Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam pytanie co do brania oleju.

Auto to bmw E39 2.2l 2002 rok, przebieg 160tys km. Silnik pracuje idealnie ale bierze olej - okolo 1l na 1000km. Auto czasem zakopci przy odpalaniu - jak mniemam sa to uszczelniacze zaworow - ostatnio rowniez zauwazylem ze jak jechalem z gorki hamujac silnikiem a potem dodalem gazu to zakopcil. Normalnie nawet przy katowaniu nie ma nawet chmurki - koles ktory za mna jechal mowil ze czysto. Dla scislosci jezdze na oleju Castrol Magnetic 5W 30.

w zwiazku z powyzszym kilka pytan:

1. Czy wymiana oleju pomoze? jak tak to jaki olej polecacie

2. Czy moze to byc filtr odmy?

3. Sprzedac auto czy pogodzic sie z kosztami dolewania oleju :)

 

pozdrawiam

mareg

Opublikowano
Zdecydowanie przyczynątak dużego ubytku może być zasyfiona odma. Sprawdź to w pierwszej kolejności.
Opublikowano
Witam,ja w swojej 528i mam ten sam objaw ,odma i olej wymienione i poprawa prawie zadna.Ja obstawiam na uszczelniacze.
m3GreenHell
Opublikowano

Witam ponownie.

 

Wlasnie zdjalem przewod od odmy (ten co og gory wchodzi do silnika). Jest on strasznie zasyfiony ale nie jest mokry, tylko jakby piasek albo cos - takie twarde granulki jakby olej zaschniety.

Co zacni Panowie na to?

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Witam

 

Mam pytanie co do brania oleju.

Auto to bmw E39 2.2l 2002 rok, przebieg 160tys km. Silnik pracuje idealnie ale bierze olej - okolo 1l na 1000km. Auto czasem zakopci przy odpalaniu - jak mniemam sa to uszczelniacze zaworow - ostatnio rowniez zauwazylem ze jak jechalem z gorki hamujac silnikiem a potem dodalem gazu to zakopcil. Normalnie nawet przy katowaniu nie ma nawet chmurki - koles ktory za mna jechal mowil ze czysto. Dla scislosci jezdze na oleju Castrol Magnetic 5W 30.

w zwiazku z powyzszym kilka pytan:

1. Czy wymiana oleju pomoze? jak tak to jaki olej polecacie

2. Czy moze to byc filtr odmy?

3. Sprzedac auto czy pogodzic sie z kosztami dolewania oleju :)

 

pozdrawiam

mareg

 

- Uszczelniacze do wymiany.

 

- Zmień czym prędzej markę oleju bo Ten na którym jeździsz to już nie ten Castrol co kiedyś... ( poczytaj wypowiedzi o Castrolu, ja mało nie zatarłem silnika. )

W/g urzytkowników, częściej go ubywa przy normalnych procesach spalania, szybciej traci swoje właściwości smarne i robi się z niego syf .

 

Polecam np. Mobil 1 lub Valvolina , oczywiście syntetyk 5W.... :hand:

Opublikowano

Uszczelniacze zaworowe do wymiany na 100%.

niestety przyczyną uszkodzenia uszczelniaczy jest raczej na 99% przy tym przebiegu przegrzanie silnka,tak więc ich wymianą nie wyeliminujesz zuzycia oleju.kopcic natomiast przestanie.przy przegrzaniu mocno dostają w dupę pierścienie tłokowe.ale chodzic będzie.

olej to wymień na inny bo ten co lejesz to hipermarketowy towar.

jeżeli Castrol to wlej EDGE,lub Mobil1.

Opublikowano

Dzieki za wszystkie podpowiedzi.

 

Co do uszczelniaczy mam pytanko:

Czy trzeba zdejmowac glowice zeby je wymienic?

 

Troche nie chce mi sie wierzyc ze to pierscienie moga byc bo ten silnik za ladnie pracuje - obroty ksiazkowe przyspieszenie w porzadku, zreszta jakby pierscienie byly to chyba by kopcil przy ostrym wstawianiu...

 

Zmienie olej i zajrze do odmy bo jak dla mnie to dziwne ze ta rurka jest sucha - tam chyba powinien byc jakis olej na sciankach...

 

Poza tym pobujam sie jeszcze rok i oddam w dobre rece.

 

Dzieki jeszcze raz i pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)
Zmień olej na Valvoline MaxLife 5w40. Mi na nim silnik zużywał 1l/3000km, teraz zalałem fantastycznego Motula 8100 X-Cess 5w50 i zużycie wzrosło 3- krotnie. Wracam do Valvo, będę na rękach chodził jeśli zużycie też wróci do 1l/3000km :evil: Jeśli nie to wymiana uszczelniaczy... Edytowane przez fixxxer1
Opublikowano
Te Twoje objawy to książkowy przykład uszczelniaczy. Nie trzeba ściągać czapki do zrobienia tego. Trzeba popytać po warsztatach, niektóre mają przyrząd do podtrzymania zaworów. Ja roniłem w silnikach 4-cyl 8 zaworowych i kosztowało ~120zł wraz z gumkami.
Opublikowano

hmmm.

 

moim problemem jest ze mieszkam w irlandii i tutaj nie sadze zeby ktos mi to zrobil bez zdejmowania czapki, natomiast ze zdejmowaniem wbije sie w koszty 500 - 700 euro jak nie lepiej. Mam jednak dobrego mechanika kolege co mowi ze nigdy nie wymienial w ten sposob uszczelniaczy (zawsze zdejmowal glowice) ale jakby wiedzial jaki trzeba miec przyzad to by popatrzyl

 

moze ktos z was wie konkretnie co trzeba by bylo miec? Jakiegos linka albo fotke moze byscie podeslali jak to wyglada

 

dzieki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.