Skocz do zawartości

323ci Nie przelewa paliwa pomiedzy zbiornikami


NawrotBMW

Rekomendowane odpowiedzi

Temat wygląda tak, że jak w baku pozostaje ok 15-20l paliwa auto staje i koniec, po wielu perypetiach i pomysłach co się dzieje okazało się, że "urządzenie", które jest odpowiedzialne za wyrównywanie stanu paliwa z lewej komory zbiornika nie funkcjonuje. Objaw jest taki, że prawa komora z pompą paliwa jest pusta, a w lewej jest 3/4 paliwa. Może ktoś wie jak to działa i co z tym zrobić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem identycznie w E 36. Wymieniłem pompę w prawej komorze baku i po stresie. Używka na giełdzie 85 zł. czas wymiany 1 godzina. Nie musiałem jeszcze sprawdzać czy w E46 jest tak samo, ale pewnie tak. Zrób tak : zdejmij siedzisko tylnej kanapy, wyłącz radio i nawiew i przekręć kluczyk do pozycji II. Pompa powinna być wyraźnie słyszalna, jak nie to padła. Potem dojdzie długie kręcenie rozrusznikiem bo cofa się paliwo.

Pozdrawiam, Hary.

Pozdrawiam, Hary.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego pompa jest w porządku, jeśli zbiornik paliwa jest zalany do pełna to robię z 500km zanim auto stanie ponieważ kończy się paliwo w prawej komorze zbiornika, jeśli cały czas dolewam paliwo to nie ma problemu i zrobiłem już z tym problemem z 4000km, ale jak stan jest mały to auto staje ponieważ nie przelewa z lewego do prawego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprwdz przewod moze jest zatkany miedzy jedna a 2 komora, albo przewod w baku sie utracil i spadl i nie zaciaga z nizszego poziomu.Tak czy siak, zdejmuj kanape i sprawdz . W Ksazxce Sam naprawiam jest opisane jak sie do tego zabrac.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne ruchome elementy w tym miejscu to pływak poziomu i pompa paliwa. Jeżeli pompa - jak zapewne sprawdziłeś na samym początku - jest w porządku, to bardzo mnie ciekawi, co jeszcze mogło paść. Byłbym wdzięczny za posta po usunięciu awarii.

Pozdrawiam, Hary.

Pozdrawiam, Hary.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego pompa jest w porządku, jeśli zbiornik paliwa jest zalany do pełna to robię z 500km zanim auto stanie ponieważ kończy się paliwo w prawej komorze zbiornika, jeśli cały czas dolewam paliwo to nie ma problemu i zrobiłem już z tym problemem z 4000km, ale jak stan jest mały to auto staje ponieważ nie przelewa z lewego do prawego.

 

Pompa jest w porzadku, bo tak Ci sie wydaje, czy daltego ze to sprawdziles?

Powiem Ci jak bylo u mnie w e39: auto odpalalo na dotyk, ale jak juz bylo ponizej 15l w baku to trzeba bylo dluzej krecic, aby odpalic. Jak juz jechalem to bylo ok. Winna byla wlasnie pompka w baku, ktora wytwarza wstepne cisnienie paliwa. Jak w zbiorniku jest wiecej paliwa, to ona nie musi pracowac i pompa wtryskowa jest w stanie sama zaciagnac paliwo, ale jak poziom spada, to jest coraz trudniej, a w efekcie moga wystapic problemy z odpalaniem lub wrecz gasniecie silnika w trakcie jazdy.

 

Po wymianie pompki (odradzam jakas chinszczyzne) na nowa Siemens, wszystko wrocilo do normy.

Facet z próchnicą grał w kości i... wypadły mu cztery szóstki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w miarę prosta robota. Podnosisz samochód, odpinasz wał napędowy, wyjmujesz zbiornik paliwa. Zaglądasz do srodka i sprawdzasz. Dzień roboty. Chociaż prędzej zapcha się przewód paliwowy bo ma mniejszą średnicę. Jest tez inna metoda. Jak zadaję pytanie na forum, to czytam odpowiedzi i wyciągam wnioski.

Pozdrawiam, Hary.

