Skocz do zawartości

Silnik 3,5 L


jerzy

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś mógłby mi na forum lub na pw. napisac coś o tym silniku[3,5 L e39---97']na co przy zakupie zwrócić uwage,jakie są dokładne parametry ciś, na cylindrach,w ogóle jakieś uwagi,jestem na etapie zakupu takiej maszynki"",siedzę i szukam w wyszukiwarce i po otwarciu chyba 10 str, postów nadal nic sie nie dowiedziałem.pzdr.
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Moje uwagi po roku eksploatacji:

-silnik musi równo pracować, obroty trzymać na 700-750 tj. ponad pierwaszą kreskę /ja mam za niskie obroty i potrafi sam zgasnąć, nie mogę ustalić przyczyny, prawdopodobnie podciśnienie ale nie mogę zlokalizować nieszczelności/

-sam teraz kupiłbym 4.4 i to tylko w manualu, automat to poraszka jeśli chodzi o jazdę sportową, 3,5 słabe osiągi w stosunku do pojemności i spalania

-generalnie wszyskie v8 to tem sam silnik więc nie wiem co tu więcej ci podpowiedzieć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki czekam na dalsze opinie,poza tym ma przejechane 240 km. co z rozrządem,czy to jest symbol M62B silnika?,ja myślę ,że osiągi nie sa złe,przecież to chodzi w 7 -ce i daje sobie ponoć radę nie żle.pzdr.
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik to

 

M62B35

 

Moc to 235KM/5800RPM

Moment to 320Nm od 3500RPM ( tu pewny obrotów nie jestem )

Silnik w ukłądzie widlastym liczba cylindrów to 8

Stopień sprężania to 10 do 1

Zdrowe egzemplarze maja kompresje około 12-13 na cylinder różnice pomiędzy cylindrami powinny byc jak najmniejsze

 

Silnik powinien chodzić równo ale nie na 700RPM ale około 600-650RPM to V8 nie R6 mimo takich obrotów nie powinien gasnąć

 

Silnik nie powinien miec zbyt mocnych drgawek na biegu jałowym

 

Zapytaj właściciela czy dokręcał pompe oleju to stała wada tych aut odkręca sie pompa oleju i potem nagle dziwisz się czemu korbowód bokiem wyszedł

 

Jezeli po poprzedni właściciel tego nie zrobił Ty zaraz po zakupie kupujesz uszczelkę miski i lecisz do mechanika dokręcić pompę oleju

 

Silniki ogólnie mocne i trwałe pod warunnkiem dbania prawie wieczne :)

 

Trzeba tez zwrócić uwage na membranę odpowietrzenia skrzyni korbowej czy kończy już swój zywot

 

Rozrzad na łańcuchu dożywotni chyba że ktoś tak pałował iż słychac łańcuch

 

Rozrząd w BNMW jest strasznie trwaly hydrauliczna kompensacja luzów zaworowych

 

silnik daje radę ojciec ma taki w 7er aczkolwiek on ma wersje z vanosem z roku 1999 która ma ciut większą moc i moment obrotowy ale ogólnie to dobry mocny silnik który jeszcze znośnie pali taka ocpja środkowa jeździ już dobrze ale jeszcze znośnie pali większy brat 4,4 to potęga ale pali tez jak potega :)

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie tak jak mowi przedmowca. Mialem 3.5 wlasnie 97' bardzo fajnie jezdzila, ale nie oplaca sie jej kupowac, bo 4.4 L ma o wiele lepsze osiagi a pali identycznie. Naprawde nawet sie nie zastanmawiaj to sa dwa identyczne silniki, ale moment i moc w 4.4 o wiele bardziej odczuwalna.

Pozdrawiam.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko ok,dzięki strasznie mi się spodobała jest w M-pakiecie,obniżona 18" ja myślę ,że te 235 kucy chyba sobie radzi,co do spalania chyba musi byc różnica czymś te 0,9 L trzeba zalac nie sądzicie ,słyszałem ,że 4,4 palą czasem i ponad 20 l,nie mówię o dużym bucie.Gość ma 7-e i zaczna mu się spalanie od 18L,myślę ,że e39 jest na tyle lżejsze ,że można tym jechać,czytałem na którymś forum albo na allegro ,że dobra e28 objedzie czasem 4,0 w automacie ,idzie oci&*&ć,przesiądę sie ze 170kucy na 235 może stopniowo to właśnie robić ,żeby nie przedobrzyc w osiągach -he he.dzięki,czekam dalej na opinie.
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w porównaniu z tym co masz ( 9,6s do setki i 222km/h max ) to nawet 535ia jest sporo szybsze setka w około 8s i v-max około 245km/h przedział od 100-200 robi o połwoę lepiej jak obecne Twoje 525i :)

 

