Skocz do zawartości

Ustawianie Car&key NCS, DIS


Rekomendowane odpowiedzi

Dziś zrobiłem kolejne podejście. Wsadziłem bezpiecznik, skasowałem błędy w WEBASTO, błędy '2 Combusation air fan' oraz '0 Glow plug Flame detector'. I z poziomu navi odpaliłem webasto i grzało normalnie. Z tym, że silnik miałem zagrzany, będę musiał jeszcze sprawdzić czy na pewno grzeje na zimnym. Ale zastanawia mnie fakt, a raczej jestem pewny, że nie powinno być tak, że np. po otwarciu samochodu lub drzwi słychać, że webasto się włacza, pochodzi z 1-2min i się wyłącza. Temp. na dworze ok 19st. Czy to normalne? Uszkodzony sterownik? Błędy w webasto powróciły.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 825
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

błędy '2 Combusation air fan' oraz '0 Glow plug Flame detector'. (...) po otwarciu samochodu lub drzwi słychać, że webasto się włacza, pochodzi z 1-2min i się wyłącza. Temp. na dworze ok 19st.

Typowe błedy przy uszkodzonym sterowniku. Kilku kolegów miało to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalozylem Rain/light sensor ale oczywiscie autko go nie widzi ..

Czy taki opis jest prawidlowy aby to zadzialalo ? :

 

"Open NCS Expert.

Click File > Load Profil

Choose Expertmode

Press the first button – FG/ZCS/FA

Press the first button again – ZCS eingeben

Choose your model (e39)

Insert your VIN,

Press OK

Enter your current GM (without the last digit)

Enter your new SA (without the last digit) nowy skad ?

Enter your current VN (without the last digit)

Tick calculate checksum and

press OK.

press back.

Click "process ECU".

Pick the EWS.

Change the job type to "ZCS_SCHRIEBEN".

press "execute job".

press "SG/SGET."

select the KMB

repeat the same ZCS_SCHRIEBEN job.

Now hit "Zur".

Hit "VIN/ZCS/FA" again.

Hit "back"

Hit "process car". Let NCS Expert do its thing.

Once it's done, every module should be coded to your new VO using experten profile "

 

Lub moze dodac wpis recznie ? :

""0521 00000000 0000000000000100 0000000000 1 REGENSENSOR //Regensensor (fr US-Fzg.) // ab 09/01 +Fahr u.Lichtautomatik (Serie) "

Tylko gdzie ??? DO E39ZST.000 ? gdzie go znajde ??

 

Wreszcie trzecie :)

W NCS Expert moj vin wyglada tak ... WB00000000BV16368 a originalnie WBADD42000BV16368 Co sie stalo ze srodkiem ?? Dodalem tylko memory siedzenia i memory lusterka ..

Wszelka Lopatologiczna pomoc bedzie doceniona !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy szukam info gdzie w NCS znajdę możliwość wyłączenia błędów wizualnych na liczniku i dźwiękowych związanych przepalonymi żarówkami tablicy rejestracyjnej, błędu nivo oraz zapięcia pasów bezpieczeństwa. Chodzi o sterowniki w których siedzą te informacje oraz co należy podmienić komendach (aktiv nicht_aktiv

) itd pliku FSW

 

Z góry dziękuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalozylem Rain/light sensor ale oczywiscie autko go nie widzi ..

Czy taki opis jest prawidlowy aby to zadzialalo ? :

 

"Open NCS Expert.

Click File > Load Profil

Choose Expertmode

Press the first button – FG/ZCS/FA

Press the first button again – ZCS eingeben

Choose your model (e39)

Insert your VIN,

Press OK

Enter your current GM (without the last digit)

Enter your new SA (without the last digit) nowy skad ?

Enter your current VN (without the last digit)

Tick calculate checksum and

press OK.

press back.

Click "process ECU".

Pick the EWS.

