Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam zamiar wymienić sprzęgło wiskozy, ponieważ visco pracuje cały czas, jak odpalę silnik to strasznie dmucha póżniej nie zwalnia, a powinno.

Kiedyś znalazłem temat w którym było krok po kroku opisane jak to zrobić, i jak na złość teraz nie mogę go odszukać więc proszę o porady/wskazówki

 

Mam zamiar kupić dokładnie takie

 

http://www.allegro.pl/item571568613_bmw_sprzeglo_wiskotyczne_visco_e30_e36_e34.html

 

nie ukrywam, że sugeruje się ceną ponieważ jest dość niska na tle konkurencji, czy ktoś z Was spotkał się już z tą firmą czy lepiej sobie odpuścić i dołożyć kilka zł ??

Opublikowano
Ja w Styczniu miałem małą przygodę, wiatrak rozwalił mi w e39 chłodnice. Zostawiłem auto założyli mi nowe części okazało się że wisko też do wymiany kupili NOWE ale tanie coś lekko ponad 200. I właśnie przy nowym takie objawy jak u Ciebie. Czyli po odpaleniu auta lata cały czas nieważne jaka temperatura. W tygodniu zamawiam nowe Sachsa lub Behra. Tak więc zastanów się czy najtańsze jest dobrym rozwiązaniem
Opublikowano

zakładasz płaski klucz na nakrętkę od wiska, nie pamiętam rozmiaru, ale chyba 32 i walisz młotkiem w ten klucz, aż nakrętka puści, tylko pamiętaj że wisko ma lewy gwint!!

jak nie puści to musisz pokombinować z zablokowaniem koła pasowego

kup wisko behr lub sachs, inaczej szybko będziesz musiał ponownie wymieniać

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam. Po pierwsze odradzam kupna takiego wiska jak w linku. Po pierwsze jest prawie pewne że będzie się włączać przy niewłaściwych temperaturach, po drugie juz fabrycznie będzie miało luz na łożysku. Najtańsza opcja to BEHR i nie kupuj nic tańszego bo będziesz nie zadowolony. Mówie to z własnego doświadczenia. Jezeli nie możesz odkręcić wiska to proponuję zaopatrzyć się w przecinak budowlany i młotek. Trzeba bić przecinakiem w krawędź nakrętki tak żeby odkręcać ją zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Proponuję najpierw zdemontować obudowę wentylatora i odkręcić wiatrak. Najlepiej przy pomocy białego markera zrób kreskę między nakrętką a ośką pompy. Będziesz widział dzięki temu czy nakrętka się luzuje, czy nie. Przeważnie wystarczy przesunięcie o kilka milimetrów między znakami i wisko pójdzie lekko ręką. Montujesz w podobny sposób, tylko zamiast przecinaka stosujesz klucz płaski 32mm i młotek. Kiedy trochę dokręcisz robisz znak markerem i dokręcasz przy pomocy młotka. Kiedy po znakach będzie widać ze nakrętka nie dokręca się już bardziej można uznać że jest wystarczająco mocno. Jezeli przykręcisz za słabo to wisko może samo odkręcić sie przy gaszeniu silnika.
Opublikowano
Do tego co kolega wyżej napisał dodam, że warto ścisnąć (przytrzymać) pasek od alternatora po to by nie obracało ci tej ośki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.