Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam jak kupiłem auto sprawdzałem ile jestem w stanie przejechac na pełnym zbiorniku przy spokojnej jezdzie na połowie zrobiłem 500km a do rezerwy 790 niewiem jak wam ale mi zawsze druga połówka ucieka w oczach :), no ale wracajac do tematu teraz na połowie zbiornika zrobiłem 290km :mad2: niewiem co jest grane ale w ogólnym rozrachunku robie niecałe 300 km mniej, mechanik przeczyscił mi przepływomierz i skasował błedy niestety niewiem jakie ponoc po skasowaniu juz sie nie pojawiły aha jezdziłem jakis czas przed "testem" spalania z odpieta przepływka moze komputer złe parametry dobrał i zapisał? Aha i tutaj jeszcze przy okazji chciałbym zadac pytanie odnosnie przepływki, jesli po odpieciu auto jest żwawsze to znaczy ze jest zepsuta? bo mechanik stwierdził ze on sobie ustala swoje parametry i co z tego ze bedzie lepiej chodził jak bedzie spalał duzo wiecej, za odpowiedzi z góry dziekuje.
Opublikowano
w ksiazce pisza ze jezeli przeplywka padnie w tym wypadku jak byla odpieta to komputer bierze odczyt z czujnika uchulenia przepustnicy maja sie wtedy pogorszyc osiagi samochodu i wzrasta spalanie
jedynakk
Opublikowano
w ksiazce pisza ze jezeli przeplywka padnie w tym wypadku jak byla odpieta to komputer bierze odczyt z czujnika uchulenia przepustnicy maja sie wtedy pogorszyc osiagi samochodu i wzrasta spalanie

 

Jak odepne to ciut lepiej chodzi. A róznicy w spalaniu to szczerze zbytnio nie odczułem.

Opublikowano (edytowane)

To twoje "teraz robię mniej" to znaczy kiedy? Na ostatnim tankowaniu, przez ostatni miesiąc? No i na której połowie zrobiłeś te 290km, bo jak na pierwszej to wychodzi ci tak jak wcześniej (290+500=790) Wychodzi ci koło 10l na 100km, zimą tyle w mieście pali ten silnik, no chyba że mówisz o trasie.

Jak odepne to ciut lepiej chodzi. A róznicy w spalaniu to szczerze zbytnio nie odczułem.

No i tu jest problem, bo po odpięciu przepływki powinieneś czuć znaczne pogorszenie osiągów, a nie polepszenie. Prawdopodobnie przepływka do wymiany i z tąd to spalanie.

Edytowane przez Prokop
Opublikowano
Zbiornik ma 63l więc skąd 10l na 100km??

:duh:

Z tąd, że się odniosłem do pierwszego postu gdzie kolega pisze że teraz na połowie baku robi nie całe 300km, a połowa to wiadomo ile i wiadomo ile wyjdzie średnie spalanie czyli 10L.

Opublikowano
Źle sformułowałem, leje do pełna bak i chodzi mi o prawą połówke tą która pierwsza ucieka wczesniej udawało mi sie zrobic nawet 500 km a teraz 290 takim samym stylem jazdy, A z przepływka tak jak napisałem- po odpieciu nie pogarsza sie a poprawia, a z mechanikiem to o to mi chodziło ze jego zdaniem kiedy sie odepnie przepływke on przechodzi w stan awaryjny i wiecej pobiera paliwa stad lepsze osiagi.
Opublikowano
Szkoda gadać. Samochód na same powietrze nie jeździ. Najekonomiczniej pali do 80km/h, powyżej 130km/h to już tylko ogranicza pojemność baku. A komputer jest tak czuły, że wykryje wadliwą pracę przepływki, sondy,... Więc o co come on? :mad2: Niech kolega doleje do pełna to zobaczy ile dokładnie spalił. :norty:
Opublikowano
Szkoda gadać. Samochód na same powietrze nie jeździ. Najekonomiczniej pali do 80km/h, powyżej 130km/h to już tylko ogranicza pojemność baku. A komputer jest tak czuły, że wykryje wadliwą pracę przepływki, sondy,... Więc o co come on? :mad2: Niech kolega doleje do pełna to zobaczy ile dokładnie spalił. :norty:

 

Powiedz mi gdzie z mojej wypowiedzi wywnioskowałes ze chciałbym zeby paliło 4.5 l w miescie? bo twoja odpowiedz ze samochód na samo powietrze nie jezdzi tylko to mi podsuwa na mysl.