Change the job type to "ZCS_SCHRIEBEN".

press "execute job".

press "SG/SGET."

select the KMB

repeat the same ZCS_SCHRIEBEN job.

Now hit "Zur".

Hit "VIN/ZCS/FA" again.

Hit "back"

Hit "process car". Let NCS Expert do its thing.

Once it's done, every module should be coded to your new VO using experten profile "

 

Lub moze dodac wpis recznie ? :

""0521 00000000 0000000000000100 0000000000 1 REGENSENSOR //Regensensor (fr US-Fzg.) // ab 09/01 +Fahr u.Lichtautomatik (Serie) "

Tylko gdzie ??? DO E39ZST.000 ? gdzie go znajde ??

 

Wreszcie trzecie :)

W NCS Expert moj vin wyglada tak ... WB00000000BV16368 a originalnie WBADD42000BV16368 Co sie stalo ze srodkiem ?? Dodalem tylko memory siedzenia i memory lusterka ..

Wszelka Lopatologiczna pomoc bedzie doceniona !

 

Plik E39ZST.000 znajdziesz w katalogu daten w ncs ale łatwiej Ci będzie użyć programu BMW DEKODER który sam Ci wygeneruje klucz ZCS z dopisanym wyposażeniem http://chomikuj.pl/trandolf/BMW-SOFT

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slabo szukales viewtopic.php?f=97&t=108481&start=480

NIVO NCS nie wylaczysz,ale nie lepiej naprawic niz wylaczac? :D

 

kompresor był już czyszczony, wężyk naprawiony, tył nie opada, błąd jest sporadyczny ale mnie denerwuje. Czas pompowania jest tak długi że po chwili wyrzuca błąd, stąd moje zainteresowanie

 

 

ale dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w E36 można ustawić mryganie kierunkowskazów przy zamykaniu/otwieraniu? Próbowałem zmienić DWA oraz QUIT_ENTSCHAERF na aktiv, jednak nic to nie dało.

Druga rzecz czy można ustawić jakoś zamykanie szyberdachu jednym kliknięciem?

KOMFORTSCHLIESSUNG
aktiv
FH_FAHRERTUER_TIPP_AUF
aktiv
FH_FAHRERTUER_TIPP_ZU
aktiv
FH_BEIFAHRERTUER_TIPP_AUF
aktiv
FH_TUEREN_HINTEN_TIPP_AUF
aktiv
FH_TUEREN_HINTEN_TIPP_ZU
nicht_aktiv
FH_ZTR_SCHALTER_TIPP_AUF
aktiv
FH_ZTR_SCHALTER_TIPP_ZU
nicht_aktiv
QUIT_AKUST_DAUER_10_MS
nicht_aktiv
QUIT_AKUST_DAUER_20_MS
nicht_aktiv
QUIT_AKUST_DAUER_40_MS
nicht_aktiv
UNTERDRUECK_ANLAUF_GLEICH
wert_01
CODIERUNG_ERFOLGT
codierung_erfolgt
IB_EIN_ENTRIEGELN
nicht_aktiv
FH_ABSENKEN_VERDECK_OEFF
aktiv
DWA
nicht_aktiv
SCHAERFEN/ENTSCHAERFEN
schloss_und_fernbedienung
FUNK_INNENRAUMSCHUTZ
nicht_aktiv
QUIT_AKUST_DAUER_80_MS
nicht_aktiv
QUIT_ENTSCHAERF
nicht_aktiv
QUIT_OPT_SCHAERF
aktiv
NEIGUNGSGEBER
nicht_aktiv
UEBERWACH_FENSTER
nicht_aktiv
ALARM_AKUSTISCH
intervallton
ALARM_OPTISCH
aktiv
BEDIENSTELLE_BFT
nicht_aktiv
HECKKLAPPE_SICHERN
aktiv
HECKKLAPPE_ENTSICHERN
aktiv
HK_LOGIK_WIE_FB
nicht_aktiv
TUERSCHLOSSHEIZUNG
nicht_aktiv
SOFT_ON/OFF
aktiv
FH_ABSCHALTKRITERIUM
ece
FH_NACH_TUERE_AUF
aktiv
FENSTERHEBER_HINTEN
nicht_aktiv
FUNKTION_CABRIO
nicht_aktiv
FH_ABSENKTIEFE_SCHLIESSEN
wert_01
FH_ABSENKTIEFE_OEFFNEN
wert_01
FH_ABSENKUNG_SPERREN
nicht_aktiv
FH_BEIFAHRERTUER_TIPP_ZU
aktiv
EINKLEMMSCH_REVERSIEREN
kurz
ALARM_AKUSTISCH_LANG
nicht_aktiv
FENSTERHEBER_VORNE
aktiv
EKS_EMPFINDLICHKEIT
wert_01
UNTERDRUECK_ANLAUF_GEGEN
wert_01
EKS_ABSCHALTPUNKT
wert_01
EKS_EINSCHALTPUNKT
wert_01
FH_VORN_GESAMTWEG
wert_01
IB_EIN_FB_ENTRIEGELN
aktiv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slabo szukales viewtopic.php?f=97&t=108481&start=480

