Skocz do zawartości

Opony lepsze czy gorsze na tył??


Rekomendowane odpowiedzi

Teoretycznie lepsze opony zakłada się na oś na która jest napęd, ale kiedyś w telewizji widzialem program w którym mówili, że lepsze opony zakłada się na tył, ponieważ przód jest cięższy to i tak będzie trzymał przyczepność a tył podczas hamowania odrywa się od drogi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
dokladnie. zawsze myslalem ze na tyl daje sie gorsze ale w tv w jakims programie mowili ze wlasnie odwrotnie. na tyl daje sie lepsze opony ktore beda trzymac zad w torze jazdy. aby cie nie obrucilo np podczas gwaltownego hamowania.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Telewizja kłamie. To po pierwsze.

 

Logicznie rzecz biorąc - zakładasz gorsze na przód - nie masz kontroli nad autem, ale masz napęd, bo na tyle masz lepsze. I co Ci daje napędzanie auta, jeżeli nie masz nad nim kontroli ?

 

Zakładasz gorsze na tył i lepsze na przód. Masz kontrole nad autem, napęd jest ok, bo oś tylna jest dociążana.

 

Sytuacja awaryjna. Pierwszy przypadek - pęka opona przednia, nie mas zkontroli nad autem, lądujesz pod tirem. Drugi przypadek, zjezdzasz na bok i wymieniasz koło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że zdania podzielone :D

 

Akurat w przypadku BMW problem się sam rozwiązuję gdyż zakładamy lepsze na tył i tam właśnie mamy napęd :wink: Więc mamy dwa w jednym.

 

O ile nie ma to takiego wielkiego znaczenia w lecie to w zimę na pewno zakładałbym lepsze na oś napędzaną.

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

W BMW lepsze na tył.

Lepsze z przodu - grozi ci nadsterowność i walisz bokiem lub tyłem w przeszkodę

Lepsze z tyłu - grozi ci podsterowność i walisz przedem w przeszkodę

 

Nadsterowność przy dużych prędkościach najczęściej źle się kończy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kylo WR - wolisz szybciej jechać i wogóle nie skręcać? Bo ja w zimie wole troche wolniej jechać ew. mały poślizg zaliczyć i mieć kontrole nad torem jazdy.

 

Zastanów się czy w zimę w ogóle ruszysz z miejsca pod górkę jeśli założysz lipę na oś napędzaną :wink:

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.