Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
nie litr na 1000 km tylko 2 litry na 6000 przy ciezkiej nodze. Wiec czy takie zuzycie to o duzo za duzo?

 

Co znaczy "ciężka noga" przy 300 konnym samochodzie?

250 km/h przez cały czas? Dobrze, że stacje benzynowe są w Polsce dośc gęsto rozmieszczone :)

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

z tym litrem to fakt - sprawdzalem i wielu producentow podaje zuzycie 1 litr / 1000 km.

 

ale z drugiej stony - 1/1000 - wymiana oleju powiedzmy co 15 tys - wiec trzeba dolac 15 litrow miedzy wymianami ?? to po co wymieniac olej jak w ciagu tych 15 tys zmienimy go jakies 3 razy przez dolewki ?

 

moim zdaniem ten 1 litr jest dopuszczaly ale tylko w skrajnych przypadkach - np przy ekstremalnych przeciazeniach - np ciagniecie obciazonej przyczepy i komplet pasazerow - ale nie podczas normalnej eksplatacji !!

 

gdyby moj silnik zuzylal wiecej oleju podczas normalnej jazdy niz powiedzmy 0,5 l to szukalbym jakiejs tego przyczyny...

 

ale skoro kilku uzytkownikow v 12 pisze ze wlasnie tyle ich silniki zuzywaja oleju to trzeba to przyjac za norme - widocznie silniki te maja taka konstrukcje i nie ma sie czy przejmowac tylko wozic w bagazniku 5 l na dolewki 8)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no tak ale jak to odniesc do M 70 B 50 ....

konstrukcyjnie ten silnik nie jest zbyt nowoczesny.

Na koncu sam juz nie wiem. Inni uzytkownicy 750 mowia ze ok, a Wy ze zle......

 

Jak lejesz oleju na max (mam nadzieje, ze piszesz o bagnecie, a nie, ze lejesz pod korek :) :mad2: ), to stanowczo za duzo, trzymaj sie miedzy 1/3 a 2/3 miarki (instrukcja). Kiedy wlewasz za duzo, to po prostu nadmiar zjada i Ty myslisz wtedy, ze silnik jest niedobry, a nie o to chodzi.

 

Wiesz, co do 750, to chwali sie co sie ma... niewielu jest prawdziwych pasjonatow, ktorzy potrafia ocenic swoje auto obiektywnie i przedstawic to w sensownej formie bez popadania w samozachwyt.

 

A do tego, jak dolewacie 1l/1000km, to faktycznie- po co robic wymiany oleju? Przeciez on caly czas jest nowy :) Przechylic tylko auto, wymienic filtr oleju, powietrza i juz...

Kai
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
750 przechylać nie potrzeba do wymiany filtra oleju.

 

Faktycznie (mojego przeciez tez) :)

W takim razie ktos juz wczesniej na to wpadl :)

Kai
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Alw kłótnia. W instrukcji AFAIR strona 30 (wczoraj sprawdzałem) jest napisane że maksymalnie może "wziąć" 0,15l na 100km co daje 1,5 litra na 1000. Wszystko oczywiście zależne od stanu auta i stylu jazdy co jest także napisane.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Alw kłótnia. W instrukcji AFAIR strona 30 (wczoraj sprawdzałem) jest napisane że maksymalnie może "wziąć" 0,15l na 100km co daje 1,5 litra na 1000. Wszystko oczywiście zależne od stanu auta i stylu jazdy co jest także napisane.

 

0,15l /100km, a nie przypadkiem na 1000km...

 

Matko bosko, przerazacie mnie :mad2: za takie normy to ja dziekuje.

Kai
Opublikowano
no tak ale jak to odniesc do M 70 B 50 ....

konstrukcyjnie ten silnik nie jest zbyt nowoczesny.

Na koncu sam juz nie wiem. Inni uzytkownicy 750 mowia ze ok, a Wy ze zle......

 

Jak lejesz oleju na max (mam nadzieje, ze piszesz o bagnecie, a nie, ze lejesz pod korek :) :mad2: ), to stanowczo za duzo, trzymaj sie miedzy 1/3 a 2/3 miarki (instrukcja). Kiedy wlewasz za duzo, to po prostu nadmiar zjada i Ty myslisz wtedy, ze silnik jest niedobry, a nie o to chodzi.

