Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie!

Kilka dni temu kupiłem dla hamulców przednie zawieszenie od 750-ki z 1993 roku. 750-ka po lifcie miała dużo lepsze hamulce, bo zacisk był czterotłoczkowy i stały, a tarcza miała rozmiar 324/30mm, zamiast 302/28mm. Po przekładce układu hamulcowego autko zrobiło już ponad 500km, więc hamulce już dotarły się i dlatego mogę z pełną odpowiedzialnością powiedzieć, że to była bardzo korzystna zamiana. Hamulce biorą agresywniej i autko hamuje odczuwalnie lepiej. Polecam każdemu, komu standardowe hamulce nie wystarczają.

Pozdrawiam

PS. Przednie sprężyny i amory/ BOGE/ z tej 750-ki były obniżone i w idealnym stanie. Ponieważ ja ich nie będę zakładał, to jeżeli ktoś jest zainteresowany niech się kontaktuje...

Opublikowano
Dobry kot.

:?: :?: :?:

 

kolega chciał powiedzieć "dobry zmot" ! :mrgreen:

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano

Witam.

a1410 piszesz że '' po lifcie miały lepsze hamulce '' przed liftem też miały dobre ale montowane na zamówienie. Ja mam 750 z 91 roku i mam fabrycznie wzmocniony układ hamulcowy właśnie ten o którym Ty piszesz. To tylko dla sprostowania że nie '' tylko po lifcie ''.

Pozdrawiam Kanap

Opublikowano (edytowane)

Banol ma 750iL styczeń '91 i tez ma ten układ hamulcowy. W realoem jest informacja iż występowały od stycznia '90 wersja na rynek Niemiecki.

 

Jak chciałeś to w BMW mogli Ci zamontować nawet do E34 taki układ.

 

RadekM540V8 na 5er kiedyś zamieścił:

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img413.imageshack.us/img413/5358/specyfikacjabmwhamulceznj3.jpg

Edytowane przez Pinczer
Opublikowano
Bez zmian bo jest taki sam. Przodem tylko się różniły. 740i i 750tki maja taki sam układ na tylnych kołach, bez względu na rocznik itd.
Opublikowano
Jeżeli już omawiamy różne wersje układów hamulcowych to trzeba dodać, że E31 też miała tarcze 324/30, ale z zaciskiem pływającym, tylko trochę większym niż 740-stka. W zacisku od 750-ki rajcują mnie cztery tłoczki i sztywne mocowanie, bo taki system gwarantuje najbardziej równomierny rozkład sił. Dziwi mnie tylko, że 750-ka w budzie E38 nie dostała podobnego układu...
Opublikowano (edytowane)

Chlopcy moi e31 mialo 3 rodzaje hamulcow. Zwykle o jakich wspomniano(glownie 850), czterotloczek brembo alu(840 pozniejsze modele) i czterotloczek podobny do tego z 750il, ale miescil wieksza tarcze(tarcza do kupienia tylko w ASO, 345mm) bo mial dluzsze lapki(te zaciski montowano tylko w 850CSi i M5 e34 po 95r). Cztertloczek z e32 i e31 roznily sie wiec srednica tarczy jaka mozna bylo uzyc i grawerowaniem na zacisku (te od CSi mialy znaczek //M a te od e32 mialy napis BMW).

 

By the way kupujac czterotloczek z e32 polecam dokladnie go sprawdzic gdyzreperaturka jednego zacisku to koszt 400zl na jeden zacisk. Aha zacisk jest ciezki bo zeliwny. Producent ATE.

 

Ogolnie hamulce mozna wymieniac miedzy e28, e24, e34, e32 i czesciowo e31. Aha i na czterotloczek felga min 16cali i to nie kazda.

Edytowane przez kamil5210
Opublikowano
To fajnie mial bo na e28 zadna 16nie wchodzila.

 

nich się moze kolega Pinczer albo Banol wypowiedzą - bo oni to testowali ...

 

 

mi osobiscie tarcza 302/22 i zaciski jednotłoczkowe wystarczają w zupełności - tarcze oryginalne BMW , klocki textar takie jak na pierwszy montaż i jest żyleta. A miałem wcześniej np tarcze Lucasa - to była totalna kicha...

Opublikowano
Generalnie uwazam, zegra nie warta swieczki bo moze sie okazac, ze bda potrzebne reperaturki. Lepiej kupic jakies lepsze tarcze,klocki i plyn.
Opublikowano
Aha i na czterotloczek felga min 16cali i to nie kazda.

