Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam e30 z silnikiem 1,6i M40. Podczas jazdy-szczególnie na gazie-przy 2500 obr. zaczyna drgać kierownica i lewarek zmiany biegów. Wrażenie jest takie ze drgania przechodzą z silnika, ale nie jestem pewny.Objawy przechodzą przy ok. 3000 obr. Czy może być to przyczyna zużytego amortyzatora drgań na wale napędowym? Jeżeli ktoś może wiedzieć co to może być to bardzo proszę o pomoc. qbańczyk
Opublikowano

Czytałem też na ten temat w innych postach - chłopaki wypowiadali się przyczyną może być właśnie podpora wału.

Sprawdz też opony czy nie są gdzieś wybulone a może felga krzywa bądz nie są dobrze wyważone koła - z tym ze u mnie nie czułem tego na kierownicy a na tapicerce (opierając nogę o boczek przy lewarku zmiany biegów) ale to by raczej działo się przy pewnej prędkości a nie obrotach wieć moze podpora jednak.

Piszesz ze na gazie bardziej wyczuwalne? hmmm

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
sprawdź też poduchy pod silnikiem i skrzynią.... ale ja głównie obstawiałbym koła (opony, wyważenie, skrzywienie felg)

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Opublikowano

Hej wszystkim!

Tez tak kiedys mialem w mojej Betce, drgania byly wyczuwalne na calej budzie pomiedzy 90-130 km/h, ale nic na kierownicy, co dziwne i wywazali mi kola chyba z piec razy i nic. Bylem gotowy juz wal wyciagac, ale cos mnie tknelo i kupilem nowki oponki GoodYear F1 i problem ustapil, te co mialem Continental tez niby byly "jak nowki", a jednak... Tak to jest z uzywkami, niby dlaczego Niemiec je zdjal, napewno nie dlatego ze sa dobre i chcial komus zrobic prezent.

Felgi tez kupilem nowe, zdazylo mi sie w innym aucie ze takiej "z odzysku" nie szlo wywazyc, niby na maszynie pokazuje ok, a kierownica trzepie. I miala to byc wina goscia co naprawia alusy, bo cos zle poszpachlowal, nie wiem, ale wiem ze na innych kolach mi nie bilo.

Daj znac jak juz znajdziesz, powodzenia!

Opublikowano
I jeszcze jedno, nie sugeruj sie ze byles w dwoch warsztatach to napewno nie od kol, duzo jezdze po dobrych drogach za granica i tam bardzo dobrze czuc tego typu bolaczki, a mnie to strasznie denerwuje gdy cos w autku nie tak gra, wiec jezdzilem na wywazanie "do znudzenia", dopiero wizyta bodaj w 3 warsztacie pomogla, oczywiscie za kazda placilem. Nie wiem, moze maja jakies rozkalibrowane maszyny, bo one tez chyba wymagaja jakiegos serwisu.
Opublikowano
Wtam mam podobny problem tylko ze u mnie zaczyna sie to przy 140 a przestaje po 175 ,pojechalem na wywazenie i opisalem problem , opony z 2003 , brak sladu widocznego goza dopiero po dokladnym przyjrzeni sie oponie widac pojedyncze wypuklosci i kruszenie sie opony , powiem wprost nie kazdy kto sprzedaje opony zna sie na nich :duh: , ja wymieniam opony na nowe w przyszlym ytgodniu a do tej pory i tak moja pani bedzie jezdzila autem :mad2: zycze powodzenia w doborze nowych opon pozdro
Opublikowano
Witam ponownie. Wszystko (no prawie wszystko) sprawdziłem i na 99% drgania przy ok 2500 obr. pochodzą z silnika. Czy może to mieć związek ze sterowaniem silnika-przepływomierz, sonda itp.? Wiem że przynudzam, ale mnie to strasznie drażni i będę wdzięczny za wszelkie sugestie i przypuszczenia. Wizyta u "szpeca" jest dla mnie zawsze ostatecznością dlatego tak drążę ten temat. Pozdrawiam wszystkich , Qbańczyk.
Opublikowano
Swiece, przewody, kopułkę i palec wymieniłem na nowe, a cewki jeszcze nie sprawdzałem-skończy się na tym że wszystko wymienię na nowe a drgania i tak nie ustąpią. Pozdrawiam.
Opublikowano

Witam

Przepraszam ale wtrace swoje 3 grosze.

Nie bardzo rozumiem okreslenia drgania z silnika.Jesli tak to dlaczego wprzy okreslonej liczbie obrotow?Moim zdanie jest to zaiiwieszenie silnika.lub skrzyni.

pozdrawiam

Opublikowano
Witaj belgus. Bardzo dobrze że wtrącasz swoje 3 grosze, ponieważ uważam że każda rada coś nowego wnosi, a sprawa jest prosta: przy 2500 obr. zaczyna trząść silnikiem i wibracje przechodzą na kierownicę i lewarek zmiany biegów. Po przekroczeniu 2500 silnik znów zaczyna normalnie pracować-za cholerę nie można ustalić przyczyny?????
Opublikowano

No to ja mam pytanie?

Czy na biegu jałowym też trzepie przy 2500 obr/min ?

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano

I jeszcze raz ja :D

Jak mnie cos meczy to nie moge sie powstrzymac.

Przyszlo mi do glowy,ze to moze byc przeplywka a dokladnie potencjometr,jesli masz mozliwosc to podmien to ustrojstwo moze to to!

Moze trzeba go przemyc spirytem w kazdym badzrazie ja bym tam zajrzal.

Jak przez noc cos wymysle albomi sie przysni to sie odezwe.Dobranoc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.