Skocz do zawartości

Czy można półsyntetyk do M52 gdy zaleca sie tylko syntetyk?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Niedługo kroi mi się wymiana oleju. Kiedy kupowałem auto to miał zalane coś, olej był czarny a jak sie potem okazało pod pokrywą zaworową znajdowało się bardzo dużo jakby ŁT-43 lub TOWOTu. Dziwna sprawa, zmieniłem zatem na pełen syntetyk MOBIL 0w30 i auto jeździ. Ponaprawiałem mini wycieki zewnętrzne na silniku i teraz chętnie ze względu na dosyć głośną pracę szklanek zaworowych zmieniłbym na półsyntetyk.

Jednak na np. stronie castrola WOGÓLE NIE MOGĘ STOSOWAĆ oleju półsyntetycznego! Dopuszczalny olej to 5w, pełny syntetyk.

 

Czy ktoś z was używa w M52 (sprawdzony przeze mnie wcześniej w M50) oleju CASTROL MAGNATEC 10w40 ??? Czy bierze, czy silnik pracuje cicho ?

Opublikowano

To że do M52 nie można lać półsyntetyka to mit.

 

Oczywiście zaleca się ale...nie wybuchnie jak wlejesz półsyntetyk.

 

Ja sam zaraz po kupnie chciałem wlać syntetyk (230tyś) i nie zrobiłem tego tylko dlatego że nie wiedziałem co kto wcześniej lał.

 

Z Magnatekiem o którym piszesz miałem do czynienia w poprzednim aucie M42 i nie miałem żadnych zastrzeżeń.

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Opublikowano
ja od dwóch lat jeżdżę na Valvoline 10W-40 max live i jest OK

 

ja również używam tego oleju, przy kolejnej wymianie na pewno nie zmieniam na nic innego :D

Opublikowano

Mój jak kupiłem był zalany właśnie castrolem magnatec 10W40. Ja inaczej jak ty, w drugą stronę zmieniłem, czyli na pełen syntetyk.

Nie widzę żadnych różnic w pracy zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku.

Tak więc może się okazać jak zmienisz na 10W40, że nic w głośności pracy się nie zmieni.

 

Moje opinia w tym temacie jest taka: Olejem silników się nie naprawia. Jak Ci klepie to wymień hydroregulatory i będziesz miał spokój.

Olej służy do smarowania i jeżeli pisze, że zalecany jest syntetyk to niech jeździ na syntetyku

Opublikowano

Ja tematem kosztów wymiany się jeszcze nie interesowałem.

 

Ale niedawno na forum był temat, że ktoś tak chciał wymienić jeden hydroregulator ale mechanik mówił, że trzeba wszystkie na raz. W tym temacie pisali o około 1500PLN.

 

Poszukaj ten temat. Całkiem niedawno był.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.