Pozdrawiam, Hary.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yaca_k to co piszesz znajdzie uzasadnienie w samochodzie z silnikiem Diesla ( w twoim przypadku TDS) gdzie jest pompa wysoko ciśnieniowa która sama potrafi zassać paliwo, a pompa w zbiorniku jest tylko pompką wspomagająca. W tym samochodzie pompa w zbiorniku wytwarza ciśnienie od razu na wtrysk, więc jak by padła to samochód by nawet nie odpalił lub by się nie wkręcał ( zależy czy by całkiem padła czy by się tylko podtarła.)

 

Co do tematu postu to moim zdaniem, spadł któryś przewodów w zbiorniku czy pękł jakiś króciec lub się coś zapchało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w miarę prosta robota. Podnosisz samochód, odpinasz wał napędowy, wyjmujesz zbiornik paliwa. Zaglądasz do srodka i sprawdzasz. Dzień roboty. Chociaż prędzej zapcha się przewód paliwowy bo ma mniejszą średnicę. Jest tez inna metoda. Jak zadaję pytanie na forum, to czytam odpowiedzi i wyciągam wnioski.

Pozdrawiam, Hary.

 

a przeparaszam po co te zabiegi moim zdaniiem wyjmij kanape tylna przygotuj sobie ok 2 m wezyka i zacisk skrecany pod kanapa sa dwie klapy odkreccasz je z prawej strony jest pompa grubszy przewod odlaczasz i podlacz przeowd wlacz zaplon nie dosc ze spuscisz paliwo wskazane przed wyjeciem czujnika paliwa to sprawdziasz jak pompa dziala drugi przewod to wyrownawczy odkrec przy dwoch komorach jak masz to podlacz kompresor i sprawdz czy daje z drugiej strony jak nie masz to pompka i pompujesz powietrze