 

Wiesz, co do 750, to chwali sie co sie ma... niewielu jest prawdziwych pasjonatow, ktorzy potrafia ocenic swoje auto obiektywnie i przedstawic to w sensownej formie bez popadania w samozachwyt.

 

A do tego, jak dolewacie 1l/1000km, to faktycznie- po co robic wymiany oleju? Przeciez on caly czas jest nowy :) Przechylic tylko auto, wymienic filtr oleju, powietrza i juz...

 

tak chodzi mi o bagnet. Mi poziom jeszcze nie zszedl nigdy ponizej MIN. ale jak widze ze jest w 1/3 bagnetu to dolewam ze by bylo ponad 3/4 skali. I tak co jakis czas. Daje to w rezultacie jak ciagne czesto silnik na obrotach okolo 0,5 L na 1000km. WIec naprawde przestanice pisac o tym LITRZE, bo w calej tej dyskusji zaden wlasciciel 750 nie napisal ze bierze mu 1 L na 1000km. Ktos napisal ze taka jest norma.....

wiec chodzi o PÓŁ LITRA na 1000 km..... i tu wcale sie nie zdazy "wymienic" olej przez 10 000 (bo co tyle jest wymiana w E32) bo poj. oleju to 7,5L.......

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

  • Członkowie klubu
Opublikowano
olej przez 10 000 (bo co tyle jest wymiana w E32

Z tym 10tys nie jest normą. Mi jak w mordę wychodzi 14tys. Wszystko według wskazańkomputera.

Opublikowano
komputer wiadomo, roznie pokazuje, ale w ksiazce serwisowej jest napisane ze co okolo 10 000 lub wedlug komp. wiec wole wymieniac co 10.000km.

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano (edytowane)

W moim M30 B30 olej zmieniam co ok 11 000 km, ojelu nie ubywa wcale a nie jeżdze jak emeryt ....moim zdaniem zużycie na poziomie 1 litr na 1000 km jest stanowczo za duże, chociaż , owszem, tyle przewiduje producent i tyle JEST W NORMIE...co nie oznacza,ze wszystkim sie to musi podobac...Moj kolega miał 750i z 1988 i miedzy kolejnymi wymianami co 10000 nie musiał nic dolewac ....

POzdro

Edytowane przez Frank
Opublikowano
gdyby moj silnik mial zuzycie na poziomie 1 ltra na 1.000 km to bym zezlomował swoj samochod

 

dokładnie- hehe - to daje ok 11- 12 litrów na okres miedzy wymianami :D

makabra...

 

Stones , czy Ty masz juz AGS w swoim potworze??...bo nikt z moich znajomych akurat nie ma 750i z AGS em i nie moge sie dowiedziec jaka jest różnica w jezdzie w porównaniu ze starym sterowaniem skrzyni...

pozdro

Opublikowano
no troche mi glupio ale nie wiem co to jest AGS????

AGS to Adaptive Getriebesteuerung - czyli adaptywne sterowanie skrzynią automatyczną . W BMW pojawiło się w modelu E32 750i/L od 09/1992, żeby ratować sprzedaż V12, bo wówczas furorę robiła 740i z 5 cio biegowym automatem, który był po prostu lepszy.

AGS miał za zadanie dopasowywać pracę skrzyni do stylu jazdy kierowcy oraz aktualnej sytuacji na drodze. Analizowane było położenie pedału gazu, ewentualny poślizg kół a także aktualna prędkość pojazdu. Skutkiem tego było automatyczne przełączanie w tryb spotowy , ekonomiczny lub zimowy.

Dlatego w skrzyniach w 750i E32 z AGS -em jest inny przełącznik - nie ma trzech opcji - E, M , S tylko dwie - A lub S - czyli tryb automatyczny lub wymuszony , sportowy.

Rezultatem zastosowania AGS miało być zredukowanie zbędnych , zbyt częstych zmian biegów, zmniejszenie zużycia paliwa oraz poprawienie bezpieczeństwa jazdy.

System ten chyba się sprawdził , bo AGS otrzymały tez skrzynie w E38, oraz E65/66 :) ( mowie teraz tylko o siódemkach - zeby nie było ,ze pomijam jakis model ) :)

pozdro

Opublikowano

no tak, fakt ze 740 E32 ma to same przyspieszenie do 100 km/h dzieki 5 biegom.