O jaki komputer ci chodzi? bo przeczytałem juz duzo postów na tym forum i jest pełno tematów gdzie koledzy pisali ze komp nic nie wykazał a auto dalej nie chodzi tak jak powinno. Bo ja juz rózne teorie słyszałem nawet ostatnio w pracy pewien gosc twierdził ze jemu jak sie cos stanie z autem wjezdza do mechanika i ten "szpec" po słuchu wywnioskuje co jest nie tak z autem :mad2:

Opublikowano
A ile chciałbyś żeby palił? katalogowo to pali na hamowni w określonym środowisku, na odpowiednim programie trasy (służy to tylko do porównania, określonych samochodów - np. jeden model pali 5l a drugi 6l - tzn. że ten drugi samochód będzie palił przypuszczalnie u tego samego użytkownika 20% więcej). Ten samochód ma autodiagnozę, która sygnalizuje zapalając kontrolkę na desce rozdzielczej koloru pomarańczowego w kształcie prostokąta pogorszenie składu spalin.
Opublikowano
A ile chciałbyś żeby palił? katalogowo to pali na hamowni w określonym środowisku, na odpowiednim programie trasy (służy to tylko do porównania, określonych samochodów - np. jeden model pali 5l a drugi 6l - tzn. że ten drugi samochód będzie palił przypuszczalnie u tego samego użytkownika 20% więcej). Ten samochód ma autodiagnozę, która sygnalizuje zapalając kontrolkę na desce rozdzielczej koloru pomarańczowego w kształcie prostokąta pogorszenie składu spalin.

 

A kto tu mówi o katalogowym spalaniu? o hamowni? przeciez juz do znudzenia w kazdej odpowiedzi powtarzam ze wczesniej PALIŁ "TYLE" A TERAZ TYLE, Ty dalej nie rozumiesz, kupujesz auto pali 10 litrów po pół roku auto spala juz dajmy 16 i według ciebie to jest normalne :clap: bo wychodzisz z twierdzenia ze ludzie chcieliby jezdzic na powietrzu? Nie, ja poprostu chce jezdzic sprawnym autem bo jesli moj styl jazdy i warunki jazdy sie nie zmienily a odległosci które moge pokonac przy pełbym baku są duzo mniejsze bo przeciez nie mówie tu o 30 czy 60 km tylko ponad 200 przy jednej połówce wskaznika (gdy wyjezdze druga bede wiedział ile poszło do samej rezerwy) i to juz zaczął byc standard nie pojedynczy kaprys mojego auta. I JESZCZE RAZ PO RAZ OSTATNI POWTÓRZE PISZE TO Z WŁASNEGO DOSWIADCZENIA NIE Z KATALOGÓW I MOICH FANTAZJI ZEBY PALIŁ 2L/100km w miescie, wiec jesli dalej bedziesz utrzymywal swoje ze kupiłem auto a teraz placze ze tyle pali to moze nie odpisuj.