A teksty iż między 4,4 a 3,5 nie ma różnicy w spalaniu qwkładam między bajki w ten sposób zawsze kończymy rozmowę tekstem kup M5 to w końcu mniejsza różnica pojemności jak pomiędzy 3,5 a 4,4 różnica między 3,5 a 4,4 to około 2litry na sto śrendio w miescie różnica rośnie pojemność musi pić tego nikt nie przeskoczy :)

 

Jak normalnie jexdzisz to średnio takie 535ia powinno palić około 14-15 litrów

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak Zdzira 850I masz racje wieksza pojemnosc trzeba wiecej tankowac ale chodzi tu o to ze jest niewielka roznica np.e39- 520,523,528,530 roznice w mocy i pojemnosci spore a zobacz na spalanie 520 a 530.Wiadomo ze jak by kol.jerzy chcial dobrze pojezdzic ale w miare oszczednie to polecam 530i R6 bo roznica w spalaniu z v8 jest juz bardzo znaczna.
m3GreenHell
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w porównaniu z tym co masz ( 9,6s do setki i 222km/h max ) to nawet 535ia jest sporo szybsze setka w około 8s i v-max około 245km/h przedział od 100-200 robi o połwoę lepiej jak obecne Twoje 525i :)

 

A teksty iż między 4,4 a 3,5 nie ma różnicy w spalaniu qwkładam między bajki w ten sposób zawsze kończymy rozmowę tekstem kup M5 to w końcu mniejsza różnica pojemności jak pomiędzy 3,5 a 4,4 różnica między 3,5 a 4,4 to około 2litry na sto śrendio w miescie różnica rośnie pojemność musi pić tego nikt nie przeskoczy :)

 

Jak normalnie jexdzisz to średnio takie 535ia powinno palić około 14-15 litrów

 

Ja nie mowie, ze spalanie jest identyczne pomiedzy tymi silnikami tylko dlatego zeby gadac :) Ale ja mam doswiadczenie :) Kiedys mialem 535i V8 97' a teraz moj kolega ma 4.4 L i tym samochdem jezdzilem i uwierz mi, ze roznicy w spalaniu nie ma a w osiagach bardzo. Trzeba jezdzic i tym i tym autem zeby to zobaczyc. Gdybym mial teraz kupic e39 to w zyciu nie patrzylbym na 535i, dla mnie to kompletny bezsens. Po co wydawac tyle samo na cos co jest gorsze ?

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmmm wiesz że twój kolega miał to nie znaczy iż wie do końca ile pali ilu ludzi zaniża spalanie to szok mój ojciec ma 735i znajomy miał 740i i też wiem jakie są różnice nie powiem w osiągach też są ale w spalaniu tez są :) Nie ma co się spierać co kupi będzie zadowolny
Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za przeproszeniem ze spalaniem miedzy 535 a 540 to walicie tu takie farmazony że sie drobne w kieszeni nie zgadzają niestety.

 

Oba silniki jeśli pałowane w ten sam sposób pochłaniają różne ilości paliwa jeśli bedzie sie jezdzilo w ten sam sposób do odcinki 535 i 540 łatwo dojrzycie co wciąga więcej i to znacznie. Niewielkie roznice w spalaniu wynikają przede wszystkim z tego że żeby w m62b44 osiagnac takie same osagi co w b35 nie potrzebujemy go tak bardzo pałować to co mamy do załatwienia robimy przedziale momentu a nie mocy. jesli potraktuje sie je identycznie widać roznice.

 

Nie zmienia to faktu że silnik b35 jest nieopłacalny bo lepiej kupić m54b30 który ma 231 km jezdzi jak trzeba i pali mniej, jest lżejszy, eksploatacja samochodu tansza m.in czesci zawieszenia. A jak spalanie nie ma znaczenia to tylko b44

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w końcu ktoś senswonie pisze bez bajek jak to 4,4 pali tyle co 3,5

 

Zgodze się też że M54B30 to lepsze rozwiązanie ale jeżeli koelga rozważa rocznik 97 to tam nie było 530 i pytanie czy ma żeby dołożyć do 530 które sa sporo droższe i młodsze??

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qrde teraz dopiero mam dylemat,z tym,że przy tych tłokach na jezdniach to może te 3,5 l wystarczy,pewnie ,że jak się ma zapas tych 50 koni to musi byc róznica,jutro obejrzę ,jeśli będzie chodził motor super to się zdecyduje ,jeśli będzie kuleć wiadomo,odpuszczę,oprócz TV i navi ma wszystko,no i M-pakiet,fajne fele,obadamy jutro,dam znać,a słyszałem ,że można coś z tego silnika wycisnąć jeszcze, tyle ,że pewnie kosztem "kosztu" i spalania.pzdr.[dzięks za podpowiedzi,widzę że nie ma dużo kolegów co by polecali 3,5L]
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już nie chodzi o same konie Ty masz 222Nm tam są 320Nm tu jest 100Nm różnicy :)

 

Do tego V8 ma inna charakterystyę lepiej ciągnie zdołu zwłaszcza M62 najlepiej z vanosem ale vanos to po 1999r.