Ja mam model z 04/92 i normalny przelacznik do trybow, wiec niestety nic ciekawego Ci nie powiem....

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano
no tak, fakt ze 740 E32 ma to same przyspieszenie do 100 km/h dzieki 5 biegom.

Ja mam model z 04/92 i normalny przelacznik do trybow, wiec niestety nic ciekawego Ci nie powiem....

 

spoko :)

walne chyba temat na forum ,moze ktos mi cos powie ...

Opublikowano
ja ma na przelacznikach : gwiazke od zimy , e- economik i s- sport - czy to oznacza ze nie mam tego czegos - ags? czy to bylo montowane w 730 v8 ? rozwiazanie to brzmi bardzo ciekawie - jezdzilem 750 z 92 roku i musze powiedziec ze zmienia ona biegi inaczej niz u mnie - wydaje mi sie ze wolniej , ale jakos dziwnie mi sie jezdzilo - czasem szrpnelo , skrzynie czasem rodukowala niepotrzebnie biegi.... u mnie nie ma takich problemow
Opublikowano
ja ma na przelacznikach : gwiazke od zimy , e- economik i s- sport - czy to oznacza ze nie mam tego czegos - ags? czy to bylo montowane w 730 v8 ? rozwiazanie to brzmi bardzo ciekawie - jezdzilem 750 z 92 roku i musze powiedziec ze zmienia ona biegi inaczej niz u mnie - wydaje mi sie ze wolniej , ale jakos dziwnie mi sie jezdzilo - czasem szrpnelo , skrzynie czasem rodukowala niepotrzebnie biegi.... u mnie nie ma takich problemow

 

AGS był w E32 montowany tylko w 750i/L i tylko od 09/1992 !! także sierpniowe V12 jeszcze były bez tego dobrodziejstwa, takze podejrzewam , ze ta ,którą Ty jechałes mogłą byc bez.

V8 dostały AGS dopiero w modelu E38, takze na pewno u Ciebie AGS'u nie ma ... :hand:

Istotnie , bardzo ciekawe rozwiązanie..byly to w końcu pierwsze seryjnie montowanie "myślące" sterowniki skrzyń automatycznych

pozdro

Opublikowano

az chce sie napisac - czego to ci niemcy nie wymysla....

 

przeciez stare e 32 ma wiecej nowoczesnych rozwiazan niz niejeden nowy samochod.....

 

apolacy co - wsk , syren , warszawa.... az wstyd - trzeba ruszyc nasz narod w posadach i cos z tym zrobic - jak teraz sie za to wezmiemy to za 50 lat moze dogonimy zachod.....

 

:mad2:

Opublikowano

cos musialo byc nie tak z ta 750 ktora jezdzizles, bo moj automat nie szarpie, nie redukuje jak nie wcisne gazu etc.

jezdzilem 750 z 88r. i tez automat dzialal bez zarzutu.

oczywiscie nie mowie ze z ags nie dziala lepiej,. bo napewno dziala lepiej.

ale nie mowmy ze automaty w 750 szarpia , redukuja bezsensu i w ogole robia dziwne rzeczy bo tak nie jest

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
na 100% jest 0,15l na 100km. Możesz sobie to wziąć w cytat ;)

 

Dokładnie ja ma niemiecką instrukcję obsługi tą którą fabryka dała :D i pisze na str. 68 cytuję " Max. 0,15 Liter pro 100 km. "

 

Łatwo obliczyć, że maksymalne zużycie oleju na 1000 km może sięgnąć nawet 1,5 litra a skoro tak napisano w instrukcji to nie ma co gdybać czy to dużo czy mało po prostu ten typ tak ma :D i jak to komuś nie pasuje to niech zamieni BMW na Fiata UNO podobno on bierze mniej :D :D :D

Opublikowano
Dokładnie. W starszych instrukcjach tak jest ( w mojej do 730 '91 tak było) . W instrukcjach od 92 ( tam gdzie sa juz V8 ) sprytnie pominieto temat zuzycia oleju. W obu instrukcjach jest jednak napisane -" zuzycie oleju , podobnie jak benzyny , zalezy od stylu i warunków jazdy". Zatem moze byc ono zmienne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.