NIVO NCS nie wylaczysz,ale nie lepiej naprawic niz wylaczac? :D

 

kompresor był już czyszczony, wężyk naprawiony, tył nie opada, błąd jest sporadyczny ale mnie denerwuje. Czas pompowania jest tak długi że po chwili wyrzuca błąd, stąd moje zainteresowanie

 

 

ale dzięki

koledzy a idzie zmienić tzn wydłużyć czas w jakim kompresor ma napompować nivo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

sluchajcie koledzy problem dotyczy E39 523i 1996r a mianowicie mam to auto od nie dawna i zauwazylem 3 rzeczy;

1. to to ze po otwarciu zamka z centralnego pilotem kiedys zapalalo mi sie oswietlenie w srodku a teraz juz tak nie jest!

2. zegary zachowuja sie dziwnie tzn. kontrolki nie zapalaja sie po przekreceniu kluczyka tylko jak odpale auto to na sek sie zapala i gasna

3. swiatla postojowe dziwnie mrugaja tzn przygasajai rozblyskuja(dzieje sie tak na zapalonym silniku jak i na zgaszonym to nie alternator nie mowie o mruganiu ledow bo to osobny temat) natomiast na swiatlach krotkich jest to samo lecz gdy wcisne stop wszystko sie normuje mam krotkie rozwiazanie w postaci zarowki w bagazniku tzn. wlaczam przeciwmgielne a zarowka swieci poza lampa w bagazniku w schowku i tak jezdze lecz gdy wlacze postojowe wiadomo zarowka od przeciw mgielnych gasnie i znow dyskoteka, a dziwne jest to ze jak tak sobie na wylaczonym silniku powariuje z minute czy jakos bo nie liczylem tego czasu to pozniej jest normalnie lecz wyl i wl i znow to samo, czy mozna to jakos zbadac jakims programem lub jakos zaprogramowc od nowa? czytalem cos o adaptacji zegarow jak to zrobic? bo dowiedzialem sie ze moje sa nie od tego auta maja krope. nie moge tego ogarnac

:mad2: koles mi podlaczyl bume pod komp wzial kase a nic nie zrobil kazal zmienic zegary i zobaczyc co bedzie ewent pozniej do niego zadzw. kupilem kabel i chce sam cos z Wasza pomoca cos zdiagnozowac bo dosyc kasy w bloto wyrzucilem :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sluchajcie koledzy problem dotyczy E39 523i 1996r a mianowicie mam to auto od nie dawna i zauwazylem 3 rzeczy;

1. to to ze po otwarciu zamka z centralnego pilotem kiedys zapalalo mi sie oswietlenie w srodku a teraz juz tak nie jest!

