Skocz do zawartości

Co w pierwszej kolejnosci podlega eksplatacji?


judin

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc,

 

Kupilem BMW e39 98/99 rok w calkiem niezlym stanie, lecz w pazdzierniku zeszlego roku :)

 

Jak widac troche do tego czasu mineło dni, a dokladnie prawie poł roku.

Nic od tamtego czasu nie zrobilem aby autko poczulo sie lepiej. Od razu mowie ze znaczacej przyczyny nie bylo bo nic nie stuka, ani nie puka, olej slomkowy nadal.

 

Chcialbym powymieniac jakies rzeczy, ktore najbardziej sa eksplatowane, wiecie chodzi mi o profilaktyke.

 

Czy moglibyscie doradzic, co w pierwszej kolejnosci powymieniac??

 

pozdrawiam i dziekuje z gory za sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziwny post. Jeśli masz za dużo kasy-jedź do ASO na kontrolę wszystkiego. Spokojna głowa-oni już coś znajdą.

Profilaktycznie przecież można wymienić wszystko...

A serio: wnioskuję, że nie jesteś zbyt doświadczonym użytkownikiem BMW, więc nie kombinuj.

Po drugie: ciągle słomkowy olej po 6 miesiącach? Gwarantuję, że po tygodniu jest czarny. Chyba, że nie uruchamiasz silnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziwny post. Jeśli masz za dużo kasy-jedź do ASO na kontrolę wszystkiego. Spokojna głowa-oni już coś znajdą.

Profilaktycznie przecież można wymienić wszystko...

A serio: wnioskuję, że nie jesteś zbyt doświadczonym użytkownikiem BMW, więc nie kombinuj.

Po drugie: ciągle słomkowy olej po 6 miesiącach? Gwarantuję, że po tygodniu jest czarny. Chyba, że nie uruchamiasz silnika...

 

Jak sam czytam swoj post to pomyslalbym podobnie jak Ty, ze mam za duzo kasy. Wrecz przeciwnie, dopiero teraz zaczalem zarabiac jakies pieniazki ze moglbym cos wymienic. Dzieki Bogu nic sie powaznego nie stalo do tej pory wiec sie ciesze. Nie szukam dziury w calym. Wiem ze z reguly po zakupie samochodu wymienia sie paski klinowe filtry etc. Ja nie wymienilem nic, dlatego chcialem sie tylko poradzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. Robisz duży błąd nie wymieniając nic. Jedź do mechanika, niech sprawdzi stan pasków, klocków/tarcz, zawieszenie (niekoniecznie brak stuków to gwarancja sprawności), klimę, ładowanie akumulatora. Sam widzisz, że można się nieźle zabawić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

paski to chyba widzisz jaki mają stan, z olejem to nas w konia robisz, kolega wyżej ma rację, po prostu lej paliwo i jeździj.

 

jeżeli już chcesz wydać na coś swoje ojro to chyba tylko sprawdź stan klocków i tarcz

 

Pozdrawiam

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego pojedz na dobrą geometrię podwozia to się dowiesz które gumy są już miękkie i ile wahaczy do wymiany to że nie puka to nic.

Mi też nie puka a na geo wyszło że do wymiany wahacz dolny przód prawy tył prawy górny. Chociaż większość robi wszystko na sztukę i nie sprawdza nawet wahaczy tylko kręcą ile wlezie a pozniej geometria znow za chwilke sie rozłazi

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście w benzynach olej później robi się ciemny :)

Mam pytanie dotyczące pasków :) Porobiłem już w mojej trochę rzeczy i narazie chciałbym sobie odpuścić natomiast od początku nie zmieniałem pasków :8) A przejechałem 20 000 km, zmieniać czy da się jakoś poznać ich stan ?? Mam jakiś spray do pasków, stoi w instrukcji, że likwiduje piski i ułatwia pracę pasków :8) psikać ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolege z postu pierwszego doskonale rozumiem, ja u siebie częsci eksploatacyjne wymieniam po pewnym okresie lub przebiegu w większości, nie czekam aż padnie silnik czy zacznie się lać z niego.

 

Ja jak kupuje auto to od razu po zakupie robie generalna wymiane elementow eksploatacyjnych (w poprzednim aucie byłem w połowie cykli wymiany, tutaj tuż przed, więc nie zaszkodziło na pewno).

 

Do wymiany, silnik, sprawa ważna:

1. Olej w silniku + filtr.

2. Przy tym warto wymienić odme - co prawda w dieslu to podstawa (bo przy turbo i zapchanej odmie, silnik odpowietrza sie przez turbo i stąd problemy z nim), ale w benzynce też jest to ważne i zazwyczaj nie jest wymieniana od lat lub od nowości, a kosztuje grosze.

3. Filtr powietrza, od razu warto kupić preparat do czyszczenia przepływomierzy (pisałem o nim w dziale siedem) i wywalić kurz z niego, u mnie mimo że auto jeszcze nie "rdzewieje", znacznie płynniej poruszają się te 2 tony przy niskich obrotach po czyszczeniu.

4. Filtr paliwa, mało ludzi go wymienia, przy 525d miałem zawalony totalnie, poprzednia 745i miała czysty ale i tak wymieniłem, ta 745i miała też przypchany syfem dość porządnie tak więc nie warto oszczędzać, jak ktoś chce długo i spokojnie jeździć to filtry powinien wymienić co jakiś czas.