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymien pompe.ja mialem to samo w e39.jedna komora byla doslownie zawsze pelna,a 2ga wyssana do konca i auto stawalo.po wymianie pompy problem znikl.(testowalem ta stara i okazalo sie ze przy mniejszych wartosciach paliwa w zbiorniku niepompowala dosc dobrze)dodatkowo autka niemozna bylo rozbujac do predkosci powyzej 150km.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam to samo w E39. Musze mieć powyżej 15L. Padła mi pompka paliwa z prawej komory,skusiłem się na krzaka i nie wiem czy to był dobry wybór,gdyż nic się nie zmieniło,dalej nie wyjeżdżam paliwa do rezerwy tylko musze tankować jak mam ok 15L.Wymieniłem również te wężyki co odpowiedzialne s,a za przelweanie pomiędzy komorami,ale gość z ASO mówił że nie pamięta żeby to kiedykolwiek sprzedawał.(koszt 250pln do E39 TDS).Jak odkręce ten dekiel pod siedzeniem i sprawdzam to pompka pracuje i przelewa paliwo,ale jak zdejme wężyk pod maską przed filtrem paliwa to słabo to leci.W 530d jest pompka liniowa pod siedzeniem kierowcy w progu która nadaje ciśnienie w układzie paliwowym.W TDSie nie ma tej pompki (przynajmniej moim).Także dalej nie rozwiązany problem . . .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisz w ktorej komorze zostaje ci te 15l. paliwa? (umnie zostawalo okolo 25l w prawej komorze z pompka.)po wymianie jest ok,wysysa do konca.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było wszystko OK.Jeżdziła do rezerwy przez ok rok po kupnie.Az pewnego dnia mi zgasła jak stała zapalona na parkingu.A że miałem wczesniej E34 i tez spaliła mi się pompka to wiedziałem o co chodzi.Dolałem paliwa i pojechałem.Niestety skusiłem sie na podróbe pompki z allegro,zamontowałem i zonk,dalej nie wyjeżdża ponizej 15L.To kupiłem jeszcze te wężyki w zbiorniku co przelewaja paliwo,bo tam jest E-Jector czyli zwykły zaworek zwrotny i myślałem że może to mi się skończyło.Zamontowałem wężyki i dalej lipa.Odkręcam prawy dekiel tam gdzie jest pompka,przekręcam zapłon i pompka działa i widze jak przelwewa paliwo. I o co chodzi ?? dalej nie wyjeżdże do rezerwy . . .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osobiscie stawiam na pompke firmy kszak.moja tez byla nedznej jakosci,nadodatek ktos juz ja wymianial.leprzy nr.przy kupnie auta koles mi mowi ze z tym silnikiem 2,5tds.nieprzekrocze 160km.bo juz tak maja.nadodatek byla ponad polowa baku paliwa.(kto sprzedaje auto z prawie pelnym zbiornikiem).i kupilem ja za fajna sumke.kilka dni walczylem z tym objawem,az wkoncu wymienilem pompke.rada taka moze podjedz gdzies na szrot i kup oryginal do sprawdzenia albo zamien sie z kims na kilka dni.zobaczysz co jest grane.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie jedna rzecz: dlaczego 530d ma dwie pompki a TDS jedną.Naczytałem sie o pompce liniowej w progu która wytwarza ciśnienie,a u mnie takowej nie ma.Nie pamiętasz jak u Ciebie leciało paliwo przy filtrze paliwa (przed) ???? bo u mnie słabo Pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co pamientam to przed wymiana to slabo i z pechezami powietrza.po wymianie juz raczej na zasadzie przepompowywania czyli niebylo jakiegos wielkiego cisnienia ale lecialo strumieniem ciaglym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja juz nie mam pomysłu czemu to tak jest.Prześledziłem droge tego paliwa,rozkręcałem to wszystko z 8 razy.Skoro pompa wtryskowa zasysa sobie paliwo gdy jest go więcej czemu nie wyssa do końca? i to z pomocą pompki w póżniejszym etapie.Przecież do tych wężyków nijak nie może się dostać powietrze,no bo skąd ? Paliwo zasysane jest z dołu pompki tam gdzie pompka wchodzi w to sitko,a potem wężykami wędruje do filtra.Jak przekręcam zapłon to przez te kilka sekund co pompka pracuje napompuje mi ok 4L paliwa do jakiejs tam banieczki.To dlaczego to nie chce wyjeżdzić do rezerwy.troche to jest denerwujące i uciążliwe. . .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4l to calkiem sporo,umnie bylo duzo mniej nadodatek pompka byla nieszczelna i jak bylo malo paliwa to zasysala gdzies powietrze,czasem bylo nawet slychac jak zchodzila z obrotow.no ale do zeczy.cos mi do glowy wpadlo.zobacz u siebie smok w lewej komorze czy dochodzi ci do samego dna zbiornika.bo to tez moze byc przyczyna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym właśnie rzecz że tego smoka mam nowego i jego nie obwiniam.Jedyny pomysł jaki mi przychodzi do głowy to opróżnić zbiornik do rezerwy,ściągnąć wężyk przy filtrze paliwa (jakąś banieczke naszykować) i podłączyc pompkę na krótko,czyli podać jej prąd z aku i patrzec co się będzie działo w zbiorniku i przy filtrze,następnie powoli dolewać paliwa i w tym momencie gdy zacznie przy filtrze lecieć paliwo będzie wiadomo co zostało zalane tzn która część w zbiorniku zasysa powietrze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze ze zachodniopomorskie,jak mieszkasz gdzies blisko choszczna to mozemy sie zgadac.itd. moja sugestia to podlacz wezyk besposrednio do wyjscia ze zbiornika,i na rezerwie obserwuj co sie dzieje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Witam odgrzewam temat. Pojawił się problem z przelewem w moim aucie. Polega to na tym ze w prawej z pompka zostaje około 10-15 litrów a na lewej susza. Samochód staje i zapowietrza się. Problem był w zabrudzonej parafiną pompką ale czyszczenie i pompka działa. Niestety problem z przelewem nie zniknął i nadal prawy do pełna a lewy pusty. Nie wiem o co chodzi już przewody wymienione: pompka pompuje z prawej do lewej, z lewej jest mało i pompuje piane z powrotem na prawą. :mad2: i tak w koło. Pozatym mam dziwne wrażenie bo z pompki cienkim przewodem pompuje do trójnika rozdziela on na silnik i lewą komorę. Z lewej grubszym przewodem jest trójnik z silnika i do prawej komory. Czy tak powinno być?? Pozdrawiam i proszę o pomoc bo po 3 tygodniach już walki ręce opadają.... http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eaeb2c2150b43a37.html
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.