 

Śmiało bierz 535 będziesz zadowlony :)

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdzira troche mnie podbudowałeś,jutro dam znac bo i cena mnie trochę zastanawia,ale to obecnie tajemnica,myślę ,że jak zejdzie na 21 lub 20 tys. z tego rocznika to będzie ok.pzdr.
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś oglądać furę, ale ciut póżno było ,więc tak ,silnik troszkę {,zaznaczam } spocony przy pokrywach zaworowych,pracuje cichutko i równo,trochę poobijany punktowo,od kamieni i z boków od"młodzieży" pod blokiem,zmienia elegancko biegi,gość nie zna się zbyt na marce,polegał na mechaniku raczej,ze skrzynią jest tak ,ze w Niemczech jak odkupował auto od helmuta ,powiedział mu ""ktoś tam"" ,że skrzynia aut. jest bez pomiaru ilosci i zalana olejem na dobre-he he jak dyfer,no więc takie smyki,jeżdziła głównie żona, ile i jaki olej powinien byc w takim silniku ,napiszcie coś więcej o skrzyni i olejach prośba-i dzięki z góry.pzdr
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Skrzynia to wazna sprawa (chodzi tu chyba o automat?). Zobacz czy biegi wrzucane z postoju szarpia a potem jadac, czy wszystkie sie wchodza. Zobacz jak wchodza gdy przyspieszasz ostro i gdy przyspieszasz bardzo spokojnie. Zeby napisac cos wiecej, musisz wiedziec co to za skrzynia: http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi

 

Rozgrzej auto i sprawdz czy nie przegrzewa sie (przytrzymaj na 10 sek. prawy przycisk zegarow, nastepnie wybierz TEST 07. Jesli napisze LOCK, wpisz sume bodajze 7 czy 5 ostatnich cyfr numeru VIN i wtedy wejdz w TEST 07. Masz tu m.i. cyfrowy licznik obrotow oraz temperatury). Nawet podczas najcieplejszych dni, nie powinien przekroczyc 112 stopni (generalnie 106-109 to normalna temperatura). Gdy temperatura bedzie wysoka, powinien zalaczyc sie wisco wiatrak, ktory przy 2000-2500RPM powinien sie odlaczac. Zmieni to zupelnie odglos pracy silnika, zamiast delikatnego warkotu powinienes uslyszec potezny huk podmuchu duzej ilosci powietrza (mowie o zakresie 1000-2500RPM). Sprawdz czy weze do chlodnicy nie sa zbyt twarde ani zbyt miekkie.

 

oprócz TV i navi ma wszystko

 

:duh: Nie mozna miec wszystkiego... W zaleznosci jakie ma wyposazenie - sprawdz elektronike i elektryke. Napisz co ma to my napiszemy jak sprawdzic czy dziala... :cool2:

 

Jeszcze jedno, powaznie mowie, celuj w 4.4 V8. Po GORA 6 miesiacach zaczniesz myslec tak samo. Najlepiej zrobisz jak przejedziesz sie obydwoma... :roll2:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieli mnie odległosć ,więc nie mam bezpośrednio dostępu do auta, biegi zmienia dobrze bez zadnych szarpnięć,silnik chodzi b.dobrze ,sprawdzałem po Vinie u kol. co robi na BMW W K. przebieg sie zgadza do ostatniego wpisu w książce serwisowej,potem jest przerwa przez 4 lata i zrobione jest70 000km,chyba jest to możliwe ,lakier Indywidual,tu problem z malowaniem lub poprawianiem ,trzeba ponoc szpeca lakiernika,jakoś się ten kolor nazywa??? ,to potem jak pojade znów oglądać,a to ,że 3,5 l przecież to jest starszy rocznik ślubu z tym nie będę brał,jak pojeżdżę to potem zmienię na mocniejszy motor.dzięki,nie moge właściwie otworzyc kodu,jakiś błąd wyskakuje.pzdr.[reszta z czasem]. Pytam więc nadal jaki i ile oleju do silnika,ponieważ jest do wymiany.A co do wisca ,to wiem o co chodzi,działa,jak postał samoch. na chwilę słychać było ,że daje ,potem po schłodzeniu przycichł.
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleju wchodzi siedem litrów.Ja leję castrol magnatec 5W40.Z uszczelkami nie ma tragedi.Jak lubisz pomajstrować troszkę,to wymienisz sam.Wiem,bo też to robiłem.Nie chcę skłamać ale na jedną pokrywę to koszt ok.70 zł.plus uszczelki pod śruby jest ich w sumie coś ok.24szt.i po ok.dwa zeta za sztukę.Niewiem dokładnie,bo ich nie dostałem.a w ASO nie byłem.
niema nic lepszego niż BAWARKA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pytam więc nadal jaki i ile oleju do silnika,ponieważ jest do wymiany.

Ilosci wszystkich cieczy masz w linku

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.