2. zegary zachowuja sie dziwnie tzn. kontrolki nie zapalaja sie po przekreceniu kluczyka tylko jak odpale auto to na sek sie zapala i gasna

3. swiatla postojowe dziwnie mrugaja tzn przygasajai rozblyskuja(dzieje sie tak na zapalonym silniku jak i na zgaszonym to nie alternator nie mowie o mruganiu ledow bo to osobny temat) natomiast na swiatlach krotkich jest to samo lecz gdy wcisne stop wszystko sie normuje mam krotkie rozwiazanie w postaci zarowki w bagazniku tzn. wlaczam przeciwmgielne a zarowka swieci poza lampa w bagazniku w schowku i tak jezdze lecz gdy wlacze postojowe wiadomo zarowka od przeciw mgielnych gasnie i znow dyskoteka, a dziwne jest to ze jak tak sobie na wylaczonym silniku powariuje z minute czy jakos bo nie liczylem tego czasu to pozniej jest normalnie lecz wyl i wl i znow to samo, czy mozna to jakos zbadac jakims programem lub jakos zaprogramowc od nowa? czytalem cos o adaptacji zegarow jak to zrobic? bo dowiedzialem sie ze moje sa nie od tego auta maja krope. nie moge tego ogarnac

:mad2: koles mi podlaczyl bume pod komp wzial kase a nic nie zrobil kazal zmienic zegary i zobaczyc co bedzie ewent pozniej do niego zadzw. kupilem kabel i chce sam cos z Wasza pomoca cos zdiagnozowac bo dosyc kasy w bloto wyrzucilem :cry2:

 

Punkty masy sprawdz, znaczy oczyść i dokręć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytalem cos o adaptacji zegarow jak to zrobic? bo dowiedzialem sie ze moje sa nie od tego auta maja krope. nie moge tego ogarnac

Jesli maja kropke "manipulation point" przy przebiegu tzn ze nie zgadza sie przebieg z zegarow Z LCM i/lub EWS Takie warjowanie swiatel moga swiadczyc rowniez o zle zakodowanym LCM

Podepnil bunie pod kompa Jak juz zakupiles kabelek to INPA DIS NCS expert i wszystko bedziesz mial na dloni czy to wina zegarow czy LCM np

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

punkty masy czyli co? wszystkie na budzie tak? tak mam z tylu ledy a z przodu dolozony xenon lecz gdy dolutowalem zarowki z tyllu usterka zostawala, jedno mnie jeszcze martwi bo gosc powiedzail mi ze zegary maja inny nr vin niz lcm no i co gorsze vin z dowodu tez jest inny niz na zegarach i lcm :duh: aha a z tym podpinaniem to nie tak hop bo mam stacjonarny komp i musze laptop pozyczyc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

punkty masy czyli co? wszystkie na budzie tak? tak mam z tylu ledy a z przodu dolozony xenon lecz gdy dolutowalem zarowki z tyllu usterka zostawala, jedno mnie jeszcze martwi bo gosc powiedzail mi ze zegary maja inny nr vin niz lcm no i co gorsze vin z dowodu tez jest inny niz na zegarach i lcm :duh: aha a z tym podpinaniem to nie tak hop bo mam stacjonarny komp i musze laptop pozyczyc

sprawdź czy na karoserii masz dobry VIN :D

od masy masz m. in. takie szerokie kostki pod maską w okolicach kielichów/błotników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z komunikacją NCS, ale o tym później. Mam pytanie, w jaki sposób aktywować (bo podobno się da):

1) Ostrzegawczy sygnał dźwiękowy przy pozostawieniu kluczyków w stacyjce,

2) Automatyczne odskoczenie kluczyka po zgaszeniu samochodu,

3) Informacje dotyczące tempomatu wyświetlane w BC,

4) Cyfrowe wyświetlanie aktualnej prędkości w BC,

5) Cyfrowy licznik chwilowego spalania w BC,

6) Welcome lights,

7) Follow me home,

8) Światła do jazdy dziennej - to może znajdę, jeśli uzyskam komunikację przez NCS.