Opublikowano
500 km na połowie baku a wiec liczac około 32 litry to spalanie 6,4 wiec... niewykonalne w przypadku Twojego silnika i przy masie E46, chyba ze 100% autostrada 100kmh z dotykaniem pedału gazu piórkiem :) Ale to tez nie bardzo. 300km na połowie baku - jak najbardziej normalne przy mieszanej jezdzie i tyle powinno byc. Jak wyszło Ci 500 to znaczy ze pewnie nie skasowałes licznika przed tym pomiarem. Odpieta przepływka to mół jak cholera, ostatnio przejezdziłem tak 150 km bo czekałem na nowa przepływkę i z 170 konikow było moze z 60. Spalanie wzrosło ale o jakis litr na 100km. Jesli po odpieciu przepływomierza jezdzi Ci lepiej niz wczesniej - to wniosek jest prosty, masz zrypany przepływomierz. I nie ma tu nic do tego dawka paliwa, ze bedzie wieksza. Bo powietrza i tak bedzie za mało zeby to spalic, bedzie wywalało bład za bogatej mieszanki i tyle. Auto na pewno nie bedzie jezdziło lepiej niz ze sprawnym przepływomierzem.

Once you get locked in to a serious drug collection the tendency is to push it as far as

you can...

http://www.motostat.pl/user_images/2680/icon3.png

Opublikowano
500 km na połowie baku a wiec liczac około 32 litry to spalanie 6,4 wiec... niewykonalne w przypadku Twojego silnika i przy masie E46, chyba ze 100% autostrada 100kmh z dotykaniem pedału gazu piórkiem :) Ale to tez nie bardzo. 300km na połowie baku - jak najbardziej normalne przy mieszanej jezdzie i tyle powinno byc.

 

No właśnie także chciałem to zauważyć - mało realne aby w normalnej eksploatacji zrobić na połowie baku 500km. O ile na autostradzie dałoby się taki wynik osiągnąć - i to w granicach rozsądnej jazdy - bo przy 150km/h spalanie jest wyższe niż przy 100km/h - o tyle w jeździe mieszanej wynik 6,4L/100km byłby perfekcyjny.

Mi ( co prawda starsze auto E36 318i) wychodziło w cyklu mieszanym około 9-10L/100km - i nie był to wynik najgorszy bo koledzy mięli większe spalania.

 

Wynik 300km na połowie zbiornika jak na 1,6 jest trochę mały - ale nie jest to aż tak mało. Nie spodziewaj się, że benzyna w mieście przy korkach i swojej masie będzie spalała ci 6 litrów.

Ja jak zaleje pod korek to przejeżdzam w cyklu mieszanym około 600-650km - w zlaężności jak i gdzie jadę ( z tym że mam większy silnik - ale róznice w spalaniu nie są aż tak na korzyść 1,6 ażebyś z pełnego baku walnął 400km więcej ode mnie ;-) ).

 

Pzdr,

Opublikowano
A z przepływka tak jak napisałem- po odpieciu nie pogarsza sie a poprawia, a z mechanikiem to o to mi chodziło ze jego zdaniem kiedy sie odepnie przepływke on przechodzi w stan awaryjny i wiecej pobiera paliwa stad lepsze osiagi.

Co z tego że w stanie awaryjnym więcej pobiera paliwa jak mieszanka jest zła. Lepsze osiągi są z tąd że masz padniętą przepływkę i po podłączeniu jej komputer dostaje złe informacje o ilości przepływającego powietrza i tworzy złą mieszankę. Jak odłąnczasz przepływkę, komputer przechodzi w stan awaryjny i wówczas steruje mieszanką z informacji o uchyleniu przepustnicy (jak zauważył kolega jedynakk) i dlatego lepiej chodzi samochód. Miałem to samo. Bez przepływki jeździłem normalnie, po podłączeniu nawet nie mogłem ruszyć. Dlatego mówię zę na 90% masz walniętą przepływkę. Jak podłączysz pod kompa to powinno ci wykazać błąd przepływki.

Opublikowano

To tak na zmianę tematu ;)

Wprawdzie za długo nie śmigam swoja e46 więc i na razie nie bardzo sprawdziłem spalanie w mieście. Na trasie schodzi mi spalanie do 6,5l przy rozważnej jeździe, z czego jestem zadowolony, bo i e30 więcej mi paliła ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.