Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mój mechanik wymienił mi drążki kierownicze z końcówkami, wahacz prawy i tuleje prawego i lewego.

 

Wszystko nawet bez ściągania kół.

 

Lewy wahacz nie był wyjmowany do wymiany tulei. Mówił, że założenie po lekkim posmarowaniu najlepiej wykonać jednym ruchem, bo jak tuleja się zatrzyma podczas wkładania, to się trochę blokuje.

 

Całość za robociznę 150zł.

Facet z próchnicą grał w kości i... wypadły mu cztery szóstki.
Opublikowano

a ja mam z kolei takie pytanie dotyczące zużycia tulei... Jadąc ok. 100-120km/h czuć dziwne wibracje dochodzące tak jakby z prawej strony z przodu, uczucie jakby kolo było niewyważone. Dodam, że obydwa koła są wyważone. Tarcze proste, klocki w dobrym stanie....

 

Czy jest to objaw zużytej tulei?

Opublikowano

Dobra badyl szkoda gadania... jak widac nie pamietasz co piszesz... ciekawe tylko co rozumiesz przez podgrzewanie palnikiem ?? no chyba ze zamierzasz polozyc czesci do podgrzania obok tego palnika hehehe i wtedy ma sie rozgrzac :P ?? :) no ale to Twoje slowa o palniku... :)

 

pozdrawiam

 

Log co do tego drzenia to nie wiem czy przy takiej predkosci mi cos stukalo... ja poprostu zaczalem u siebie odczuwac pewna "plywanie samochodu" przy szybszej jezdzie i na wolnych obrotach jak stal przy kreceniu kierownica w miejscu slychac bylo jakby jakies dodatkowe drgania na kierownicy...po wymianie cisza i spokoj.... :D

///e46 touring 320d 08/2002r 150KM STEPTRONIC,

JUN2008--->181tys km

DEC2010--->216tys km

///e90 2.0i, 130KM automat Schwarz

Aug2015 ---->102 tys km

Sep2016 ---->120tys km

///e46 318Ci coupe M-pakiet ;)

Mar2017 ----->211tys

Jan2018 ------>227tys km

Opublikowano
a ja mam z kolei takie pytanie dotyczące zużycia tulei... Jadąc ok. 100-120km/h czuć dziwne wibracje dochodzące tak jakby z prawej strony z przodu, uczucie jakby kolo było niewyważone. Dodam, że obydwa koła są wyważone. Tarcze proste, klocki w dobrym stanie....

 

Czy jest to objaw zużytej tulei?

 

Ja nie miałem żadnych tego typu drgań, ale jak stwierdził mój mechanik - tuleje nie były za mocno zuzyte, więc może przy większych luzach takie drgania są możliwe.

Facet z próchnicą grał w kości i... wypadły mu cztery szóstki.
Opublikowano
kurde powiem Wam, ze teraz naprawdę mocno drży jak jadę 100-120... Nic to we wtorek wymieniam tuleje i dam znać czy to w moim przypadku pomogło...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kurde powiem Wam, ze teraz naprawdę mocno drży jak jadę 100-120... Nic to we wtorek wymieniam tuleje i dam znać czy to w moim przypadku pomogło...

 

U mnie pomogło wyważenie kół na nowo /robiłem przy zmianie opon na zimowe, a juz były kolosalne rozbieżności/ i ustawienie zbieżności na nowo po wymianie tuleji. Teraz ogranicza mnie tylko Vmax zimówek=210km/h :D

Opublikowano

Tak więc wymieniłem dzisiaj tuleje i powiem Wam, że nic mi to nie pomogło... Dalej wibruje przy prędkości 100-120km/h. W następnym tygodniu zmieniam opony na letnie i mam nadzieje, że na innych felgach nie będę miał czegoś takiego. Dam znać !

 

Po wymianie - wszystko cacy ! :) Pozdrawiam!

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
wooow Badyl ale zablysnales!! Twoja odpowiedz jest rownowazna z powiedzieniem ze u lekarz ludzie sie lecza!!!!

dziekie za Twoja odpowiedz ;)

 

Rebel wymiana jest prosta.. odkrecasz pare oslon od spodu... wykrecasz stare sruby tulej i zakladasz nowa wymiana prosta no chyba ze czasem ciezko wlozycz tuleje na bolec wahacza wiec nie zapomnij czyms lekko posmarowac wewn tuleji bo sa dosc scisle... :clap:

 

Możesz podać więcej szczegółów? Które osłony?

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano
odkrywam temat, bo mam podobny problem z drżeniem kierownicy (jakbym jechał po tarce) przy predkościach powyżej 120.. dodam, ze 2 tyg temu po wjechaniu w dziure urwałem tuleje wahacza, wymieniłem cały wahacz i po paru dniach rozkulałem się do 120 i drży. Dla sprawdzenia założyłem koła zimowe i jest to samo, wiec opcja wyważenia kół odpada. Co to może być?
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam wszystkich!!!

jestem nowy na tym forum :)

Mam pytanie odnośnie tego tematu. Czy jest sens wymieniać same tuleje wahacza, czy powinno się wymieniać tuleje razem z wahaczami? Jakie są wasze opinie na ten temat?

 

pozdrawiam

Jaro_23

Opublikowano
Jest sens wymiany samych tulei wahacza, tylko polecam to zrobić na częściach lemfordera - chyba że meyle (ale jak pisałem już wcześniej, twardo jest). Jeżeli sworznie wahacza nie są ''styrane'' to po co .... Zresztą użyj czasem :search: bo było to wiele razy wałkowane viewtopic.php?f=69&t=139377&p=979274#p979274
http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1
  • 6 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Moje pytanie jest takie , Wy piszecie o wymiane samych tulei czy tulei z obejma , bo nie wiem jakie mam kupic , czy tuleie z obejma czy same tuleie ??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.