare, bieznik dosyc gleboki jeszcze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra masz widze zalatwione zawieszenie przednie, a co z tyłem?

Co z koncowkami drazka?

trzepaki to slaba forma jak dla mnie badania niesprawnosci. Auto jest stateczne, a wszystkie tego typu plywania dzieja sie podczas ruchu.

Trzepak top najwyzej pokaze jak cos stuka a nie wiesz gdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poiwiedz jeszcze bo widze starsznie na geometrie cisniesz.

Czy auto Ci plywa po drodze, samo jakgdyby uskakuje na boki, czy sciaga?

Jak sciaga to owszem geometria powinna to wyeliminowac, ale jak plywa to bankowo luzy w zawieszeniu- a one z kolei bardzoi sie uwidaczniaja przy 17stkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra masz widze zalatwione zawieszenie przednie, a co z tyłem?

Co z koncowkami drazka?

trzepaki to slaba forma jak dla mnie badania niesprawnosci. Auto jest stateczne, a wszystkie tego typu plywania dzieja sie podczas ruchu.

Trzepak top najwyzej pokaze jak cos stuka a nie wiesz gdzie.

 

 

 

tyl rownież caly. zadnych luzów. kontrola na trzepakach i przy pomocy breszki. wszystko ok

 

koncówki drązkow tez bez zastrzezen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poiwiedz jeszcze bo widze starsznie na geometrie cisniesz.

Czy auto Ci plywa po drodze, samo jakgdyby uskakuje na boki, czy sciaga?

Jak sciaga to owszem geometria powinna to wyeliminowac, ale jak plywa to bankowo luzy w zawieszeniu- a one z kolei bardzoi sie uwidaczniaja przy 17stkach.

 

faktycznie przy szybszym wchodzeniu w zakret potrafi na nierówności uskoczyc w bok.

 

ewidentnego sciagania w ktoras ze stron nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie byl czasem walony geometria dwa razy i za kazdym razem zmiany,moze chodzi cala podluznica widzialem cos takiego w e34 katastrofa podczas jazdy byla

 

 

kolego tego czy byl walony nie moge wykluczyc

tzn mial robiony prawy blotnik, reflektor. maska nie byla robiona wiec wykluczam jakis poważny wypadek. wizualnie podluznice wydawaja sie ok- fabryka

 

co do geometrii to moze tez byc wina rozkalibrowanego sprzetu, robilem to u dwoch roznych specow. no teraz w tyg jade na geometrie cyfrowa, facet ma nowe maszyny w warsztacie wiec powinien to zrobic dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja takie objawy miałem jak założyłem cudne felgi ale od 5 i miały inne odsadzenie niż 3. Wytrzymałem 3 dni, nie dało się jechać. Sprawdź ET na feldze. Może to głupia rada ale sprawdzenie nic nie kosztuje.
Pozdrawiam, Hary.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś bardzo podobny przypadek, ale w Oplu Omega B Caravan.

Autem zaczęło bardzo źle się prowadzić. Opony piszczały (właściwie bez powodu) na szybszych zakrętach/ łukach. Po każdym wiechaniu na rolki, geometria była zmieniona i nie dawało się jej ustawić. Opony ścierały się "w oczach".

...a jaka była przyczyna??? Skrzywiony amortyzator przedni (lub amortyzatory). Można było to dopiero zauważyć po wykręceniu z auta i okręceniu nim.

Wymiana amortyzatorów rozwiązała problem w 100%.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.