Skocz do zawartości

Spadek obrotów silnika podczas kręcenia kierownicą w miejscu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Temat był poruszany, lecz odpowiedzi się nie doszukałem i nie dotyczył E36.

1. Czy normalnym zachowaniem jest objaw zmniejszania się obrotów silnika przy kręceniu kierownicą w miejscu?

2. Czy powinno być słychać pompę wspomagania układu kierowniczego podczas skręcania w miejscu (nie myślę tutaj o maksymalnym skręcie)

3. Jaki olej wchodzi do układu wspomagania kier. w E36 ?

 

Z góry dzięki za odp.

Edytowane przez danielox
Opublikowano
Cze.U mnie przy maxymalnym skrecie mozna zaobserwowac lekki spadek obrotow i mysle ze jest to normalne bo w innych samochodach tez to widzialem.Co do pompy to przy lekkim skrecie u mnie nie slychac zabardzo jak pracuje przy maxymalnym czasem pisnie sobie.Olej wymienialem ale nie powiem ci jaki bo pudelko wyrzucilem. PZDR
Opublikowano (edytowane)
Tak jak zaznaczyłem, nie chodzi mi o dźwięk przy maksymalnym skręcie - wtedy zawsze słychać pompę - chodzi mi tylko o moment rozpoczynania skrętu np. przy kręceniu w miejscu na parkingu z wyprostowanych kół - słyszę pompę i spdają mi lekko obroty - raczej nie uważam to za normalny objaw... Edytowane przez danielox
Opublikowano
U mnie takze podczas postoju przy maksymalnym skrecie kiera zmniejszaja sie troche obroty ale to jest prawidlowa reakcja wiec nie masz sie czym martwic. Slychac takze pompe bo podczas maksymalnego skretu odpowietrza sie wlasnie w taki sposob uklad wspomagania tzn trzeba pokrecic kilkakrotnie maksymalnie w obie strony kiera. A co do oleju to powinno byc napisane na korku od wspomy ale raczej tez bedziesz miec taki jak ja czyli czerwony ATF , bo do wspomy wlewa sie raczej czerwony ATF w wiekszosci przypadkow czyli Dextron2 lub 3

BMW czyli Bardzo Miły Własciciel

E60 523i 2007

(oo=[][]=oo)


Ex: BMW E-30 318iS M42 90'

Opublikowano (edytowane)

zaraz Moderator zablokuje wątek - nie chodzi o moment maksymalnego skrętu...

 

P.S.

Olej Dextron 2 czy 3 ??? :reading2:

Edytowane przez danielox
Opublikowano
Kiedys slyszalem ze jesli chce sie dolac olej do wspomagania a nie wiadomo jaki byl poprzednio ( mowa o dextronie ) to najlepiej wlac Dextron 3. Zobacz czy na korku od wspomy masz napisane ATF. Ostatnio za litr Dextrona 3 w ASO zaplacilem 44 zl wiec nie jest to wcale duzy wydatek.

BMW czyli Bardzo Miły Własciciel

E60 523i 2007

(oo=[][]=oo)


Ex: BMW E-30 318iS M42 90'

Opublikowano
jeżeli masz odpowiedni poziom oleju we spomaganiu to zdecydowanie siada ci pompa! Chyba że gdzieś jest nieszczelność i zapowietrza ci sie układ. A co do oleju we wspomaganiu to w bmw leje swój olej -kolor brązowy.Ja miałem za mały poziom więc nie dolewałem oleju tylko całkiem spusciłem fabryczny i zalałem cały układ mobilem do wspomagania.
DARK SIDE OF POWER!
Opublikowano

Jeżeli byłaby nieszczelność to prawdopodobnie wyciekłby przez nią olej, czyż nie?

P.S.

A pompe słychać jeżeli stoi się na zewnątrz, bądź otworzy drzwi (daje tu o sobie znać bardzo dobre wygłuszenie silnika)

Opublikowano

I tu nasuwa się kolejne pytanie:

Czy można w przybliżeniu określić jaki przebieg powinna wytrzymać pompa wspomagania układu kierowniczego?

Opublikowano
wielka niewiadoma ale z moich doświadczeń z samochodami wyposażonymi we wspomaganie to mogę powiedzieć że około 200 tys km musi wytrzymać bez żadnej łaski-oczywiscie pod warunkiem że pilnuje sie poziomu oleju w zbiorniku. :D
DARK SIDE OF POWER!
Opublikowano

Poziom oleju jest OK, jednak zakupiłerm już nowy ATF - wymienie i zobaczymy, były już wypowiedzi na forum że to czasami wystarcza, jednak obawiam się, że w moim przypadku konieczna będzie wymiana pompy...

Ktoś z szanownych forum-userów wie jak właściwie "książkowo" powinno się objawiać zużycie pompy?

Opublikowano

Ktoś z szanownych forum-userów wie jak właściwie "książkowo" powinno się objawiać zużycie pompy?

 

Nie ale wiem jak ją zepsuć :D . W maxymalnym skręceniu kierownicą, można zostawić ok. 5 sec. Potem olej jest "przepuszczany". Jak jakiś słaby kierowca jeździł, to pewnie skrecał na maxa i czekał aż go ktoś wpuści np. na wyjazd. Trzymał kierownice zbyt długo i zajeździł pompe. Jeżeli nie chcemy zajechać pompy to w max. położeniu zostawiamy kierownice max5 sec. (ewentualnie wykonujemy dany manewr). Jak czekamy np. na wyjazd, to lekko kierownice popuszczamy. Wystarczy kilkadziesiąt stopni zmniejszyć obrót kierownicy i pompa nie pracuje na 100% wydajności.

 

Olej Dexron II/CHF 11S

Opublikowano
a "ksiązkowe" zużycie pompy objawia sie tym co pisałes: 1.najpierw pompa zaczyna hałasowac,a potem masz stopniowy spadek wspomagania aż do jego utraty! 2. nagły zanik wspomagania -najczęściej zdarza sie to w trasie zdala od domu. Zanim cokolwiek bedziesz wymieniał to zrzuć pasek klinowy i poobracaj sobie ręką kołem pompy bez paska- wtedy łatwo wyczuć co i jak.Przy okazji poobracaj sobie napinaczem i kołem od alternatora aby sprawdzic ich stan.
DARK SIDE OF POWER!
Opublikowano
Co radzicie - zakładając, że jest to pompa jeździć aż całkiem padnie (teraz działa tak jak opisałem w poprzednich postach) - czy już teraz ładować kase w wymiane. Ze względu na dość znaczne wydatki w innej sferze życia, chciałbym przejściowo wybrać opcję pierwszą, lecz czy zepsuta pompa nie uszkodzi czegoś jeszcze? (np. zatrze się i zniszczy pasek klinowy...)
Opublikowano
jak ci pompa siadnie na trasie z dala od domu to total bryndza. I co wtedy zrobisz jak ja zatrze??? :? Holowanie? chyba nie bo byle pomoc drogowa skasuje od ciebie za sto kilkadziesiat km tyle co na pompę.
DARK SIDE OF POWER!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co radzicie - zakładając, że jest to pompa jeździć aż całkiem padnie (teraz działa tak jak opisałem w poprzednich postach) - czy już teraz ładować kase w wymiane. Ze względu na dość znaczne wydatki w innej sferze życia, chciałbym przejściowo wybrać opcję pierwszą, lecz czy zepsuta pompa nie uszkodzi czegoś jeszcze? (np. zatrze się i zniszczy pasek klinowy...)

 

Ja w poprzedniej zrobiłem tak, że kupiłem używaną pompę za 100zł i wymieniłem - po kłopocie.

Kai

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.