Skocz do zawartości

Regulacja luzu zaworowego - konkrety


Topik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam zamiar zabrać się za temat i ztąd moje pytania:

1. jaki luz na dolotowym i wydechowym.

2. Regulacja przy iepłym czy zimnym silniku.

3. jak najlepiej określić moment ustawienia luzu na danym zaworze (w którym momencie).

4. jakie narzędzia (do regulacji luzu, do kręcenia wałem).

 

Aha e32 730 M30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1- nie znam dokladnych luzow bo ja nie musze ustawiac

2- regulacji dokonuje sie na zimnym siolniku bo na cieplym luzy sie kasuja wiec jak mozna ustawic cos co nie istnieje?

3- do krecenia walem porzadna grzechotka z firmowa nasadka i dlugie ramie coby sie nie zmeczyc....

 

jak chcesz to pi podesle adres zakladu gdzie w krakowie ustawiaja zaworki - niezbyt drogo a dobrze....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj nie - tak nie da rady - nie wystarczy jak przyszykujesz np 19 i 22 ........... przeciez wiadomo ze musisz miec caly komlecik.........

 

co do luzow - wystarczy poszukac w necie - tam jest wszystko

 

moja rada - jak nie wiesz co i jak to najpierw sie przypatrz u fachowaca... popytaj .... postekaj.... a nastepnym razem z duma powiesz- ja sam to zrobilem :D

 

bo wiesz - zebys nie ustawil tak ze sie spotka zawor z tlokiem bo to nie najlepsza para i wtedy roznie bywa........ :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co się dzieje z tymi zaworami, pukają czy są jakieś inne objawy.

Jaki przebieg ma motor, oczywiście mniej więcej.

Luz ustawiasz na mimośrodach, potrzebny jest klucz najlepiej płasko-oczkowy nr 10, do poluźnienia samych mimośrodów.

W mimośrodzie jest otwór o średnicy 2 lub 3 mm, w który trzeba włożyć pręt stalowy lekko wygięty o tej samej średnicy co otwór w mimośrodzie, którym należy kręcić w jedną lub drugą stronę w celu ustawienia odpowiedniego luzu, oczywiście za pomocą szczelinomierza który trzeba umieścić między mimośrodem, a trzonkiem zaworu.

Jeżeli dobrze pamiętam to ssący ma chyba 0,25 a wydech 0,3 tych wartości nie jestem pewny.

Należy pamiętać że w przypadku silników o prawdopodobnie dużym przebiegu owe mimośrody często są "sklepane" w miejscu gdzie uderzają o trzonek zaworu, wtedy pozostaje zakup nowych mimośrodów lub też ich delikatne podszlifowanie, co niezawsze przynosi oczekiwane rezultaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 12V R6 3,0 lub 3,5l luz zaworowy ustawiamy ma zimnym silniku i powinien wynosic takie akuratne 0,3mm ani za ciasne anie luzne...

Oczywiscie zakladam ze kazdy wie ze ustawia sie go w dolnym polozeniu krzywki walka rozrzadu.

I cokolwiek bedziecie robic nie starac sie wustawi nawet luzniej nic podpierac zaworow - nasze bmw tego nie lubia i moga nie odpalic.

Pozdrawiam

Kamil



(...)trzeba wiedziec kiedy ze sceny zejsc

NIEPOKONANYM...(...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

1. luz 0.30 na obu

2. polecam na zimnym, wiadomo głowica to najcieplejsza cześć silnika i regulacja na ciepłym to żadna przyjemność.

3. kiedy krzywka wałka jest "z drugiej strony" dźwigienki

4. szczelinomierz, klucz 10, uwaga na śrubu przy mimośrodzie ja już jedną ukręciłem i było zabawnie... samej regulacji dokonujesz tak jak napisał dzidzia, nie trzeba kręcić wałem kluczem wystarczy włączyć 4 bieg i przetoczyć samochód.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.