5. Paski (klima itp) trzeba sprawdzic, ja bede wymienial niebawem swoje chociaz mechanik stwierdzil ze sa w dobrym stanie (w zimie coś tam delikatnie rzęziło wiec wymiana nie zaszkodzi, bo robi sie to latwo a paski są tanie).

 

Do sprawdzenia, zawieszenie, nie zawsze stuka i puka:

1. Tarcze i klocki, ja sie na mechanice nie znam wiec mechanik kontroluje na bieżąco stan, plus mamy komputery ktore mowia o wymianie. Warto kupować markowe (oryginaly) tarcze, klocki jak chcesz oszczędzać to podróbki tylko na tył, z przodu przy naszych autach nie warto sobie kopać grobu (opinia kolegi z aso innej marki). Najlepiej oryginal kupić, targując się w ASO o dobry rabat (10% powinni na dzien dobry dać na te rzeczy).

2. Wahacze, gumy, to wszystko sprawdza specjalisci, byle byli dobrzy. U mnie 3ci z kolei warsztat w poprzednim aucie doszedł do wniosku, że jeden z wajaczy jest uszkodzony i drążki stabilizatora (czy jakoś tak) też nadają się do wymiany.

3. Amorki, u mnie pokazywalo 66%, ale robilem i tak wahacze przod i wiekszosc gum, na amorki dostalem bardzo dobra cene wiec wzialem od razu. Okazalo się po wyjęciu że były niesprawne, tak więc to badanie na kompie wcale nie jest pewne. Przody warto sprawdzić i jeśli wydają się wyjechane, nawet profilaktycznie wymienić. Na pewno będzie lepiej, w E39 często jest tak że nie wymienia się ich od nowości.

 

Co jeszcze można robić z autem?

1. Ja sobie wymieniłem filtr i olej w skrzyni biegów, chodzi od razu płynnie.

2. Czyszczenie przepływomierza, jak napisałem wyżej, zaleca się robić przy każdej wymianie filtra powietrza. Bardzo to odczułem na swoim aucie.

3. Wszelkie gumy (zawieszenie, łącznik elastyczny wału, etc), po 10 latach bedą już dość mocno zużyte, więc można się pokusić o ich wymiane. Jednak ze względu na koszta, warto sprawdzić ich stan w warsztacie najpierw.

 

Musisz sobie znaleźć jakis dobry warsztat (ja taki znalazłem dopiero w Katowicach, M-Auto), oddać im auto do przetrzepania i będziesz wiedział co i jak. Z tym że jak mówię, można wymienić częśc już kompletnie uszkodzoną, a można wymienic zużytą - ja wymieniam wcześniej bo u mnie musi być ideał (co jest niełatwo osiągnąc w kilkuletnim aucie, i nietanio), ale teraz już poza jedną upierdliwą rzeczą u mnie jest wszystko zrobione, wymienione i na prawdę jestem z auta zadowolony.

 

Z tym że ja auto traktuje bardziej jako zabawke, niż jako pudło do szybkiego przemieszczania się, więc mam trochę inne podejście, ale widze że Ty tez :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zodiac wielkie dzieki za wyczerpujaca wypowiedz, super :)

 

W wielkim skrocie przedstawiam liste czesci do wymiany. Czy pokusilby sie ktos dopisac ile co moze kosztowac, zebym mogl sobie zobrazowac ile to moze kosztowac. Nie znam sie na firmach, wiec ciezko stwierdzic mi ktora czesc to oryginalna, a ktora nie.

 

1. Filtr paliwa

2. Filtr powietrza

3. Filtr oleju

4. Płyn hamulcowy

5. Płyn hłodniczy

6. Tarcze i klocki

7. Olej silnikowy

8. Olej w dyferencjale

9. Paski klinowe i napinacz

10. Odma

11. Filtr i olej w skrzyni biegow

12. Przednie wahacze i tuleje tylnego zawieszenia

13. Amorki

14. Preparat do czyszczenia przepływomierzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie żebym był jakiś nie dbały czy coś w tym stylu,miałem już 2 bmw przez 6lat i jak tylko coś się działo to od razu naprawa, oryginalna część i tak było i będzie, ale skoro w pierwszym poście kolega judin napisał, że nic się nie dzieje, nie napisałeś, że wybierasz się w dłuuuugą trasę to ja bym nie robił dosłownie nic.

 

Odpowiedz sobie sam:

1. Dobrze Ci auto odpala?

2. Dobrze przyspiesza bez smug dymu?

3. Nie stuka nic?Czy czujesz na dziurach, że "tłuce" się?

4. Ile km temu wymieniłeś olej?

5. Jak biegi wchodzą?

 

P.S zaproś żonę na kolację, jakaś wycieczka może, dobry komplet opon

 

to jest tylko moje skromne zdanie, tak +- te części ok3 tys.

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No na kazde Twoje pytanie moglbym odpowiedziec ze wszystko jest ok, z tym co pisales nie ma zadnych problemow.

 

Co do oleju to nie wiem wlasnie co zrobic, jest 'czysty' ale nie wiem co lał poprzedni wlasciciel. Bede go niebawem wymienial, macie jakies propozycje jaki olej zapodac??

 

Wiecie, jak na rok 98/99 mam przebieg 90tys - wiem ze zaraz ktos napisze ze byl cofany, ale mam kilka powodow by w to wierzyc - byc moze dlatego wszystko w aucie po pol roku bardzo dobrze sie spisuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.