Bzdura. U mnie chodzą normalne, standardowe 15-stki...

A co do reperaturek, to jak będę miał pecha to trudno, ale na tą chwilę hamulce pracują idealnie, gumki wyglądały przy montażu jak nowe, więc chyba ryzyko reperaturek niewielkie.

Natomiast skuteczność hamowania jest wyraźnie lepsza, niż na hamulcach standardowych i wiem co mówię, bo beemkami przejechałem już ponad milion kilometrów, więc mam spore doświadczenie...

Opublikowano

co do przednich zacisków w e32 750 spieraliśmy się już tutaj kiedyś długo i namietnie i udało się ustalić tyle że:

 

- e32 750i szło na jednotłoczkowych zaciskach od '87 do OKOŁO '89

- e32 750i po '89 na rynek niemiecki dostawało zaciski 2 tłoczkowe przy czym równolegle występowały zaciski 4 tłoczkowe (z dużym napisem BMW) które już szerzej stosowano w 750 po '91

 

 

zaciski 4 tłoczkowe z dużym napisem BMW są produkcji ATE i stały się popularnym upgradem do e34

 

jednak tak jak napisałem w 750i na rynek niemiecki występowały tez zaciski 2 tłoczkowe które miałem w swojej poprzedniej 750i

 

zdjecia potwierdzajace występowanie tych zacisków wklejam specjalnie dla kolegi Pinczera który długi czas nie wierzył w ich istnienie, oto one:

 

 

http://i17.photobucket.com/albums/b93/2dye4/Picture273.jpg?t=1228196421

 

http://i17.photobucket.com/albums/b93/2dye4/Picture267.jpg?t=1228200835

 

klocki w swojej 750i zmieniałem tylko raz i ich koszt pod zaciski 2 tłoczkowe był zauważalnie większy niż pod "stare" zwykłe 1 tłoczkowe, jednak koszt klocków pod "poliftowe" zaciski 4 tłoczkowe jest w mojej opinii trudny do przełknięcia...

 

 

na wszystkie wyżej wymienione rodzaje zacisków pasuje oryginalna felga od e32 15" nie ma co do tego żadnych wątpliwości

 

Generalnie uwazam, zegra nie warta swieczki bo moze sie okazac, ze bda potrzebne reperaturki. Lepiej kupic jakies lepsze tarcze,klocki i plyn.

 

nie róbcie scen - osoba chcąca zwiększyć siłę hamowania w swoim aucie i wykonać upgrade polegajacy na wstawieniu dużych zacisków / i pewnie większych tarcz która podejmuje próbę pozyskania ich z e32 jest na tyle świadoma że potrafi z nich wyjąć klocki i ocenić stan tłoczków - czyż nie?

 

cena reperaturek nad którą podnosi się tu taki lament wcale nie jest taka wielka, polecam sobie sprawdzić ile kosztuje komplet klocków pod duże zaciski, zapał do takich podmian stygnie wtedy szybciej niż najlepsza wentylowana i wiercona tarcza (przynajmniej u mnie) :mrgreen:

 

kończąc wątek - upgrade na 4 tłoczki jeśli komuś zależy na zwiększeniu siły hamowania i nie przeraża go cena klocków pod te zaciski jest OK i robi dużą różnice, zwykłe 1 tłoczkowe hamulce potrafią się zjarać bardzo szybko, a cena za 4 tłoczkowe zaciski z poliftowego 750i jest niczym w porównaniu z tym co trzeba zapłacić za heble Zimmerman'a czy cokolwiek z tej półki

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano
sz4l0ny czekałem na Ciebie :mrgreen:

 

Możesz mi podać numer części tych zacisków, znaleźć je na realoem?

 

Co do klocków pod zaciski 4-o tłoczkowe 100-150zł to dużo za klocki na przednia oś?

 

[/img]

 

realoem w tym temacie ssie... jak zwykle (np. pokazuje że we wszystkich rocznikach 750 ma ten sam zacisk) udowadnianie czegokolwiek za pomocą katalogu po raz kolejny okazuje się niemożliwe

 

co do klocków to spodziewałem się że wynajdziesz coś taniego, ale jak na złość ceny "zwykłych" do e32 zaczynają się od 23 pln na oś :mrgreen:

 

dla kontrastu za komplet klocków i tarcz które ma na przedniej osi Banol ktoś kiedyś wyłożył podobno 600 pln :mrgreen: tak głosi wieść gminna

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.