Skocz do zawartości

m40 - nierówna praca na zimnym.


KrzychuKrzys

Rekomendowane odpowiedzi

Kiedy silnik jest zimny nierówno pracuje. Nie faluje a raczej kuleje.

Objawia się to delikatnymi rytmicznymi spadkami obrotów i wibracjami we wnętrzu. Towarzyszy temu zjawisku również 'fukanie' z rury wydechowej.

Aż tak strasznie się nie 'potyka' ale wkurzające najbardziej jest to że przenoszą się wibracje na budę. Jeżeli dodaje delikatnie gazu to chodzi równo i nie ma żadnych wibracji.

Również kiedy silnik się nagrzeje chodzi równo.

Szukałem sporo na forum ale nie znalazłem takiego przypadku żeby silnik nierówno chodził tylko na zimnym.

Jaka może być przyczyna?

Nadszedł już ten czas Ty dobrze o tym wiesz.

Bierz ile chcesz, tylko zaloguj się - WWW.OTWARTAPESTKA.INFO :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę cię martwić ale miałem taki przypadek. Pytanie moje jest takie . Jak silnik pracuje na zimnym czy klekota,cayka???Jeżeli tak to możesz mieć wytarty wałek i koniki zużyte które wycierają się namolnie w m40kach. Miałem tak i obroty falowały i dziwnie na zimnym pracował, a jak się zagrzeje jest ok w miarę.

 

Radzę ci też sprawdzić sondę lambda ona potrafi figle płatać.

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę cię martwić ale miałem taki przypadek. Pytanie moje jest takie . Jak silnik pracuje na zimnym czy klekota,cayka???Jeżeli tak to możesz mieć wytarty wałek i koniki zużyte które wycierają się namolnie w m40kach. Miałem tak i obroty falowały i dziwnie na zimnym pracował, a jak się zagrzeje jest ok w miarę.

 

Radzę ci też sprawdzić sondę lambda ona potrafi figle płatać.

Nic nie klekota. Na zimnym pracuje podobnie głośno co na ciepłym tylko że trzęsie się i burczy mi w aucie.

Nadszedł już ten czas Ty dobrze o tym wiesz.

Bierz ile chcesz, tylko zaloguj się - WWW.OTWARTAPESTKA.INFO :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no szkoda by było wymienić sonde jak ona jest dobra to musi być coś innego a wymieniałeś kable zapłonowe na nowe i aparat zapłonowy

w układzie zapłonowym nic nie ruszałem bo problem występuje tyko na zimnym. Osobiście to stawiałbym na któryś zawór... może się zawiesza dlatego auto tak podszarpuje ale to tylko domysły więc zadałem pytanie na forum.

Ma ktoś jeszcze jakieś sugestie?

Nadszedł już ten czas Ty dobrze o tym wiesz.

Bierz ile chcesz, tylko zaloguj się - WWW.OTWARTAPESTKA.INFO :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sa następujące mozliwosci:

czujnik temperatur(niebieski dla kompa)

czujnik przepustnicy TPS/potencjometr(odłącz go wtedy komputer bedzie brał dane z czujnika temp. i czujnika połozenia wału)

regulator cisnienia(odłącz od niego tan cieniutki weżyk i zobacz jak chodzi)

sonda(odłącz sonde i zobacz czy bedzie róznica)

silniczek krokowy

przepływomierz

 

 

najlepiej podjedz na kompa(80-150zł) i bedziesz miał pewnosc bo wymieniac wszystko po kolei to bedzie głupota,no chyba ze masz od kogo wziąśc na podmianke.

///M40pwr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba by sprawdzic jakie jest cisnienie na listwie a to sporo zabawy.najlepiej wziasc jakis na podmianke.ale to ze lepiej pracuje to nie znaczy ze regulator jest uszkodzony,sa przypadki ze wymiana nie pomogła(tak pół na pół) czyli był sprawny.jesli to nie regulator to obstawiałbym przepływke(spróbuj ja pare razy odłaczyc przy pracujacym silniku) lub czujnik przepustnicy(tps-potencjometr) ewentualnie zobacz jak jest wyregulwana przepustnica,jest taka srubeczka u góry przy ciegnie która sie reguluje wychylenie(obroty) musi byc odpowiednio ustawiona.pokombinuj troche z tymi ustawieniami moze cos pomoze.sonde i czujnik temperatury raczej bym wyeliminował.a jak trzyma obroty na ciepłym nie sa przypadkiem troche za wysokie tak około 900 obrotów?

 

ps.dodam ze miałem ten sam problem co wy,czasami mi nawet przygasało na zimnym.sondy i czujnika temp. nie ruszałem.pierwsze co wymieniłem to krokowiec(czyszczenie mojego nic nie dało) i było troche lepiej(przestało gasnac) ale dalej na zimnym obroty fiksowały.wtedy wyczysciłem przepływke,wszystkie wezyki od podcisnien i regulator cisnienia przedmuchałem,przeczysciłem przepustnice i tps oraz pobawiłem sie regulacją przepustnic(tą srubką).po tych zabiegach wszystko wróciło do normy.pieknie trzyma obroty,nic nie skacze,nie drży itd.

///M40pwr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak od pale to obroty nie skaczą , tylko są niskie tak 500 600 obr a jak się zagrzeje to 750 800 (gdzieś tak) ale podregulowałem na tej śrubce na 900 obr na ciepłym silniku sonde wymieniłem przepływkę wyczyściłem wszystkie przewody,przepustnice,kolektor ssący ,czujnik temperatury wyczyściłem i dalej na zimnym jest lipa już nie wiem co jest grane mam dosyć
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale czemu na zimnym ma za niskie obroty, one nie falują tylko są za niskie a jak się zagrzeje to trzyma te 900 obr czujnik temperatury mam nowy, a krokowce to już mam trzy ,a ten co teraz mam to z innego auta w którym było wszystko ok ,sprawdziłem czy jest przepływ powietrza przez ten regulator ciśnienia i jest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.dołanczam się do tematu,mianowicie mam ten sam problem a wymieniłem już kilka żeczy na nowe mi. czujnik temp od kompa,krokowy,przewody wn,świece,kopółka ,palec,wymieniłem te dwie uszczelki pod kolektorem ssącym,wałek koniki i popychacze i dalej na zimnym ma ok. 400-500 obr i trzęsie całym samochodem a jak się zagrzeje

ma ok 800 obr i jest lepiej ale też troche buja silnikem(ale może być) jeszcze została mi tylko przepływka i sonda,i co wy o tym myslicie?

pomocy :modlitwa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba wziąsc przepływke na podmiane(szkoda kupowac jak sie nie jest pewnym).ewentualnie tps(czujnik połozenia przepustnicy/potencjometr).bo jak odłaczysz regulator to sa dwie mozliwosci ze pracuje lepiej: 1.ciagnie lewe powietrze przez ten wężyk(spróbuj go czyms zatkac) 2.regulator po odłączeniu ma maksymalne cisnienie.
///M40pwr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba wziąsc przepływke na podmiane(szkoda kupowac jak sie nie jest pewnym).ewentualnie tps(czujnik połozenia przepustnicy/potencjometr).bo jak odłaczysz regulator to sa dwie mozliwosci ze pracuje lepiej: 1.ciagnie lewe powietrze przez ten wężyk(spróbuj go czyms zatkac) 2.regulator po odłączeniu ma maksymalne cisnienie.

 

 

masz racje po przemyciu przepływki trzyma wyższe obroty- a na jałowym biegu co pokazuje twój ekonomizer bo mój 20 czy to dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.