 

Moje auto to E91 z 03.2007 przed FL, BEZ i-drive, lampy zwykłe, moduły jaki znajduje mi NCS to CAS i FRM. Kabelek K+DCAN: http://allegro.pl/nowosc-bmw-k-d-can-1996-2009-obd2-seria-3-5-6-7-x-i2629221632.html

 

Po zainstalowaniu INPA mam łączność z autem, mogę odczytać i skasować błędy, ale w większości przypadków gdy chcę wejść gdzieś "głębiej" pojawiają się komunikaty typu:

https://dl.dropbox.com/u/100073716/Blad1.jpg lub https://dl.dropbox.com/u/100073716/Blad2.png

Nie mam pojęcia czy tak powinno być, czy coś jest nie tak jak powinno.

 

Z NCS jest inny problem. Uruchomiłem, założyłem profil zgodnie z instrukcją z początkowego. Podłączyłem się do auta, F1, F3, wybieram auto jako E89 (podobno tak ma być jak nie ma mojego modelu), mam do wyboru 2 moduły CAS i FRM https://dl.dropbox.com/u/100073716/NCS1.jpg

po wybraniu dowolnego z nich wyświetla się błąd "Following feature is invalid for FA: #0307": https://dl.dropbox.com/u/100073716/NCS2.jpg

 

W międzyczasie komputer wyświetla "FG" nr VIN i jakieś "Nrcl-No.: EGB45.T", nic nie wyświetla przy "FA".

 

Proszę o podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktora wartosc i gdzie odpowiada za lusterko fotochrom wewnetrzne i zewnetrzne ?

czy ta : FLC_DIMMER_OPTION a jesli nie to ta dokladnie za co odpowiada ?

Wylaczylem fotochromy wewnatrz i zewnatrz nsc expert i nie wiem co zmienilem no i nie ma teraz :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Koledzy!

Proszę o jednoznaczna odpowiedź:czy edycja profilu za każdym razem jest niezbędna do udanego kodowania w NCS? Czy też możemy załadować tylko wcześniej ustawiony i zapisany swój profil (ma się rozumieć odpowiednio zaptaszkowany i zapisany np. jako E46)? I czy koniecznie kluczyk w pozycji 1?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy!

Proszę o jednoznaczna odpowiedź:czy edycja profilu za każdym razem jest niezbędna do udanego kodowania w NCS? Czy też możemy załadować tylko wcześniej ustawiony i zapisany swój profil (ma się rozumieć odpowiednio zaptaszkowany i zapisany np. jako E46)? I czy koniecznie kluczyk w pozycji 1?

Raz zapisać. Kluczyk najlepiej na zapłonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio jestem na etapie kodowania pod NCS i dręczy mnie kilka pytań. Wszystko fajnie hula (przy okazji dzięki Capaz za pomoc w ustawieniu NCS-a) :cool2: , nawet o dziwo w moim e46 '98 udało mi się ustawić światła dzienne, po "europejsku", bez żadnej wymiany modułu czy wyłącznika świateł.

Ale do rzeczy, czy dopisanie opcji, której nie ma w ECU i próba wczytania nowego pliku jest bezpieczne :?: Jest taka opcja do zamykania szyberdachu i chyba szyb przez czujnik deszczu

regenschliessen
regenschliessentilt

u mnie jej oczywiście nie ma i zastanawiam się kiedy to działa, i czy udałoby się to aktywować ze względu na szyberdach.

Druga sprawa to, który parametr odpowiada za zmianę prędkości wycieraczek przy zatrzymaniu samochodu. Kiedyś w e34 tak miałem, że zatrzymując się, wycieraczki przełączały się na niższy stopień. Bardzo fajna rzecz i chciałbym to ustawić.

A wszystko to przez REKINA ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.